missimone

Vi har fått tillökning...

Publicerad 2013-03-12 20:31:08 i

Ja och det är inte i form av en bebis( den kommer om minst tre veckor) utan vi har äntligen hittat vår bil!!

Det blev en Toyota Avensis Business från 05 och vi är jätteglada. Vi har ju varit inne på den bilen sedan vi började leta och när man är lite begränsad av märken så får man ju vänta tills den rätte dyker upp. Nu hittade vi vår bil i Skara men får den hemkörd i nästa vecka utan kostnad, det kallar jag service:))

Så nu tror jag på att vi hinner få bilen innan bebis och det känns jätteskönt. Denna vecka är jag billös till fredag då svärmor behövde sin bil för ärenden och möten, detta resulterade igen att Noomi får vara hemma två tisdagar i rad och då istället gå fulla dagar ons och tors istället eftersom hon får åka med Rille.

Denna vecka ska jag ta tag i bak och städ då jag fått ny energi och passar på när Noomi är på dagis. Den här dagen har jag och Skrutt haft det jättebra hemma och fått massa gjort, bl a städat iordning vår blöjbytarhörna med hyllorna och korgarna och packat upp newbornblöjor och nya krämer och oljor som bebis ska ha.
Igår var däremot en katastrofal dag då jag och Noomi var iväg från åtta på morgonen till först barnmorskan, sedan hageby och veckohandla, hem och packa upp och äta lite lätt lunch för att sedan stressa iväg till BVC och sen hem till svärmor och lämna bilen. För lite mat, för mycket stress och för tung kropp gjorde att mina hormoner skenade och det var jättejobbigt psykiskt. När Sambon kom hem efter jobbet så kändes allt lättare men jag var helt slut på kvällen.

Barnmorskan gick bra. Allt såg bra ut. Gått upp i vikt( sällan haha) magen har dock inte växt nämnvärt men jag känner att den boar in sig därnere nu så magen är mkt lägre och det känns mycket lättare ändå. Hjärtljuden var lägre än någonsin men i samma tidpunkt med Noomi så blev hennes också lägre.

Hormonerna i kroppen gör också att man blir lätt hjärndöd tydligen, bomull i hjärnan och det märks tydligt nu. Men det är inte så långt kvar nu så förhoppningsvis får jag tillbaka några hjärnceller sedan;))

Sedan vart det BVC som vi inte har varit på ett år. Där fick hon först öppna en liten väska och berätta vad Som fanns i väskan och vad tex Om det fanns några djur vad de säger. Det gick jättebra och sedan var det lite övningar om att ställa koppen på och lägga skeden i osv och hon märkte att Noomi pratar jättemycket nu och det har ju verkligen släppt sedan innan jul. Det är så roligt nu!!:))
Såklart blev det väga och mäta och i vikt var det exakt 14 kg vilket hon har legat på sedan i somras då vi vägt henne hemma men längden var mer spännande och där låg hon på hela 90 cm:)) Vår lilla, stora tjej:))

Känner ett lugn över förlossning nu. Visst jag har en del att fixa med innan jag är nöjd, såsom packning av väskan, bakning och städning. Sängen togs ner och bäddades i helgen. Blev så fint!

Visst jag tror inte bebis kommer ligga värst mycket i sängen i början så det får väl bäddas om för att inte damma igen haha men det känns bra att sängen är klar, då känns det nära:))

Så idag känner jag mig väldigt lugn och förväntansfull och jag tror det kommer hålla i sig nu, jag håller tummarna.

Bebisen känner jag ju av hela tiden och det är även fast det är andra gången svårt att förstå att det är klar bebis i magen nu som snart kommer till oss. Vem är du lille vän?

Namn är nog klart nu, vare sig det är en flicka eller pojke som kommer till oss. Sambon verkar acceptera mina förslag eller har inga bättre själv rättaresagt och han hittade ju faktiskt Noomi, så denna gång kanske jag får första tjing;))

I helgen blir det nog ännu mer mys med min syster. Vi ses mycket nu vilket jag uppskattar mycket, skönt att komma iväg lite:)) vi kollar ju även på Games of thrones och nu har hon beställt hem säsong 2.

Nej nu ska jag mysa och fira lite med Darling över vår nya bil:)) slänger ihop en fruktsallad:))

Så ha det bra mina vänner så hörs vi snart igen!

Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela