missimone

~Underbara sommar...eller?~

Publicerad 2011-07-01 14:02:00 i Allmänt,

Nu blir det ju som vanligt att man bloggar alldeles för sällan...verkar vara en genomgående trend hos de flesta bloggar jag läser.Uppdateringarna kommer mer sällan och vissa har bestämt sig för att lägga ner för en stund. Jag är nog inte inne på att lägga ner bloggen men jag vet nu att speciellt under sommaren att inläggen blir mer sporadiska.

Sen jag lösenordsskyddade bloggen är det ju såklart mindre folk som läser, det är väl på gott o ont.Men kommentarerna är lika få för det så då är det väl sak samma hahaha..(ingen pik alls;-))

Har sedan vi sist hördes av varit midsommar.Den firade vi utanför Tiveden på ett ställe som heter Kopparhult. Där bor darlings faster och man på somrar och vissa helger och även hans kusiner med respektive har fått ett eget litet krypin där. i år blev vi kusinerna o resp, farfar och kristina, kusin Jocke och Lucia från Göteborg och Jonas en kompis till kusinerna. Jag är så himla glad att vi åkte!! Vi hade en underbar helg med knytkalas,lekar, spel och musik. Noomi trivdes som fisken i vattnet och alla ville vara med henne. De bor ju helt underbart med en massa hus plus en pågående tillbyggnad och stor gräsmatta där man kan leka det mesta och utsikt över den vackra sjön Unden. Man fick en sån ro när man kom dit och alla hjälpte till på alla sätt o vis med mat och städning och passning av lillan så det var med blandade känslor vi packade ihop i söndags. Borta superbra men hemma bäst:-)

Vi ska ju dit en runda till i sommar då vi ska träffa darlings faster, man o lille Noel..eller lille o lille, tror minsann han hunnit bli 9år nu..men så går det när vi inte setts på 3 ½ år!!!! Men innan detta uppehåll så sågs vi desto mer ofta, men vi har ju haft husbygge och barntillverkning och nu har de husbygge att pyssla med. Så det besöket ser jag jättemycket fram emot och såklart jag hoppas kusinerna är där då också.

Noomi har nog som jag berättat innan gått upp i krypställning men inte tagit sig fram utan då direkt gått ner o ålat. I söndags i Kopparhult så började hon krypa ordentligt..det går sakta men säkert fram och man ser att hon vill:-) Men jag tror mkt är underlag..hos en tjejkompis som hade plastgolv så kröp hon hela tiden och samma på altanen o i Kopparhult där det också var altan. Men vårat IKEA trägolv är nog lite hårt så där kryper hon inte lika ofta. Man blir så stolt över det lilla livet..vår duktiga tjej. Klättrar omkring på allt som vanligt och tar sig nu runt saker utan problem..nu väntar att lära sig sätta sig ner på stjärten från stående..det behövs hjälp med om hon inte råkar sätta sig på rumpan av misstag.Men hon kan sätta sig bara hon har något att hålla sig i..en pinnstol som har saker att ta i längre ner kan hon sätta sig ner från och även om det står något brevid i lägre höjd så vet hon att hon ska ta tag i den för att sitta.Så smart är hon iaf:-)

Kusin vitamin Felicia kom i måndagskväll vid 17 och sov över:hon blev hämtad av mamma linda vid 10.30. Det gick superbra. Noomi somnade först på kvällen, strax efter 19 och sen var det Felicias tur i soffan vid halv åtta. Sen inburen till resesängen där hon låg o somnade in så fint själv till åtta. Sen var de duktiga båda två o sov hela natten utan avbrott. Så vi sju på morgonen gick jag upp med de små och fixade mat och sen busade vi i några timmar. En riktigt trött Noomi som somnade igen så fort Felicia hade åkt hem. För är jag ensam så kan jag inte lägga någon för att vila middag. Går jag iväg med Noomi så blir Felicia ledsen och då kan inte Noomi somna och jag vill ju inte låta Feli sitta o gråta för hon tror hon blivit övergiven hihi..tar jag in Felica till sovrummet så dundrar Noomi efter i sin gåstol och ska kolla vart vi tar vägen haha. Så de fick vara vakna fast de var märkbart trötta båda två:-) Undrar hur mammor med tvillingar gör..ska nog fråga E om det hihi.

Nu räknar vi ner till semestern..bara en vecka kvar tills darling kommer vara med oss varje dag!!! Eller nästan men huvuddelen av semestern kommer vi vara tillsammans:-) Vi har en del planerat och jag hoppas att det blir bra väder så vi kan åka o bada och göra lite utflykter. Sen blir det lite kramkalas med nära o kära också som vi ska ge oss iväg på. Blir toppen!! Vi startar semestern med lite Munken in the Park för oss...mormor ska vara barnvakt här ute när vi ska ge oss iväg in till stan och äta gott, lyssna på musik, träffa vänner o ta någon öl i öltältet. Det blir nog våran utgång för denna sommar tillsammans. Sen får man väl åka iväg lite o träffa sina vänner o syster någongång säkert och Rille gör nog detsamma han med.

Jo just det har ju bokat romantisk övernattning i sthlm för mig o darling själva i slutet på juli. Vi firade ju aldrig 5års dagen så nu ska vi dit och äta gott och kanske gå på lite standup på kvällen och sen bara mysa på hotellet. Gå lite på stan och sen när vi kommer hem igen så är syster Madeleine o familj hos oss.Kommer kännas konstigt att vara borta från Noomi så länge men hon är i goda händer, först mormor och sen kommer ju Madde o hjälper till på morgonen:-) Får passa på nu o hitta på saker, när man väl har två barn så blir det ju lite svårare att komma iväg säkert...eller så får man dela upp barnen haha.

Nej nu ska jag runda av här..ska väcka lillan o gå ut lite med henne på altanen i hennes nya UV tält.Sen ikväll blir det förberedelser för middagen imorgon vi ska ha här med Torda, Jenny och barnen:-) Blir nog en superfin helg även om det ska bli lite mer regn o mulet. Ikväll hoppas jag regnet håller sig borta då vi ska grilla fiskpaket..mums!!

Ha det bra allihopa!! Det har vi...

Puss mormor         Hjälper till att städa innan resan

Underbara Kopparhult, en midsommar att minnas:-) Noomis första<3

Midsommardagen blev lika bra den:-)

Mys o bus med darlings kusiner

Noomi får vara tomte...

Feli glad!!     Och rädd för kusin hihi    Mumsar majskrokar..mmmm

Fick även besök av Meya o mamma Jenny:-)

Klätterapan:-)

Tittut!!                               Mammamys

Världens finaste tjej!!

Jag älskar dig!!

Bad på altan uppskattas alltid!!

Leker i nya UVtältet..busar med pappa o mormor

Sen blev det grillat-P

Ännu mera bus ute:-)

Tack och hej för denna gång..ska försöka uppdatera snart igen;-)

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.