missimone

Nu händer det grejer!!

Publicerad 2013-03-21 10:33:51 i

Ja dels har ni väl inte missat det vackra vårvädret ute;)) visst solen visar som oftast sin vackra sida men det har snöat några dagar denna vecka och det är minusgrader:(( Men jag är oerhört lugn över det faktumet att våren är lite längre bort än förra året vid den här tiden. Den kommer ju komma:))

Igår hade vi vid samma tidpunkt året innan 22 grader varmt, värsta sommarvädret med andra ord, men sedan hade vi ju inte mycket av en sommar. Så vi tänker positivt, en sen vår kanske betyder varm och fin sommar?? Vi kan ju iaf hoppas:))

Nästa vecka ska det iaf bli lite plusgrader så vi hoppas att det vänder nu och snön kan smälta bort. Därför är jag inte så sugen på att bebis måste komma ut riktigt än. Jag kan vänta någon vecka till:))

På tal om bebisar, igår kom äntligen en av mina bästa vänners son ut. Nio dagar över tiden och fort gick det. På bara någon timme var det över, tjoff!:))

Detta fick mig att bli lite nervös, för när jag tänker på min egen kommande förlossning så tänker jag liknande som min förra, att jag kommer få gå hemma länge innan det är dags för sjukhuset, väl där så kommer jag hinna med epidural och ha många timmar innan bebis kommer, så som det såg ut sist.

Men andra barnet kan ju komma otroligt snabbt och detta gjorde mig nervös... Noomi ska ju lämnas(ev kommer farmor hit istället) sedan att veta när det är dags att åka så man inte åker försent. Förra gången var man rädd att åka in för tidigt. Så jag är väldigt nyfiken hur det blir denna gång, den kommer ju garanterat inte kunna jämföras med min förra förlossning.

Men jag vill inte ha bebis innan det är dags, 4e april. För jag vill inte ha någon överraskning hihi, utan efter den 4e ska jag vara redo 24/7 men innan dess vill jag ha det lugnt och skönt och mysa med familjen:)) men vi får se hur det blir. Sist gick jag över 9 dagar, så jag tror att jag går över men inte lika länge, mellan 5-7 dagar gissar jag på:))

Sedan kommer vår bil äntligen imorgon fredag:)) känns nervöst på ett sätt men jag är ju otroligt glad för det, vår lilla pärla:))

Man fick reda på skatten igår:)) blev en glad överraskning för oss då vi fick femsiffrigt tillbaka men det är ändå hälften av förra året men jag är supernöjd då vi vet exakt på vad de ska läggas:)) Sedan fick vi ev en till glad nyhet, en som är intresserad av Skitbilen:)) Så det blir x antal tusen till som iaf jag inte räknat med och så får vi säkert iväg Skruttbilen också för några tusen. Så det känns bra nu.. Sparkontot frodas:))

Har ju redan planerat utemöbler och vet exakt vad vi ska ha men det ska ju inte inhandlas förrän snön är borta från altan och det känns jäkligt långt borta nu men den som väntar på något gott...:))

Känslan annars med graviditeten då.. Ja nu är det slutspurt och jag har en känsla av nervositet ganska ofta, dvs fjärilar i magen, nästan ett slags svagt illamående. Man är ju så nyfiken och förväntansfull men samtidigt är det lite skrämmande och man hoppas att det är som att lära sig cykla allting:))

Magen är där den är och eftersom bebisen lagt sig tillrätta därnere sedan länge så stör den inte mycket förutom när det gäller kisseriet;)) Jag känner inte nu att den växer så mkt medan jag förra gången tyckte jag växte tills hon kom ut;)) Det som stör mig otroligt nu är nätterna!! Dels får jag myrkryp i benen på kvällar och när man ska somna, oerhört irriterande, sedan måste jag vända på mig hela tiden för sidan jag ligger på domnar av utav tyngden haha, plus att jag springer upp och kissar en fem gånger per natt:(( Om inte det vore nog så kan jag om jag har otur få väldigt svårt att somna om mitt i natten...hur trist som helst med andra ord. Men det är ju på ett sätt kroppens sätt att vänja en vid vad som komma skall:)) Som tur är kan jag ibland lyckas somna någon timme på dagen om det behövs så jag får ändå vila upp mig inför det som snart kommer:))

Igår bakade jag också, så nu är frysen full med morotskaka och kärleksmums:)) skönt att ha det klart:))

Nej ska väl ta och avsluta, blir att ta golv och tvätt idag innan mormor och Skrutt ska hämtas:))

Lite bilder blir det men inget speciellt. Min fina tjej som inviger bebissängen som hon varit sugen på sedan jag bäddade den och lite hemmabus här i veckan:))

Ha det bra och jag uppdaterar säkert snart igen!:)) Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela