missimone

Mindre än en månad

Publicerad 2013-03-06 11:42:19 i

Ja i förrgår var det exakt en månad kvar till BF...Idag är det under 30 dagar kvar. Säger som mina systrar och mamma, Gud vad länge jag varit gravid den här gången. Tyckte det gick snabbare sist och det tror jag beror på sommaren. Man hittade på saker hela tiden och det vet väl alla att en sommar går fort:)) Jag minns att jag såklart längtade efter bebis men ville att de sista veckorna skulle gå lite mer sakta så att jag och Darling kunde få njuta lite av att bara vara vi.

Nu som ni vet så vill jag ha bebis här hos oss då jag är innerligt trött på att vara gravid. Det är en större utmaning denna gång, helt klart. Samtidigt så blir jag lite nervös för det som komma skall eftersom jag inte vet hur det kommer att bli att vara mamma till två, man har ju haft det så lätt innan:)) hur kommer Noomi Li reagera, hur blir omställningen för oss alla?

Jag har klagat mycket denna gång, men det är min blogg så jag ber inte om ursäkt;)) Ska klaga lite till... Nätterna är en stor fet pain in the ASS!!! För det första går jag på toaletten ungefär 5 gånger per natt och kissar. Jag har vaknat ofta sen dag ett av min graviditet. Sedan ligger jag som en säck potatis och att vända sig för att inte domna av(då jag väger typ 18 kg mer än jag vill) är ett projekt i sig och jag längtar så mkt att få ligga helt på mage och sova:)) nu har jag ju en kudde emellan benen så när jag hittar en skön position så är det himmelriket.

Plus att jag sista tiden börjat få förvärkar eller sammandragningar som är obehagliga vissa kvällar och nätter. Piniga små saker som får mig att känna en viss förnimmelse över vad som komma skall, gulp!

Sedan kan jag inte stå eller gå längre stunder. Kanske inte konstigt då min kropp bär på X antal extra kilon men nu när vädret varit och ska vara härligt ett tag framöver så vill man ju så gärna ut och gå,, tänk när bebis är ute, vilka härliga promenader vi ska ta!!:))

Men annars är det mesta bra haha, sinnet är fortsatt lättare( då inte Noomis trots är för stark och mitt tålamod gör kort) magen märker jag inte av när jag sitter och andningen är bättre. Det lilla livet i magen gör sig påmind mest hela tiden dock med rörelser som är mer subtila då platsen blivit mindre. Dock kan hen ibland trycka stjärt och rygg upp mot magen ibland och det är inte värst skönt men ändå häftigt. Då brukar jag passa på att klappa och killa bebis:))

Ingen ny bil än, vi tittar och hoppas verkligen den rätta dyker upp nu då bebisdatumet närmar sig. Vi är ju inte så flexibla heller då vi vet vad vi vill ha. Men kanske det dyker upp denna vecka så vi kan hämta till nästa:))

Annars har vi tittat ut ett trädgårdsmöbleset som vi ska inhandla direkt när snön smält bort från altan. Vi har dragit ut på det då förra sommaren regnade bort och när vi väl satt ute så drog vi ut köksbordet haha. Men nu känner vi att vi har råd och lägga den ofantligt stora summan på detta vi kommer ha nytta av läääänge(vår och sommartid)

Kommer självklart lägga upp bild på det när det är inhandlat, kommer bli så fint!!!

Vi ska börja planera för garage/carport nu. Darling ska lägga ut krokar hos folk han behöver hjälp eller gentjänster ifrån. Vi kommer ju förbereda med att gjuta en platta för att i framtiden bygga garage, men just nu blir det en carport. Mycket grejer kvar från husbygge och saker han samlat på sig som kan användas så det blir nog bra. Vi hoppas det kommer stå klart till sommaren.

Så vi har lite att se fram emot denna vår men det största är ju såklart bebisen. Är så nyfiken på vem det är som ska komma till oss. Pojke eller flicka. Hur ser du ut och när kommer du? Nu går ju veckorna så fort att vips så är du här!
Har en tjejkompis som bara har 5 dagar kvar till BF!! Iiiiiiihh:)) Vi har bara två månader emellan våra första så det är roligt att denna gång blir det ungefär samma:))

I helgen ska Darling ut med jobbet och kalasa:)) Då kommer syster hit och myser med mig och Noomi och sedan när hon somnat så blir det Games of Thrones för hela slanten. Lite hatkärlek till den serien som vi nyss börjat titta på då jag som gravid inte vill se otäcka och jobbiga saker men som villigt fick erkänna att jag fick abstinens efter en dag utan den haha:))

Annars har vi lite mormorsmys som varje vecka och lite "hälsapåbebisbakning" framför oss också som vi kan frysa in( om vi inte äter upp allt)Ska även ställa iordning säng och bädda till bebisen. Då känns det nog som det är på G ännu mer.

Kommer också lite smått börja packa förlossningsväska då barnmorskan tyckte det var lika bra då det kan sätta igång närsom, gulp. Vet ju att man inte är så klartänkt när det väl satt igång ordentligt så det kanske är en god ide.

Är ju faktiskt bättre ju mer förberedd man är:))

Usch Noomi Li har börjat bli hysteriskt ledsen när jag lämnar på tisdagar efter hon varit ledig i fyra dagar från dagis. Känns jättejobbigt att gå därifrån då eftersom jag inte är van att hon är det och så har vi ju gravidhormonerna. Jag vet att det beror på att det blir så lång tid från dagis då hon bara går tre dagar i veckan då hon ons tors inte bryr sig alls. Men det är ändå smärtsamt för mamma hjärtat:'(

Sambon har jobbat över mkt nu denna och förra veckan men det har ändå gått helt ok. Noomi har ju sina stunder av att testa mig men jag har blivit hårdare och det gör faktiskt att hon lyssnar mer. Sedan har vi ju så mysiga stunder ihop i soffan när vi förbereder för läggdags och i sängen med att läsa saga och sjunga sånger.:)) Hon är en jättego tjej som dock har lite svårt att göra som man säger ibland;))

Igår när jag förberedde maten så satt hon på golvet och byggde med tågbanan och la pussel.När hon inte fick ihop vissa bitar som hon ville så hörde man " åhhhh jag blir gaaaalen!" Det fick mig att skratta jättemycket då det är precis så jag säger till henne ibland;))

Från och med nästa vecka ska jag följa en GI kokbok jag har där det finns recept för några veckor dagvis. Det är inte LCHF utan mer med bönor och fullkorn och sådant. Så att jag sedan när bebis kommit kunna glida över till mer LCHF som jag är van vid, dock inte superstrikt utan kunna äta bönor och vissa fullkornsgrejer i början. Men i denna bok finns det så mkt goda recept men jag har redan veckohandlat för denna vecka så jag börjar nästa. Igår hade jag dock hemma till en lasagne med skogschampinjoner, bladspenat och keso och jag fick verkligen mersmak:)) plus att man kan komma in i tänket att äta lite bättre i veckorna för att unna sig på lördagen så att man inte sitter fast i denna onda cirkel sedan också.

Jag har ju tillåtit mig att äta det mesta under graviditeten och även om jag försökt tänka nyttigare ibland så har jag varit hungrig oftare och kunnat äta mer än jag borde. Det är inte bara bebis och vatten i min kropp som gjort den så stor som den är;)) men nu börjar min hjärna och hjärta säga ifrån och tänka mer hälsosamt och det känns bra.(men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gärna skulle fika på något just nu;)))

Oj vad jag babblar, lägger upp lite bilder och sedan dags för lunch:))

Ha en bra vecka alla fina så hörs vi snart:))

Bilder från bus i lekpark, Busfabriken, fika på stan, bus med Nova, Trollskogen, gravidfotografering hemma.

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_51371bfc9606ee3cddce96e2.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/782374/6-3/pic_51371bfde087c34bbc57f431.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_51371bfde087c34bb5439d7e.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_51371c1fddf2b3358708f446.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_51371c2fddf2b335c03ea790.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela