missimone

Lite nervöst

Publicerad 2013-03-26 15:38:01 i

Haha min GISSNINGSLEK blev ingen hit och jag fick,trots ganska många läsare, tre(3) stycken som gissade;)) Men någon av dessa kan ju faktiskt pricka in rätt:)) Anyhoo...

Var hos BM idag igen, det såg bra ut det mesta förutom fondusmåttet som ligger under kurvan och har gjort det sedan vecka 33 ungefär. Hon ville ringa och rådfråga med läkare om det skulle behövas sättas in ultraljud för att kolla tillväxt och fostervatten. Som tur var så behövdes inte detta då allt annat ser bra ut. Men kanske att jag har en liten mindre bebis i magen denna gång, Noomi var ju rätt stor med tanke på pluttar till föräldrar.

Vi pratade lite om förlossningen som jag är lite nervös för, med andra ord inte lugn som man var första gången. Men jag är mest nervös ifall det går för fort, visst jag vill inte ha en lång förlossning men jag vill hinna få hit barnvakten och jag vill hinna fram till BB haha.

Känns konstigt att tänka att BF snart bara är en vecka bort, med andra ord så kan det sätta igång närsom, ihhh!! Barnmorskan sa att det brukar inte bli att man går över lika många dagar som sist så hon gissade på 2 dagar över tiden denna gång, gulp det skulle betyda nästa lördag. Jag är förväntansfull på ett litet skräckslaget sätt haha;)) Men allting är värt det i slutändan, snart är bebis här och jag är så nyfiken!!

Idag har jag och Noomi påskpyntat lite efter dagis. Jag var iväg efter BM och försökte hitta en hylla som jag vill ha i hallen, jag hittade inte vad jag ville ha någonstans men kom hem med påskris, dekorationsägg,dekorationsstenar, fjädrar, glasvas och tulpaner. Alltid något;)) sedan blev det en sits till Noomi och toaletten, hon vill ju gärna sitta på toa och nu slipper vi oroa oss att hon plumsar i;))

Så jag kan ärligt erkänna att jag är helt slut.. Mina fötter ömmar och ryggen känner sig misshandlad:(( märks att det är tungt nu och jag är riktigt less på att känna mig så begränsad. Så visst ska det bli skönt när man inte är gravid längre, men lite kommer jag sakna magen såklart, eventuellt är det ju sista gången så jag får väl passa på att känna efter riktigt noga nu:))

Bilen går som en dröm också, är ju sådan skillnad att köra den här bilen mot vår senaste Skruttbil:))

Annars då, jo mitt tålamod blir värre och värre. En 2 åring som testar är inte det lättaste, höggravid eller inte, men jag blir tokig vissa stunder. Det bästa är ju att dessa stunder är någon gång om dagen och mest har vi hur mysigt och kul ihop. Men det är jobbigt att börja böla för att ens barn aldrig lyssnar och man får dåligt samvete för att man blir arg eller frustrerad. T.o.m Noomi är så van nu att hon går omkring och säger "Jag blir gaaaalen mamma" när det inte blir som hon tänkt;)) Hon säger så mycket roligt nu och hon kan ju faktiskt få en att skratta när man mest behöver det, så roligt! Sedan att mysa med henne är helt underbart och jag älskar att hon är så kramig och pussig:))

Vädret känns bättre och bättre, visst inga stora temperaturhöjningar men jag som är gravid tycker att fem plusgrader är som 15;)) men det märks att snön smälter och det gör mig glad, inga mer bakslag nu tack!!

Usch vad trött jag är, skulle kunna somna på soffan. Inatt var riktigt jobbig, gick upp typ sju gånger på toa, plus att jag hade lite mer ont, inget som oroade mig eller gjorde mig alert men det var ingen kul natt. Vaknade dock pigg vid halv sju och gick upp och duschade och fixade iordning mig i lugn och ro, det var skönt att slippa stressa då jag och Noomi oftast gärna ligger och drar oss och myser i sängen lite för länge. Men som sagt det känns nu, gäääääsp! Imorgon blir det bara att lämna och hämta Skrutt på dagis, emellan där ska jag bara ta det lugnt i soffan;)) (så snälla bebis, kom inte ut närmsta dygnet, jag behöver vila upp mig lite)

Kommer nog uppdatera lite oftare nu i slutet och vartefter kommer ett inlägg om förlossningen:))

Ha det bäst så länge...Kram

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2013-03-28 21:00:32

Vaddå sista gången du är gravid. Försök inte komma undan sladdbarnet som jag beställt haha Puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela