missimone

Glad Påsk

Publicerad 2013-03-29 20:37:20 i

Har lite tid över så här på långfredagens kväll då Noomi ligger inne i sitt rum och leker sig till sömns och sambon är iväg till en kompis ikväll.

Märkte ni att jag skrev att hon ligger i sitt rum?:)) Yepp, hon har själv insisterat två dagar nu att sova i sin säng inte i mammas och pappas rum. Innan dess har det i någon vecka varit så pass bra att när vi väl burit över henne dit på kvällarna så har hon inte tassat in till oss förrän tidig morgon och ibland inte alls:)) Nu senast ikväll så berättade hon att hon ville sova i sin säng för att trollet bor i mammas och pappas rum och att vi måste vara tysta;)) Tydligen var inte trollet snällt heller... Så Tack till trollet som har skrämt tillbaka Noomi till sin säng;))

Kisseriet på pottan går jättebra, hon säger till själv och springer villigt när vi påminner henne, visst några olyckor i trosorna har det blivit men det får man ta. Nu har vi även köpt en sits till toan och då blir det ännu lättare med allt:))

Idag gick jag in i vecka 40!!! Förstår ni eller? Sista veckorna har gått så fort och jag pendlar från att vilja föda till att vilja vänta lite. Klart vi vill att bebisen ska komma till oss nu men självklart är man lite nervös. Men det ska bli helt underbart att få hit vår nya familjemedlem, vem du nu är:)) Så nyfikna är vi.

Vi hade planerat en trip till Kolmården i påsk men jag kan inte gå längre stunder så vi får nog ta det tidig sommar istället :(( Tänkte skicka iväg Darling och Noomi bara men med tanke på att jag behöver ha Rille tillhands nu så kanske vi ska avvakta? Men vi får se, har inte bestämt oss än, vill ju så gärna att Noomi ska få träffa sina kära djur.

Tycker bebisen lugnat ner sig senaste kvällarna. Innan har den levt rövare vid den här tiden och magen har farit åt alla håll och kanter, men sedan någon kväll tillbaka så är det väldigt lugnt därinne. Inte så att jag inte känner den, den rör sig mycket, men det är skillnad. Tänker om den också förbereder sig för vad som komma skall? Jag gör det iaf, för jag är så trött på kvällarna att jag slocknar som en stock runt nio, orkar inte ens läsa och den dagen jag läser och sjunger för Noomi så gäspar jag stort och då är klockan sju haha. Men jag somnar iaf inte när jag nattar vilket är skönt för då skulle jag vakna ännu tidigare och vara pigg. Ja ibland kan jag vakna vid halv fem och inte tro jag kan somna om, som tur är så brukar det alltid gå tillslut men man går ju upp runt sju nu pigg och glad. Det är bara Noomi som kan sova längre nu för tiden, henne får man alltid väcka så inte rutinerna ska bli omkullkastade och jag värdesätter mer att hon vilar på dagen så att man själv kan vila lite då:))

Städning och boning är igång också nu. Varje sinne och del av en förbereder för det som komma skall. Visst min ork är inte som sist så det är tur att vi är två:)) sedan tar man ju som gravid på sig alldeles för mycket så här i slutet men jag har börjat be mer om hjälp.

Imorgon ska det inhandlas utemöbler!! Woho! Tyvärr ligger snön kvar på altanens alla sidor så vi går ännu en gång hjälp av svärmor och kan ha dem där tills våren är kommen:)) ska bli helt underbart när våren kommer och jag kan fixa iordning bordet och stolarna med dekorationer och plädar därute, vet precis hur jag vill ha det och det kommer bli så bra!!

Har visst tystnat därinne nu, så runt åtta som det brukar tystna. Hon låg och sjöng och babbla ett tag så jag trodde aldrig hon skulle somna. Lilla älskade Skrutt.

Nej nu ska jag ta lite vaniljglass och färska jordgubbar och unna mig med denna långfredag. Sedan blir det nog sängen hihi. Hoppas iaf ni alla får en underbar påsk, med fint väder och familjemys. Jag ska försöka vila vila vila även om jag inte tror det blir så mycket sånt;)) Snart är bebis här!!

Lite bilder blir det, mest på pyssel med mormor där det målades ägg och klistrades:)) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela