missimone

Allt känns ibland lättare

Publicerad 2013-03-17 16:02:22 i

Inlägget som jag började skriva i lördagsmorse hade inget oftast i rubriken men dels p g a att hela inlägget försvann( ovanligt från telefonen! Not!) och att jag idag har en liten hormondipp gör att det fick läggas till oftast ;))

Att försöka förklara dessa hormonutspel för någon som inte haft dem är svårt, säkerligen för att det är individuellt. Men det jag tycker är värst är när jag får känslan av hopplöshet, en känsla där INGEN förstår mig och där jag bara antingen vill böla ihjäl mig eller skrika allt jag har. Nu är jag så pass van att jag vet att det är hormonerna som spelar oss alla ett spratt och att jag kommer känna mig bättre efter ett tag. Men är jag mitt uppe i det så tycker jag jävligt synd om mig själv ändå.. Jobbigt!

Jag anser mig även ha rätt att vara denna bitch ibland även om jag inte gillar det. Jag har nu gått i nio månader och fått stå ut med en det ena och det andra, viktuppgång i tvåsifferklassen, dålig sömn, exsem, ont i rygg och fötter, fått avgiftas från snus bara från en dag till en annan, jag har mått illa i flera månader och jag har förlorat det mesta lilla tålamod jag har. På det en kissblåsa så liten att några droppar känns som du ska spricka. Men självklart är det värt det och jag skriver detta med ett leende på läpparna:)) men ens kille har ju såklart svårt att hänga med i svängarna och idag så tycker jag att min fattar nada. Inte så att jag är arg, jag blir bara ledsen och känner mig oförstådd. Men detta skrattar vi åt ikväll när vi ska gå igenom dagen...(hoppas jag;)))

Just nu är pappa och dotter ute för andra gången och leker i det vackra vädret. Jag har städat i flera timmar, men med behövliga pauser. Den fördelningen har jag valt. Dels tycker jag om att städa för stunden och sedan får Noomi ut mer bus att vara med pappa. (sedan hade Sambon mage att kritisera min städmetod så då slängde jag ut honom med öronen före och sa att jag tar hand om ALL städning för du är ju dum i huvet typ;)) Kritisera en gravid kvinna, han har inte lärt sig mycket på två graviditeter inte...:)

Graviditeten känns annars mycket lättare. Jag tar mig för mer saker och orkar mer. Jag har packat väskan till BB och inhandlat det mesta jag anser vi behöver ha hemma från dag ett. Vi tar små projekt varje helg och denna helg blev det klädkammaren som röjdes ur och gjordes fin igen. Jag har även bakat lite smått och ska baka mer till nästa helg. Har lite pyssel kvar men känner mig ganska nöjd. Matlådor som jag tänkt göra och frysa in struntar jag i då vi är två vuxna som kan få tiden att fixa iordning lunch och middag varje dag när bebis kommit. Tror det kommer vara ganska som vanligt om än lite slappare första tiden eftersom vi redan har Noomi Li:))

Det känns inte som magen växer nämnvärt nu för tiden men bebis stånkar runt därinne och jag förstår inte hur den får plats ibland då det känns som hen ska sparka sig ut ibland. Tycker det är häftigt att känna den så väl hela tiden nu och jag försöker njuta av graviditeten sista tiden nu.

Sist minns jag att jag hade jättesvårt att sitta mot slutet och satt och pustade i soffan och att åka bil eller gå på bio var typ pain in the ass. Men nu har jag sedan flera månader haft riktigt lätt att andas och besväras inte nämnvärt av magen:))Tror att den har lagt sig till rätta tidigt denna gång och det är ju bättre för mig:))

Tycker det är skönt att det är tre veckor kvar på ett vis då jag vill njuta av lugnet ett tag till. Men självklart är man nyfiken nu vem som kommer till oss:))

Drömde idag att det var en flicka igen, andra drömmen som jag minns från jag blev gravid och det är en tjej. Båda gångerna har jag i drömmen blivit lite besviken då jag samlat på mig så mycket nya mer pojkaktiga kläder;)) i verkligheten så blir jag ju överlycklig vad det än blir men min tanke är ju jätteinställd på en pojke och det har jag varit från tidigt. Vi får snart se vem du är, och du är så välkommen:))

Igår var jag med syster hela dagen och kvällen, åkte innan tolv och var hemma till nio. Jättemysig dag där vi lunchade på stan och sedan shoppade lite kläder. Jag handlade till efter graviditet och har nu en sporre i form av två klänningar som jag ska komma i till sommaren. Peppad är jag att ta tag i mig själv direkt denna gång. Visst gick jag ner rätt mycket direkt förra gången men de sista kilona tog jag tag i efter sex, sju månader. Då gick jag heller aldrig ut och gick på snabba promenader utan mer frisk luft promenader i början då vi fick en hemsk vinter som varade från oktober till mars. Nu är jag jättepeppad att gå ut med bebis och Noomi direkt i vårvädret.

Nu kom min familj in och var alldeles rosiga och härligt kalla och Noomi Li kröp upp till mig här i sängen och berättade med sin bedårande lilla röst allt de hade gjort ute:)) man glömmer lätt allt man tyckt varit jobbigt för en stund sedan då man ju faktiskt har världens underbaraste tjej hos sig. Visst blir jag frustrerad över hur mycket hon testar ibland och inte lyssnar men samtidigt är hon ett barn och det är ju så de är;)) Nu blev genast den här dagen bättre och hormondippen börjar plana ut lite. Jag hoppas iaf att ni har haft en jättefin helg och att vi nu håller tummarna att vi får fortsatt sol om än lite mer plusgrader så att våren kommer på riktigt, nu är vi trött på snön.

Nästa vecka ser vi fram emot att bilen kommer till oss och så har vi lite roliga planer till helgen. Vi hoppas även på att en vän till mig har pluppat ut sin son då hon imorgon har gått över en vecka. Vi vet det blir en liten grabb så nu vill vi att han kommer ut:)) Kommer vara bättre på att fota denna vecka också. Ni får iaf två bilder denna gång:))

Stor kram till er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela