missimone

Torsdag

Publicerad 2013-01-31 11:38:47 i

Hej vad det går med bloggandet för min del. Får se hur väl det håller i sig:)

Min vädjan om kommentarer gick sisådär på första inlägget, en av mina systrar ställde upp haha:)) Får väl se om ni blir bättre framöver;))

Iaf varför jag skriver är för att jag känner mig extra glad. Vi var på träff med en ny bank i tisdags och det mötet gick jättebra. Vi har inte varit så nöjda med vår tidigare bank, mycket för att de är lite för stora, för vinsttänkande och opersonliga och det inte har klickat så vi kände att det var dags nu. Vi har varit iväg en gång innan, för tre år sedan till en annan bank men då hade vi ett lån låst med lite väl lång tid kvar så det skulle inte löna sig att låsa upp det just då och så rann det ut i sanden iom att Noomi kom osv.

Men nu lönade det sig att låsa upp lånet och vi är jätteglada! Fick bra vibbar av bankkillen och nu fixar de bort vårt topplån och ett medlemslån så att allt ligger på bottenlån nu så vi slipper amorteringskostnaderna varje månad. Att amortera kommer vi säkert börja med vartefter( om det är något vi känner vi behöver låna till igen) men med tanke på vår kommande inkomst och att vi inte bor här för att få en vinst i framtiden så känns det onödigt just nu. Så där sparar vi in plus att vi kommer låna då för att lösa upp medlems och det bundna och låna mer pengar till garage och bil och ändå ha mindre månadskostnad än innan känns ju himla bra faktiskt:))

Så jag känner mig väldigt glad plus att äntligen få en bra bil känns som julafton. Vår skruttbil från 91' har tjänat sitt syfte för oss och vår "nya" bil från 99 vi köpte när Noomi var liten à.k.a SKITBILEN kan någon annan förbarma sig över.den har stått ett år nu. Nu ska det bli en bra bil som vi ska behandla som royalty.. Förvisso begagnad men lite nyare, inte privatsåld och bra referenser för säljaren. Om vi hittar en i stan så har vi ju vår suveräna verkstadsman som gärna ställer upp och kollar igenom den åt oss. Känns tryggt!:))

Så det blir ny bil och en carport hit i vår. Känns bra för säkerheten när jag ska köra runt på mina två viktigaste ägodelar om några månader:))

Självklart pratade vi om mer saker med bankkillen som känns jättebra men jag vill inte tråka ut er mer än jag gjort. Men allt känns jättebra!!:))

Annars känns allt lite lättare faktiskt. Visst känner jag mig fortfarande för skruttig och stor men det känns inte lika hopplöst. Jag godtar att det är så här nu och fokuserar på priset, en underbar liten ny familjemedlem som ska förgylla vårt liv ännu mer:))

Mitt tålamod med Noomi är självklart 1000 gånger bättre när hon går några timmar på dagis om dagen. Då har vi supermysigt och roligt ihop och jag riktigt längtar efter henne. Sen att förskolan kan stimulera henne så otroligt mkt mer än jag orkar just nu. Så allt känns så himla bra för tillfället. Jag hoppas det håller i sig.. Lite kan ju vara för att snön smälter, vårfåglar har börjat kvittra och man inbillar sig att man ser ljuset i tunneln haha. Jag vet att det inte ens är feb(imorgon) så många fler bakslag och mer snö men jag känner mig positiv för tillfället och det duger för mig:))

Drömmer så konstigt nuförtiden. Om att föda barn fast det är någon annan som föder fast det är himla verkligt. Jag kan även drömma mardrömmar som är obehagliga fast samtidigt så vet jag att de är drömmar.

Tänkte försöka ta tag i potträning men jag läste på lite och är det dags för ett till barn snart så är det god ide att vänta tills efter barnet har kommit. Hon är ju inte så stor än och vissa blir redo senare än andra. Men till sommaren vill jag börja lite smått, då kan hon springa runt som "nakenfisk" som Noomi säger här hemma och ute i trädgården:))

Nappen blir också att ta tag i efter bebis ankomst. Så lite nedtrappning kan vi börja med tidigare. Endast vid sovdags eller om man är riktigt ledsen. De är ju så duktiga på dagis men så fort msn kommer och hämtar så springs det till hyllan och nappen...;))

Nej nu har jag verkligen babblat på, vet inte om det är ngt intressant för er men nu har jag skrivit av mig lite.

Men iaf på bara några dagar så har mitt humör gått från botten till nästan toppen:)) ska äta lite lunch och läsa i min bok och sen blir det att hämta Skrutt för mer mys:)) oh idag var det Noomis tur att gå iväg på utflykt och mata änderna och vi hade tagit med bröd och hon var sååå uppspelt att "mata ankan"

Lägger upp lite bilder.

Collaget togs imorse när jag fotade magen inför framtiden och Noomi kom och var så där härlig som hon är. Klappade och pussade magen och jag är glad att jag hade kameran redo:)) sen började hon spegla och prata med sig själv istället;))

Ta hand om er så får vi se när vi hörs igen:))

Kram!

Kommentarer

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2013-01-31 18:40:29

Härligt att du känner dig glad och piggare! Du ser strålande ut med magen! Såg att vi har likadana gravidtröjor :) den silvriga/vita sin man knyter över magen.
Visst är det skönt att ha barnen på dagis ni när man känner sig tung och inte lika fylld av energi. Jag sov en och en halv timma i soffan idag efter att jag varit på glukosbelastning på sjukan. Skönt att sova och skönt att jag inte har diabetes.
Jätte fina bilder!! <3
Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela