missimone

Söndag

Publicerad 2013-01-27 21:24:27 i


Har idag varit på badhuset. Stack tidigt på morgonen så att vi kunde slappa med gott samvete sen. Men vi slappade inte så mycket då det blev städning inför ny vecka också. Skönt när man får det gjort för det är ju nog med allt plock, tork och tvätt i veckorna.

Nu är jag ingen städoman precis men man måste iaf ha ordning omkring sig, det värsta med graviditeten är att jag ser för mkt smuts och inte klarar av kladd och fläckar. Stackars noomi, jag torkar henne innan hon ätit klart:))

Badhuset var iaf en höjdare för Noomi och nu ska vi verkligen se till att åka oftare, speciellt nu när hon är superduktig i omklädningsrummet och duschen också, förr drog man sig för det då hon var en okontrollerbar vilde.

Igår hade jag sammandragningar. Jätteirriterande. Ska väl inte klaga men med Noomi hade jag iiiiinga krämpor och nu är jag redan less på att vara gravid haha. Ont i ryggen, sammandragningar och klumpighet, plus en vinter på det. Ge mig klänningar och flipflops och jag kan alltid vara gravid;)) nej att gå gravid över vintern var ingen höjdare, och jag kan inte växa mer nu(i wish) då jag knappt får igen jackan och jag vägrar köpa en mammajacka. Andra alternativet är ju att våren kommer tidigt..

Känner iaf mer än någonsin att jag inte vill vara gravid längre. Det är som att vända på en hand när man jämför första och andra gången och mycket beror på denna årstid. Sist kände jag mig vacker även om jag var lika stor och jag tyckte ingenting var jobbigt. Nu känner jag mig som heffaklumpen och det känns som att jag väntar tvillingar. Jag längtar så till vårt lilla underverk är här och man kan kämpa för att gå ner sina kilon igen...urk. Eller ge mig åtminstone bra väder så jag slipper dra på mig kläder med hjälp av vaselin;))

Nej nu ska jag sluta klaga, känner mig säkert vackrare imorgon:))

Sen min underbara sambo, fixaren också kallad, som gjorde min dag häromdagen. Har haft en tvättmaskin som under dess tre åriga levnadstid varit kajko i två av dem. Började med att den inte släppte ut vattnet, så efter varje tvätt fick vi öppna slangen och köra på sköljprogram för tvätten var dyngsur.

För någon vecka sedan så slutade den ta sköljmedlet och körde aldrig klart maskinen så mitt tålamod har legat på bristningsgränsen. Har samlat tvättad tvätt på hög(stel och inte lika doftande tvätt) och inte velat bry mig. Kollat upp ny maskin men egentligen tänkt att man inte ska behöva byta ut en tre år gammal maskin!! Iaf häromkvällen rengjorde sambon och monterade isär maskinen och när vi testkörde den så är den som ny!!!! Dels tog tvätten typ 35-40 min och inte 1 1/2-2 timmar. Och så luktar den gott igen!! Jag är så glad som en känslosvallande gravidko kan bli!!

Så det gjorde min vecka:))

Har pluppat ut en del bebisar i veckan:)) nu börjas det, även om jag faktiskt inte har någon förrän i mars nästa gång.blir ju inte mindre sugen när jag ser nya bebisar som kommit till världen, då längtar man ännu mer:)) drömde inatt om barnafödande, vi fick en tjej. Blev lite förvånad och sen besviken över alla "grabbkläder" jag samlat på mig som inte skulle användas haha.

Jag är så nyfiken. Men vi måste få till ett tjejnamn nu. Killnamnet är nog klart, ska dubbelkolla med sambon. Men sist var vi klara först med tjejnamnet så det känns undermedvetet att det blir en grabb:))

Haha sambon och Noomi satt och kollade fotboll förut när jag fixade i köket och då hör jag Noomi härma mig från när jag kollar på Skidskytte "åhhhh kom igen nuuuuu!!! Hejja Svejje"

Hon snappar upp så mycket nu och säger så mkt roligt så det är inte sant. Jag tycker hon har kommit jättelångt på bara en månad. Sååå roligt!!

Liten helg uppdatering. Skriver från mobilen. Ska uppdatera bättre efter måndag när Noomi går på dagis:))

Hoppas ni haft en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela