missimone

Måndag

Publicerad 2013-01-28 16:50:02 i

Ska försöka blogga mer ofta nu när jag kan blogga genom telefonen. Jag passar på nu när Noomi är lite fast i "för tillfället" favoriten Dora. Är ju lite kluven med att hon ska titta på datorn en del men hon lär sig massor och är med i det programmet. Lite mer interaktivt så att säga så jag tycker det är OK något avsnitt då och då:))

Vill även be er om en tjänst, kommentera gärna om så bara ibland. Det är alltid uppskattat med någon slags respons på det man skriver, annars förlorar liksom allt sin charm med detta. Visst jag skriver ju för att få ur mig vissa grejer och jag vet ju att vissa av er som läser har råd att ge och de är uppskattade:))

jag har varit dålig på att blogga och nu ska jag bättra mig så jag hoppas ni också gör det;))

Ogillar starkt min brist på tålamod vissa stunder. Så pass mkt att jag alltid börjar böla. Men det händer inte så ofta längre men ändå, att vara den mamman vill jag inte. Speciellt inte med två små snart. Jag hoppas innerligt att det beror på graviditeten, att det är tungt, att det gör ont ibland och att man känner sig allmänt risig. Om vi någongång ska ha en tredje så blir det ett höstbarn, det är säkert haha. Att gå på vintern är ju pest och pina och jag kommer gnälla tills jag föder haha;))

Så jag förstår att min längtan efter Thailand och resan om ett år känns jävligt lockande redan nu. Hade gärna spenderat sista tiden där om man fick. Men vi får vänta ett år och det ska bli så underbart:))

Vi har ju sen vi flyttade in i huset lagt varenda sparad krona på det och Skitbilen och nu sa vi det att vi måste också unna oss andra saker då vi förhoppningsvis ska bo här hela livet och kommer få till det som vi vill vartefter ändå. Så vi satsar på en resa och barnens farfar bor där så vi passar på att bl a hälsa på. Gillade skarpt vad vi såg om hur de tar hand om barn därnere sist vi var där och det är relativt smidigt att ta sig runt. Har ju en känsla av att detta år kommer gå väldigt fort;))

Kommer lägga upp bilder på min mage som jag tycker ger en mer rättvis bild på att den faktiskt är stoooor! Jag förstår inte att jag har så lång tid kvar haha. Ska bli spännande nästa tisdag att kolla upp allt igen hos mvc, tror den haft en riktig tillväxtperiod.

Sambon har börjat arbeta i Skärblacka. Då kan det bli att arbeta över vissa dagar. Han vill arbeta så mycket som möjligt så han får ihop massa tid till resan och samtidigt kunna vara hemma med oss mycket i sommar:)) bra med ett arbete där man har så bra OB. För varje arbetad timme får han en extra, då skulle jag också gärna jobba över:))

Noomi är som sagt jättego och jag älskar min lilla skrutta till döds men mitt tålamod ibland tål inte en testande liten 2 åring. Hon förstår precis vad man säger men är hon nyfiken så kan hon liksom inte låta bli. "Lyssna" säger man elvahundra gånger känns det som, men jag hoppas innerligt att de lyssnar bättre med åren;)) sen har hon börjat säga VA! till mycket man säger, jätteirriterande då jag vet att hon hör:)) Jag testade henne igår och frågade om hon ville ha glass och det hörde hon minsann;)) tyvärr ska jag inte luras med det igen för hon blev ju såklart besviken när hon inte fick någon glass;))

Idag börjar familjen annorlunda på TV4 igen, då ska jag sitta o tänka att "jag ska fan inte klaga" även fast jag skulle gilla att ha massor av barn så skulle jag inte klara det. Stor eloge till de som skaffar så många barn:))

Imorgon är det date med vår förhoppningsvis nya bank, wish us luck!!:))

En bild på Noomi är suddig för att hon gör det hon älskar, dansar, och min telefon klarar inte ta såna bilder;))

Vi hörs snart igen! Kram på er!



Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2013-01-28 17:41:21

Naturligtvis kan jag kommentera...dundrar ju alltid in här när jag ser dina aviseringar.
GUD så fin du är om magen, blir klart sugen själv ;)Jag fattar verkligen att det är mycket som sker i dig, både fysiskt och "mentalt", hormonellt. Att få de där karaktärsdragen som man kanske egentligen inte är så sugen på att ha, men som liksom blir en del av kakan som man får köpa vare sig man vill eller inte ( MAN är ett fult ord att använda, men jag gör det ändå, för jag tror många kan känna igen sig) ;)

För mig får du JÄTTEGÄRNA uppdatera hur mycket du vill, hejja din telefon, jag älskar att läsa det du skriver. Eftersom jag är den osynliga systern och moster "vem är det" så betyder dina inlägg och framför allt bilderna på NL ALLT för mig...hehehe!!!!

You know I care and love you all very much!!! :D <3 <3 <3

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-01-31 18:24:26

Vi var i Thailand 2010 med våra barn som då var 10, 9 och 7 år gamla, och du har verkligen rätt i att barnen blir bemötta med en enorm glädje och respekt. Vi bodde på hotell men åkte runt lite till olika öar, och blev lika väl bemötta vart vi än var, så jag kan VARMT rekommendera er att resa dit! För oss blev det ett minne för livet, och vi längtar alla tills vi får möjlighet att återvända. Du kan kika på några av mina bilder därifrån på fb (har 4 album därifrån...) Kul att se din fina mage, och ja, nu har den verkligen vuxit! Leon är född i april så jag vet att vintergraviditeter inte alltid är de roligaste, men ibland kan man inte planera... Å andra sidan är Victor född i slutet av augusti och att gå hela den varma sommaren höggravid var inte heller någon höjdare... Som du ju redan vet är det ju dock värt allt när man väl ligger där med sin nyfödda bebis i famnen <3 KRAM Katarina

Postat av: C Jansson

Publicerad 2013-01-31 21:28:51

Tvååringar är ju asjobbiga :) När Marc var i den åldern fick han ett bryt på torget i centrum. Han lade sig på marken och bara vrålade. Exet/pedagogen/beteendevetaren kände att det nu var dags att Make A Point efter alla år av utbildning. Ungen fick ligga där tills han lyssnade på farsan. Slutade med att omkringliggande restaurangers personal på uteserveringarna vrålade "FÅ TYST PÅ UNGEN!!" och att två väktare från köpcentret kom och bad om personuppgifter från pappan. "Vad håller du på med? Vem är du? Bor du här elleh? "

En annan gång fick jag skäll av en pensionärskärring på Hemköp för att jag försökte få barnet att sitta i vagnen som en normal medborgare så att man kunde handla ifred. "Men du kan ju inte tvinga barnet! Han går säkert på dagis också!" Hahaha. Lagom tills att jag tänkte trycka ner baskern över huvet på idioten kom en personal och gav Marc nån leksak. Problem: solved.

Good luck! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela