missimone

Tisdag

Publicerad 2013-02-12 20:14:43 i

Lite besviken just nu då vi skulle ha träffat vår nya bankkille idag och fixat med allt men han har fått förhinder:(( Vet ej när vi får tid igen då R försökt få tag i honom då han endast lämnat ett telesvar.

Så det var ju lite trist men ingen världskatastrof.

Annars har vi haft det bra sedan vi hördes sist, förutom en grej, en sån grej som gör att man får en tankeställare.

Noomi Li har bränt bort en bit av sin lugg!! Hon har alltid fått blåsa ut ljusen efter maten och trots att vi stod precis bredvid och höll på att duka av så swisch började det brinna:(( Annars om hon har löst suttet hår så står vi och håller i det men nu vet jag inte vad vi tänkte på.

Åh jag kan se det framför mig och R var ju framme på en sekund och släckte men så börjar man ju tänka på om hon försökt blåsa om vi inte varit där precis då... Usch och fy!

Hon blev lite stubbig i luggen nu och lite röd i pannan men hon satt med ett kylslag på pannan och blev lugn direkt. Det kunde gått så mkt värre jag vet och jag ska inte tänka på vad som kunde hänt, det händer ibland små olyckor med barn men Gud så jobbigt det är när det väl händer:((

Så nu får hon blåsa ljus på sin födelsedag. Nej vars hon kommer få blåsa ibland, hon har alltid frågat om lov och bara man är med och håller hennes hår o inte låter henne göra det själv. Men först måste vi få henne att verkligen visa respekt för eld så vi vet att hon har lärt sig.

Jaja nu går vi vidare.

Hon kan räkna till tolv det lilla ungskruttet!:)) ett tag trodde vi inte ens hon kunde räkna till tre för när hon räknar ner om hon ska tävla och springa så har hon sagt "ett två, ett två" och sen kutat iväg:)) häromdagen när hon och jag var och handlade så gick hon bredvid mig och räknade upp till tolv haha. Nu räknar hon hela tiden och jag vet inte om det är dagis, Dora eller pappa som är läraren, säkert en kombination:))

Det händer så mycket nu och hon pratar så väl och mycket hela tiden. Så gulligt när hon har så mycket att säga men får inte fram orden utan bara "mamma eh eh eh eh .." och så lossnar det till slut och hon berättar massor:)) och de bedårande små rösterna de har hihi. Jag tycker det är urgulligt och än så länge ber jag henne inte att hålla tyst;))

Vi har en period där vi har det hur bra som helst med Noomi. Hon lyssnar och är lugn och man har det så himla lätt med henne för stunden och det är helt underbart! Kanske att jag blivit mer tålmodig också vad vet jag men det som innan kunde vara att man tyckte det skulle bli skönt att hon gick några timmar på dagis igen efter fyra dagars ledighet har jag inga såna tankar för längre:)) denna helg var hon hemma fem dagar då hon var sjuk i torsdags(kräktes en gång sedan frisk:)) och vi har haft det jättebra varje dag och med det kan ni förstå att jag inte bölat något sista tiden( jo jag fick gå iväg och tjuta en skvätt när luggincidenten hände så inte hon skulle bli orolig)

Pappa och Noomi är nära varandra igen och därför tror jag också att jag klarar allt lättare. Förut fick jag göra allt och R fick knappt röra henne utan utbrott från hennes sida men nu är de nära igen och busar myser och leker och mitt hjärta svämmar över:))

sedan har vi börjat ta tag i sovrutinerna. Hon har sedan strax innan jul kommit in till oss på natten och velat sova, i början runt 5 på morgonen(helt OK) sedan har det blivit tidigare och tidigare till att runt nyår vägra somna i sin säng utan hon ska "sova pappamamma säng"

Då har vi burit över henne när hon somnat men så har hon ju såklart trippat över till oss när hon vaknat igen. Det har senaste tiden varit alltifrån kl. 23 till 02.00 Då började klockorna ringa för mig att nu måste vi ta tag i detta, speciellt för bebisen som kommer så jag har börjat att följa henne tillbaka till sängen och om det behövs ligga bredvid henne tills hon somnar om.

I början blev hon helt hysterisk bara jag nämnde att vi skulle gå och sova i hennes säng men nu går det hur lätt som helst och i natt när jag följde henne tillbaka och var tvungen att gå och kissa(som jag gör 3-5 gånger per natt) så hade hon somnat om utan att jag hann tillbaka:))Bullseye!!:))

Så jag kunde tassa in till min rymliga sida av sängen:)) Hoppas det håller i sig och jag märker att hon kommer upptassande senare varje natt så tillslut kan hon säkert sova hela natten utan upptassande:)

TRÖTT JAG BLIR!! Har skrivit två gånger fortsättning på det jag skrivit innan och det försvinner:((

Så då skiter jag väl i det. Allt känns bättre och lättare iaf.. Går snart in i vecka 34, så jag ser ljuset så att säga. Våren och älskade bebis är snart här.

Endast en känsla av hemkänsla som jag hade förra graviditeten som kommer över mig ibland. En slags ångest som man minns från när man var liten o sov borta. Jag gillar den inte men samtidigt så analyserar jag den nu som då att det är ovissheten av vad som komma skall som lurar. Den försvinner som tur är lika snabbt som den kom.. Och mest är jag ju förväntansfull och nyfiken.

Ni kommer se på en av bilderna att min neutrala garderob till Bebis är väldigt pojkig, blir ju så, så allt känns väldigt pojkigt just nu. Pojknamn och garderob fram till tre månader avklarade, det måste ju betyda att min kropp vill säga mig något;)) men jag blir minst lika glad för en lillasyster:))SÅKLART! Vem är du lilla vän??

Joooo en sak till. Har ju sagt att vi ska vänta med potträning men Noomi har börjat säga till själv iaf när det gäller kisseriet. Sen blir hon belönad att få ha på sig trosor och hon har varit sååå duktig. Sedan bad hon om att få på blöja och några minuter senare så bajsade hon så hon verkar känna nu när hon behöver gå på toa:)) man ska ju vänta in barnet när det verkar redo för potta och nu verkar det ju onekligen som att hon är lite nyfiken och redo. Kissade nu ikväll på potta och fick springa lite utan blöja,så det är inte mkt blöjor som gått åt senaste dagarna:))



Just det barnloppis har jag varit på i helgen. Fyndade jättemycket bra 2 Maxböcker, tre andra böcker, 1 Hello Kittypussel, 1 par svarta converse till Noomi, två Meandiplagg, två klänningar, ett par jeanshängselshorts, en pyjamaspåse till Skrutt i magen och en märkeströja till Skrutt för den fina summan av 300 kronor:)) Älskar barnloppis:))

Nu orkar jag inte mer, att skriva över mobilen är riskabelt märker jag och det tär på mitt tålamod att skriva om saker som jag ändrat. Vi hoppas på ny uppdatering om vi träffat bankkillen snart.

Puss och kram på er!!

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a939eddf2b3406293de09.jpg">https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a939eddf2b3406293de09.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93bfe087c31780e65287.jpg">https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93bfe087c31780e65287.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93cbddf2b34008495b82.jpg">https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93cbddf2b34008495b82.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93d3ddf2b340160a9845.jpg">https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93d3ddf2b340160a9845.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93e49606ee207b95ae98.jpg">https://cdn1.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93e49606ee207b95ae98.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93efddf2b33ff96bd4a4.jpg">https://cdn2.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a93efddf2b33ff96bd4a4.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/782374/6-3/pic_511a9418ddf2b34058cd4e8c.jpg" class="image">

Kommentarer

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2013-02-12 20:42:16

Hej gumman! Jag har nog inte svarat på facebook..? Får ta tag i det här med att ses. Jag är bara så dålig på det tyvärr. Är så trött hela tiden :(.
Kul att Noomi börjar bli nyfiken på att gå på pottan :). Det kommer säkert gå alldeles utmärkt. Vips så är hon utan blöja och helt plötsligt en stor tjej :).
Jag funderar otroligt mycket på vad det är för en liten människa i min mage. Vad har ni för namn om ni valt några? Vi har absolut inte bestämt, men är lite inne på Nellie eller Noel...men som sagt så kanske vi ändrar oss 10 ggr till :)
Fina bilder du lagt ut återigen :)
Blir lite sugen på attbörja blogga igen när jag läser din blogg.
Stor kram!!

Postat av: JessicaW

Publicerad 2013-02-13 12:31:09

Hej! Jösses vad läskigt med ljuset, förstår att du gick o gråt en skvätt. Det hade jag oxå gjort. Vad duktig hon är som ber om lov först, Elton försöker släcka ljusen hela tiden o vill sen att vi tänder dom igen så han är inte riktigt lika väluppfostrad :D. Kul att hon säger till o kan sköta blöjeriet lite själv, jätteduktig! Elton är totalt ointresserad så ingen idé att börja med honom än, det kommer när det kommer :).
Så fin mage du har, alldeles lagom, jag är så avis :)! Vill oxå gå i väntans tider o planera bebisankomst *drömmer mig bort*. Såg "en unge i minuten" igår o fick verkligen anstränga mig för att inte storgråta, blev så himla sentimental o överväldigad av alla känslor man hade när man låg där o visste att "när som helst".. det är det häftigaste någonsin. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela