missimone

Onsdag

Publicerad 2013-02-27 12:45:35 i

Hej mina finisar!

Visst blir man gladare av vädret? Tyvärr ligger jag inne och kollar ut men jag ska ut och njuta av solen vartefter:))

Känner mig lättare i sinnet än på länge, tänker på allt nytt och spännande som är på G då det största såklart är lillebror/syster som förhoppningsvis är hos oss om en månad mer eller mindre.

Hade med mig Noomi till barnmorskan igår och vi pratade mycket om kommande förlossning och förberedelser och det gav mig mycket. Har varit lite nojjig över förlossningen då jag dels är gravid och nojjig för att saker ska hända mina nära och kära plus att jag gjorde misstaget att läsa min förlossningsjournal med Noomi.

Jag har ju alltid sett min förlossning som bra och ett bra minne men enligt rapporten så klassas den som svår och det hände lite saker som man inte minns själv.

Men huvudsaken att jag tar med mig det positiva och tänker att med stor sannolikhet blir denna förlossning ännu bättre... Och snabbare om inte annat.

Ska börja ta tag i de riktiga förberedelserna snart, såsom sängen, packning av väska, bakning inför kommande gäster så att man har i frysen och även lite matlådor till de första dagarna när man bara vill mysa med familjen.

Jag har även lite inredning jag vill hinna klart med tills dess men annars känns det väl OK. Har ingen stress denna gång plus att jag känner på mig att bebisen tittar ut efter utsatt datum:))

Vågen ökar för varje gång, vilket den ska men nu börjar vi närma oss min "maxvikt" och jag hoppas att det inte blir så mkt mer. Men huvudsaken att bebis och mage växer som den ska:))

Men beach 2013 är nog kört för mig denna sommar. Även om jag redan nu är peppad att ta tag i mig direkt inför sommaren då ställs ens prioriteringar om ganska rejält när man får bebis, då vi får se hur motivationen ser ut då men iom sol och vår som är då så tror jag man har rätt mkt motivation. Promenader lär det ju bli i massor med vagnen, åh jag längtar att få gå ut i det soliga vädret och fågelkvittret med den nya bebisen:)) Denna gång kommer jag inte sakna magen iaf:))

Banken då. Ja nu har vi pengar till bil och carport på kontot. Darling var duktig och förhandlade ner räntorna rejält så att vår månadskostnad gick ner med i genomsnitt 3500:- i månaden på huset!! Detta trots nytt lån, amazing!

Sedan har vi tagit bort pensionssparandet och lägger dessa pengar på ett till sparkonto för oförutsedda utgifter och oväntade inkomstbortfall, det känns bra. Så vårt nuvarande sparkonto sköter vi själva och med dessa pengar gör vi roliga saker som att resa och köpa "leksaker" och det nya dras precis som med pensionen så det är pengar vi inte märker av.

Jag som går i gång på att spara pengar och älskar detta tänket är så klart överlycklig!:))

Tillbaka till bebis.. Nu riktigt längtar jag. Innan när jag hade min downperiod ville jag den skulle hålla sig därinne tills jag mådde bra. Nu känns allt bra så den är så välkommen, men den får gärna vänta en månad minst. Ska njuta av att vara enbarnsförälder ett tag till;))

Den rör sig mindre pågrund av brist på plats såklart men när den väl rör sig så är det hur härligt som helst. Boxar med sina små händer och det som är mest obehagligt är när hen trycker upp stjärten i mina revben, auch!!

Hen är fixerad nu och har nog varit ganska länge. Det tyckte barnmorskan var bra för då är den ännu närmre utgången och hon tror förlossningen kommer gå fort denna gång. Ja vi kan ju hoppas att det inte blir 24 timmar som sist;))

Noomi Li längtar också efter bebis och när jag ser hur hon är med andra bebisar så värms mitt hjärta till max. Hon vill gärna hålla, pussa och krama. Hon kommer med nappar till dem och leksaker. Jag tror det kommer bli jättebra, men självklart lite svartsjuka det är jag inställd på.

Nu är hon på dagis. Det känns skönt att få lite egentid då hon varit hemma i fem dagar nu. Plus att hon får mer stimulans med kompisar och mer bus. Hon är jättehärlig och vi har roligt ihop men hon är i en ännu värre fas där hon testar oss hela tiden. Dvs skiter fullständigt i vad vi säger. Väldigt irriterande och tålamodstestande. Sedan har hon kommit i en känslig fas där en motgång kan få hennes lilla underläpp att darra och små tårar rinna för att hon blir förnärmad av något. Ett annat slags gråt för det är inte arggråt för att hon inte får som hon vill utan riktiga känslor där hon blir uppriktigt ledsen och besviken. Svårt att förklara, men det är gulligt på något sorgligt sätt..mammas lilla Skrutt.

Pottan och soveriet går också bättre. Nu sover hon i sin säng och kan komma in runt 4-6 om hon inte sover hela natten. Det känns toppen. Toalett och potta är hon superduktig med och vi kör på utan stress men i hennes takt:)) min stora tjej.

Bilen stressar vi inte med då vi vill ha den perfekta bilen nu och inget katastrofköp som sist. Vi har ju tur som har min fina svärmor som hjälper oss med lån av sin. Men såklart snart hoppas jag att vi har vår nya bil:))

Ska kolla lite skidor snart och sedan drar jag och Noomi och tar en fika på stan tillsammans innan vi åker hem till en kompis:))

Lägger upp lite bilder dels på vår trolljakt, bebismys och magen i vecka 34+5(v.35)

Ha en solig och fin dag!!

Kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela