missimone

Ingen bebis

Publicerad 2013-04-01 11:31:33 i

Nej ingen bebis i påsk. Visst idag är det annandag påsk och 1a april så mycket kan hända. Men jag är rätt så säker att hen inte kommer innan den 4e så det är nog ingen fara.

Idag är det alltså 3 dagar kvar till BF, tror det är runt 1 % kvar på min nedräknare:)) Nu är liksom dagarna här, dagarna som man väntat på sedan augusti. Känns konstigt och på något vis som det gått fort även om jag vet att jag haft det jobbigt vissa perioder.

Jag vaknar ju alltid varje natt och så kan jag inte somna om, det brukar vara runt fyra och så ligger jag en timme. Inatt låg jag mellan tre och fem! Säkert för vi dragit fram klockan. Ligger då och tänker på allt möjligt men mest den stundande förlossningen. Samtidigt som jag blir uppmärksam när jag får ont i magen på ett sådant sätt som påminner om en värk och vill att den ska komma tillbaka så blir jag så nervös och orolig för att det är dags! Snacka om att vara velig. Men man minns ju tillbaka hur ont man hade när det var som värst och dit vill man ju inte men man vill gärna att det börjar... Svårt att förklara;))

Vi har haft en lugn och fin påsk, myst hela familjen och igår var vi hos min bror som bor precis bakom oss här ute och Noomis kusin F. Dit kom även min andra bror med familj, syster, mamma och en till släkting. Vi åt supergod smörgåstårta som mamma och syster gjort och hade det hur mysigt som helst i några timmar. Skönt med en lugn helg och speciellt skönt att jag avsagt mig planeringsansvaret för påsken detta år och bara kunde gå dit:)) Tack för det familjen:))

Vi har även handlat utemöbler och annat i helgen på Jysk, ett tips till er med smartphones är att ladda hem en app som heter Klipster. Med den får ni ett erbjudande med 50% på valfri vara på just Jysk. Vi har med hjälp av flera telefoner kunnat handla mycket till halva priset och har tjänat x antal tusenlappar. Pga det bra erbjudandet så handlade vi en hammock också,en jättefin för endast 800:- Tycker jag var värt och det känns som något man ska ha när man bor på landet och när man har en 2 åring som älskar att gunga:))

Har ju haft lite känningar av sammandragningar och säkert förvärkar men inget som gjort mig orolig. Det har mer känts skönt att det händer saker i magen så jag tror att det mjukas upp och förbereds därnere:)) Men att få den där känslan av att någon vrider ur ens livmoder den ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning;))

Noomi fortsätter sova i sin säng, jag är så glad att det gick smidigt och att hon till slut sa till själv. Tre månader med en skrutta som somnat i vår säng är ju helt OK. Imorse kom hon inte upp förrän halv åtta och hon berättade direkt och stolt att hon sovit hela natten i sin säng:))

Idag har vi riktigt fint väder igen och jag ska faktiskt trotsa min ömmande, gravida kropp och följa med familjen ut på promenad. Den värsta smärtan är ju att trots två droppar i kissblåsan så känns det som tusen nålar därnere och jag får ta små myrsteg, detta repeteras en trettio gånger på en dag;)) Så toapapper går det åt här hemma i slutet.

Vi känner nog båda att det är en liten pojke i magen, det har vi gjort hela tiden. Sist sa Darling HAN om Noomi fram till veckorna innan då ändrade han sig till HON men det har han inte gjort nu. Vi är alla inställda på en lillebror. Men snart vet vi. Blir det en grabb måste någon av tjejkompisarna som ska ha barn senare få en tjejja så man kan få handla lite underbara Newbie kläder till den:)) De har ju så mkt puttenuttigt till tjejer så jag dööör;))

Snart kommer mitt paket med kläder från hm som jag beställt, skulle ha kommit i slutet av april men blev visst klart tidigare. Så syster får agera modell då jag behöver någon månad på mig att komma i kläderna;)) men så skönt att få lite nytt och så ska jag beställa klipp och färg också för att få lite förnyat efter bebis. Men jag är väldigt inne på att behålla längden nu över sommaren fast klippa till en frisyr, sedan skulle jag vilja skaffa ett verktyg till håret där jag kan få till vågor i det. Någon som vet? Locktång kanske men det får inte bli lockigt utan vågigt.

Nej nu ska jag avrunda. Mysa med familjen framför Hitta Nemo. I eftermiddag blir det hem till syster för mys då hon och jag passar på nu när tid finns:))

Hoppas ni haft en bra helg!! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela