missimone

En dag till BF

Publicerad 2013-04-03 18:59:54 i

Som ni ser utav bilderna så har dessa dagar spenderats på altanen i och runt omkring vår nya hammock:)) Bästa köpet på länge. Från att ha tagit smärtsamma promenader för att valla dottern, kan jag nu valla henne flera timmar på altanen. Visst jag saknar att röra på mig, men så här nära förlossning vill jag inte riskera att få ondare än jag kan få ibland. Förresten är det huvudsaken att lilla hjärtat får luft och springa av sig. Jag ska vallas nog när bebis är kommen:))

Ja en dag kvar till BF, helt sjukt! Nu är dagen här(imorgon) och jag är både förväntansfull och nervös. Mer nervös denna gång än med Noomi då jag var lugn som en filbunke och välkomnade smärtan. Nu vet jag hur ont det kan göra och det är väl lite det som skrämmer mig samtidigt som jag nu också vill att det börjar för att jag vet vad belöningen är:))

Imorse vid fyra vaknade jag och hade sedan fram till sju något som säkert skulle kallas förvärkar, men dessa dök endast upp en 5-6 gånger och de var ändå så pass diffusa ,även om de gjorde ont , att jag inte kunde klocka dem. De tonade liksom inte ner på ett sådant sätt jag minns utan lämnade efter sig en molande mensvärkliknande känsla. Jag kunde dock somna under dessa timmar och vaknade endast när "värken" kom. Men det var falskt alarm som ni kanske förstår. Så jag tror att det är lite på G, iaf tror jag inte på några 9 dagar över BF denna gång;))

Men nu kan det iaf bli vilken dag som helst... Min första chansning är fredag, just för att jag ska till BM, Noomi kom ju samma dag jag skulle dit. Nästa bokade dag är 10 april så det är min andra chansning:))

Ja våren känns som den är här nu, det är så skönt ute och tunnare skor och brillor är framme. Tyvärr är min garderob begränsad så jag längtar till magen är borta så att jag iaf kan få på mig någon av mina vårjackor, nu är det luvtröja som får duga och den är sprickfärdig;))

Har idag också varit och träffat lille Olle som föddes för två veckor sedan. Vilken liten plutt, helt otroligt! Man har glömt hur små de är. Visst bebisar är ju inget "roliga" första tiden annat än för sina föräldrar men det är ju myyys bara att ligga och titta på dem och sedan följa första tidens snabba utveckling. Åh jag är så nyfiken på vem som väntar på att komma till oss nu:))

Kommer väl försöka uppdatera lite oftare nu så ni vet om det dröjer lite länge att det nog hänt något;)) Imorgon ska jag umgås hela dagen med mamma här ute, det gjorde jag sist också fast hemma hos henne och då startade värkarbetet när jag kom hem på eftermiddagen. Vi kan ju hoppas på något liknande;))

Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela