missimone

BF plus 5

Publicerad 2013-04-09 18:46:37 i

Ja ingen väntan är väl som bebisväntan...

Fem dagar över och det börjar kännas som sist, att det kommer ingen bebis. Har blivit itutad av barnmorska att det nog kommer starta tidigare så länge att jag varit ganska inställd på det men nu börjar det kännas som att jag får gå ännu längre:((

Det som är bra med att gå över tiden är att man slutar oroa sig över smärtan och förloppet och bara vill att det ska komma smärta och bli ett förlopp överhuvudtaget;)) Nu vill jag så gärna att bebis ska komma till oss. Jag är så nyfiken på vem du är.

Det som blivit ännu sämre är mitt tålamod, man går och irriterar sig för man har ju längtat efter sitt BF så länge och när det inte blir det datumet eller ens dagarna efter så blir det hur jobbigt som helst... Men jag vet ju att om mindre än 10 dagar är ju bebis här i vilket fall så det är bara att bita ihop.

Efter hinnsvepningen fick jag ännu mer hopp om att något skulle hända snart men jag fick mest bara en massa fler och starkare sammandragningar och en mer livlig bebis på natten. De två första nätterna levde den sån rövare att jag trodde den skulle sparka sig ut. Nu har den lugnat sig igen. Min mage hade också en dag då den ville att jag skulle gå på toa hela tiden, då blev jag vaksam eftersom det kan vara ett tecken, men dagen efter var det som vanligt. Igår gjorde jag misstaget att ta Noomi i vagnen och gå en liten längre och raskare promenad.. Det var ett stort misstag!!

Har inte haft så ont på hela graviditeten och jag var så arg på mig själv, för ska jag föda barn vill jag känna mig rätt OK i kroppen och inte mörbultad och som en 90-åring. Idag känns det bättre och jag har haft en fin dag med mormor och Noomi Li.

Har blivit otroligt rastlös om kvällarna och det har väl också med väntan att göra. Det är bra på ett sätt då jag får mycket gjort. Idag har jag och mamma också hittat min eftersökta hylla till hallen, plus ljusstakar i silver och en silverkopp för nycklar:)) tyvärr jobbar Darling över så jag får inte se resultatet förrän imorgon, men lycklig är jag för mitt köp:)) Först var vi in på bauhaus och skulle hitta en hylla, konsoler och målarfärg för att fixa min egen hylla eftersom jag letat så länge, men bara färgen skulle gå på typ 500 och det är det ju inte värt.

Våren kommer till helgen hörde jag på nyheterna, med det menas att det ska bli plusgrader på nätterna x antal nätter i rad. Det tackar vi för:)) snart kan vi montera upp utemöblerna för snön på tomten är snart borta. Den på altanen har ju skyfflats bort av Darling. Man riktigt känner hur humöret höjs av det ljusare vädret och allt som komma skall:)) åh jag kan inte förstå att vår bebis snart är här. Tänk att få bli nykär igen, härligt! Men hellre nu än senare lilla bebis, vi längtar efter dig!

Ja så här är det väntestuga, hoppas inte länge till. Ni som har mig även på Facebook kommer se när det hänt.

Ha det bra allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela