missimone

BF plus 1 dag

Publicerad 2013-04-05 18:15:39 i

Ja har gått en dag över tiden snart, känns konstigt att det nu VERKLIGEN kan komma närsom:))

Har idag varit hos BM, allt såg bra ut och vi pratade lite mer om förlossning och vad man ska tänka på och vad jag kan förvänta mig. Känner mig betydligt lugnare nu. Hon gjorde även en hinnsvepning, den gjorde jag aldrig med Noomi trots att förlossningen startade 8 dagar över BF. En hinnsvepning känns inte som en svepning precis, man får rätt så ont ärligt talat och har man fött barn innan så reser man tillbaka till utdrivningsskedet när det spänner och svider och man känner att något stort är emellan ens ben. Jag var öppen 2 cm och hon kände på barnets huvud, det var nästan jag ville fråga om hon kände om även denna har kalufs som Noomi;)) haha klart de inte kan känna men nu är man ju nyfiken:))

Så hon sa att hon nu hoppades att förlossningen och värkarna skulle börja ikväll, jag känner mer för imorgon bitti så att jag får sova ut inatt;)) men jag tror ärligt att det dröjer några dagar till faktiskt. Det enda jag hoppas på är att det blir mindre väntan än med Noomi.

Imorse när vi gick upp( mamma sov här) så kände jag att magen sjunkit ytterligare och mamma såg skillnad också så jag tror det är nära. Barnmorskan sa att bebis ligger perfekt till ingången och är nu som bäst mottaglig för värkarbetet, det känns bra;)) Så nu är det bara att vänta och se. Blir en lugn helg i solen på altan. Jag ska plocka, fixa och städa med lite grejer så att jag känner mig nöjd inför bebis. Hur fort blir ett hem dammigt igen efter städning är bortom mitt förstånd, orkar inte damma varje dag men det behövs nu när solen visar varje litet korn hela tiden.

Nej nu orkar jag inte uppdatera mer, nu ska jag fredagsmysa med familjen:))

Ha en fin fredagskväll så uppdaterar jag snart igen.

Kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela