missimone

~Upp & Ner Feber~

Publicerad 2012-10-15 16:00:00 i

Vaknade imorse en sekund innan klockan ringde, dvs åtta. Jag vaknade av att Noomi började prata med mig och förklara allt som fanns i sängen. Hon hade burits över till oss vid halv fyra inatt då hon vaknat och var ledsen. Själv var man inatt hur trött som helst och försökte sitta hos henne en stund så hon förhoppningsvis somnade om. Men när jag skulle tassa ut lite försiktigt så hördes ett "Mamma ligga här" Så det var bara att ta upp ungskrutten, jag hörde också att hon var rejält täppt så då gick vi och bytte blöja och tog lite nässpray eftersom hon har nappen så kan hon ju inte andas annars. Hon kändes inte så värst varm då och hon somnade om direkt.
 
På morgonen när vi bytte blöja igen så visade tempen på 37,8. Inte så värst hög feber, men hon har ju 36,6 annars så det är ju ändå feber och hon har ju värsta snuvan och hostar så jag ringde dagis och tänkte att den blir säkert värre under dagen.....Det har den inte. Nu innan middagsvila är den nere på 37 och hon äter och är precis som vanligt. Men jag vet att jag inte skulle ha mått bra av att lämna henne på dagis när jag visste att hon hade lite feber och blir hon frisk fort är det ju bara ett stort plus. Så vi får se vad som händer ikväll.
 
Skolan blir ju självklart drabbad när jag VABbar, jag kan ju inte sitta och plugga som jag är van vid. Får passa på vid middagsvila och sen på kvällen. Imorgon vabbar jag och sambon halva dagen var, då jag har lektion på eftermiddagen. Det är bra att man kan dela på det lite.
 
Är ett stort arbete vi har nu, som en hemtenta, fast i grupp. Den ska både redovisas skriftligt och sen muntligt, och i ärlighetens namn(eftersom jag missade den lektionen när vi gick igenom den) så känner jag mig helt vilsen och trööööööög!! Vi har ju liksom delat upp uppgifterna i själva uppgiften och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag ska göra. Men det ordnar sig. Har suttit lite nu och ska sitta ikväll plus att imorgon ska vi träffas alla och gå igenom allt. Sen ska det vara klart om en vecka. Jag måste tänka positivt;-)
 
Helgen som har varit har i det stora hela varit bra. Lite hormoner som spelat ett spratt bara. Det minns jag från sist. Som tur var så kom det inte så ofta, men det är jobbigt ändå. Man blir ju superkänslig och kan gråta för vad som helst...BRÖÖÖÖÖL! Men idag känns allt bra, jag och sambon pratade ut igår förmiddag om alla "missförstånd" och nu är man fit for fight igen...Tills nästa hormonsmälta...
 
På lördagförmiddagen åkte vi in till stan och gick av vid Strömmen. Tog där en promenad runt och tittade på allt vackert, matade änderna och Noomi fick springa av sig lite. Var hur mysigt som helst. Speciellt blir man glad när man tittar på klockan och märker att man varit ute i friska luften i över 2 timmar. 
 
Vi har också haft min syster här på middag och mys. Vi kollade film och efter den ville både jag och Rille gå och lägga oss utan att ha tittat på klockan. Min syster bara " Meh är ni helt knäppa, ska ni gå och sova 21.20 en lördag!!Äh jag åker in till stan" Haha, ja det kommer väl bara bli värre. Men jag uppskattar min sömn eftersom jag är såå trött på morgnarna.
 
På söndag eftermiddag åkte vi och träffade vänner som flyttat till bostadsrätt i Vilbergen(alla våra vänner bor nu i  bostadsrätt i Vilbergen...typ) Bra att ha alla samlade, så vi vet vart de är;-) Lägenheten var jättefin, såklart en del som ska fixas, men det kommer bli kanon. Badrummen är ju redan ordnade och de var jättefräscha. 
Noomi fick försenad 2årspresent...Byggklossar i plast, typ Duplo, men det gick i rosa och man kan bygga ett stort slott med prinsessa och häst. Noomi verkligen älskar sin present.
 
Jag hade stillestånd i hjärnan(gravidhjärna) när jag skulle välja 2års present till deras lilla tjejja som fyller i veckan. Det blev 2 filmer, som iofs är rätt bra, men sen blev det en Hello Kitty servis i porslin!!! Hur tänkte jag där, visst det var puttinuttigt och eftersom hon har en bror sedan innan så har hon ju mycket grabbgrejer så nu ville jag det skulle bli lite mer tjejigt. Visst de satt och lekte fint ett tag med grejerna men mot slutet började hon kasta med tallrikarna inne i sitt rum och det vill vi ju inte. Hahah, ja ibland förvånar j ag mig själv över hur smart jag är....
 
Idag ska jag vara riktigt duktig när det gäller matlagning. Det blir egengjord broccoli och ostsoppa och till det nybakta frallor. Får passa på när man har en "sjukling" i familjen. För annars är vi inte så mycket en soppfamilj, även om jag tycker det är himla gott. Mycket beror nog på att de enda soppor Rille gillar är klara soppor eller ärtsoppa och jag gillar mer matiga soppor.
 
Fick bli ett litet kortis inlägg, känner jag måste fortsätta försöka mig förstå vad jag ska göra i hemtentan haha
Vill också passa på att tacka för alla kommentarer sist. BLir så glad så fort man ser att det kommit in något, för då får man ju lite respons när man skriver. 
 
Vi hörs snart igen!
 
KRAM
 
 
 

 
 

Kommentarer

Postat av: Sussie

Publicerad 2012-10-15 17:56:26

Åh finaste strömmen. Vackraste stället i Nkpg. Har gått många mil runt där.
Nomi är så himlandes söt o fin. Tror hon o Tuva skulle älska att leka med varandra!
Graviditetshormonerna är ändå söta på nåt sätt även om det inte känns så i stundens hetta.
Sköt om dig o din familj. Puss o kram!

Svar: Ja visst är det vackert:-) Nu när man inte bor i stan är man där alldeles för sällan..Tror också Noomi och Tuva skulle passa bra ihop, dock säkert lite bråk då båda verkar vara väldigt bestämda. Men så roligt att båda verkar framåt och veta vad de vill:-)
missimone

Postat av: Gabriella

Publicerad 2012-10-15 19:49:24

Hihi de blev oxå broccolisoppa här idag <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela