missimone

~Tisdag~

Publicerad 2012-10-16 20:28:43 i

Glömde ju helt igår att jag brukar visa magbilder på måndagar. Det får bli idag istället.
 
Iofs tycker jag bilderna inte gör sig rättvisa. Ser mycket större ut i verkligheten och vågen visar det samma haha. Jag har ingen viktstress denna gång(hade jag inte sist heller, det kan ju 18+ efter inskrivning visa) men jag vill inte gärna gå upp mer än sist. På gränsen till 80 kilo är ändå helt otroligt att förstå när man inte är gravid, men det gick så lätt att gå ner så jag får hoppas att det är likadant denna gång. Ser fram emot stora magen så jag knappt kan bärga mig!! Det är ju så härligt med mage. Tyvärr nu så är man i mellanläget då folk som inte vet att man är gravid tror att man nallat lite extra på det goda. VIlket jag iofs har men inte sååå mycket:-)
 
Denna vecka har de specialpris på clementiner. Gissa om jag och NL stoppade påsen full när vi var och handlade. Tyvärr är de nästan slut då både jag och dottern älskar "niiiin" Men det är bara att gå ut och handla mer. 
 
Noomi har som sagt inte haft någon feber mer sen måndags lunch..hon fick ha feber i ett par timmar iaf:-) Och jag och hon fick lite kvalitetstid. Men jag vet att hon kommer bli så glad av att komma tillbaka till dagis imorgon då hon pratar om alla sina kompisar hela tiden:-) Eller pratar om, hon säger deras namn igen igen igen och igen.
 
Men igår var hon min lilla hjälpreda. Då hade vi ingen stress och jag kände att vi hade all tid i världen. Så hon tömde diskmaskinen med lite hjälp från mig, hon hjälpte till med bröddegen och sen penslade hon bullarna och hade på vallmofrön. Hon var duktig att städa efter sig när hon lekt med saker och var en riktigt exemplarisk unge. Så vi hade en helt underbar dag. Plus att hon åt massor av middagen som var broccolisoppan som vi gjorde kändes också härligt. Hon är lite sämre med att äta kvällsmaten nu för tiden om det inte är fläskpannkaka förstås;-)
 
Idag kom sambon och löste av mig vid lunch.. Då blev det in till skolan och arbeta med hemtentan som vi har i grupp. Nu ÄNTLIGEN känner jag mig lite klokare i vad jag ska göra och kan ge mig på det ordentligt imorgon.
Så då var ett orosmoln löst.
 
Tycker veckorna går så snabbt. Om någon dag är det redan vecka 17. Förra gången så sniglade sig verkligen tiden och jag längtade varje dag att få vända blad i "mammapraktikan" (bok om graviditeten vecka för vecka och information om vad som händer i kroppen och vad man ska och inte ska göra) Men nu missar jag att fylla i någon vecka och får tänka tillbaka. Men det är ju för man redan har sitt viktigaste hos sig för stunden och dagarna fylls av henne. Det kommer verkligen bli konstigt att få känna igen samma känsla man gjorde när hon kom till en. För man tror ju inte det är möjligt att älska någon igen lika mycket som man älskar henne? Har jag verkligen så mycket mer kärlek i mig att ge. Jag vet ju såklart att svaret för det är JA, men visst är det konstigt, att man ska få bli sååå kär igen. Denna härliga kärlek.
 
Satt med NL och kollade på gravidkorten jag och sambon tog månaden innan hon kom, hon kände ju självklart igen mig på varje bild och jag försökte säga att "Och du låg i mammas mage. Där inne var Noomi Li" Då tittade hon bara på mig och " Näääej mamma!" och vände blad haha. Så jag försöker förklara att bebisar kommer från magen. Men hon förstår inte riktigt det. Men det kommer ju.
 
Jag känner mig detsamma i kroppen denna vecka. Både illamåendet och tröttheten är så mycket bättre, även om det kan komma i vågor. Men jag ser en klar förbättring och när jag minns tillbaka från i början när jag höll på att somna på lektionerna och var tvungen att vila middag varje dag och jag fick äta något stup i kvarten så ska jag verkligen inte klaga!
 
Men det bästa som jag sagt är ju att denna gång har jag känt bebisen från åtminstone v. 14 och det känns som det bästa. Nu inväntar jag bara första "buffen"
 
Nej nu tar vi och avrundar för denna kväll. Lite bilder, men inte många.
 
 
Bilder på min fina matkonst..;-)
 
 
 
 
Magen slutet vecka 16
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: JessicaW

Publicerad 2012-10-16 22:28:54

Framifrån-bilden visar nästan ingen mage alls. Från sidan ser den ut som i skolan tycker jag:). Mysigt, nästan så jag känner fantomrullningar i magen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela