missimone

~man kan glädjas åt andra~

Publicerad 2012-10-03 16:45:29 i

Fick tips om en jättefin blogg om en första
gången mamma, den var verkligen helt underbart fin och man önskar ju lite att man haft resurser och kunskap om att kunna göra sin blogg så där fin. Nu är jag ju amatör och skriver för nära och kära som vill följa min resa, jag är inte så ambitiös så att säga. Men visst kliar det i fingrarna och hennes bilder var så fina och sockersöta att man blev helt varm inombords. Hennes resa ska bli jätterolig att följa då jag minns så väl själv hur det var första gången man väntade barn. Allting var så stort och spännande och man var så himla insatt i allt.
 
Känner väl iofs att jag försöker vara med nu med iom att läsa min mammapraktika och fylla i veckovis. Dokumentera magen i olika veckor och börjat prenumerera på Mama igen;-)
 
Blev så glad att se hennes bilder på sin mage, hon ska nog ha ungefär samtidigt som mig för vi var i ungefär samma vecka och hennes mage hade verkligen vuxit från den ena veckan till den andra, trots att det var så tidigt. När jag ser min mage uppifrån så känns det som jag är typ i månad sex, men när man ser bilden som jag kommer lägga upp så är den knappt synlig. Iaf inte så som jag känner mig. Men självklart blir jag bara glad ju fortare magen kommer fram.
 
Idag har annars varit en liten trist dag, mulet och regnigt, illamående som kommit tillbaka, en oerhörd trötthet, uttråkad, ett datorprogram som krånglat för mina skolarbeten. Bara en allmänt sugig dag. Jag längtar tills min familj kommer hem så det blir lite liv och rörelse här hemma. 
 
Annars ser jag fram emot veckan som kommer nu..bara roliga dagar kvar. 
 
Imorgon går jag in i vecka 15, tror ej jag kommer hinna uppdatera då jag ska på biomys med syster och mamma. Så vi säger grattis till oss idag....GRATTIS GRATTIS haha! Bara 25 veckor kvar...
 
Har inte hunnit ta så mycket bilder från igår så det blev lite gamla. Ska bli bättre nu när jag bloggar igen. Ni som inte är vana heller så lägger jag upp bilder på magen oftast i trosa och bh. Skulle jag kanske inte om jag hade en hel drös läsare som jag inte kände. Men de flesta känner mig och jag tycker man ser lättare så här. Så blir ni stötta..look away now!;-)
 
 
 
v.14
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2012-10-03 19:29:33

Yiippiie! Här händer det saker, när man inte varit ute på Fb på ett tag. Ja, att du var gravid visste jag ju, men att du har börjat blogga igen. Jag har saknat det. Kul att läsa om dina innersta tankar och få nya bilder. Vi hinner ju inte prata mycket när vi träffas för att en liten fröken tar all uppmärksamhet. Kram

Svar: Tack för att du gillar min blogg, då får jag energi att uppdatera ofta. Nej hon tar ju lite uppmärksamhet, helt befogat, hon älskar ju sin busfarmor;-)
missimone

Postat av: Kajsa

Publicerad 2012-10-03 22:16:20

Vilken söt mage! Jättekul att du uppdaterar!

Svar: Ja jag tänkte försöka hinna med några i veckan åtminstone..känner det är roligt att skriva igen:-)
missimone

Postat av: JessicaW

Publicerad 2012-10-03 22:46:23

Ooh va roligt! Älskar magbilder, det är så spännande.

Svar: Ja minst en gång i veckan tänkte jag uppdatera magen..får se om det händer något:-) Kul att du läser min blogg!!:-)
missimone

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela