missimone

~Lördag~

Publicerad 2012-10-06 18:58:42 i

Vi har ju faktiskt en laptop, denna används som stationär och idag frågade jag mig lite varför? Så nu sitter jag med vår laptop i knät bredvid Noomi Li som har fått in sitt Pippi Langslum till vårt sovrum då det är lördagsfotboll, dvs Premiere League på tv:n. Ja min sambo gillar att spela på tipset på lördagar med några från jobbet, de har tydligen ett bolag, där de lägger 200 i månaden och så turas de om att gissa. 
 
Så nu kan jag blogga lite här i myset av vår säng. Tyvärr har jag ju en duracell Noomi Li som fingrar på allt och ska komma och hoppa på en titt som tätt. "Min mamma" ja du är "min Noomi, men mamma har en bebis i magen och det känns inte okey när du går på mammas mage längre, plus att när du armbågar mina VÄLDIGT känsliga bröst så känns det som någon sticker knivar i dem, men visst du är min lilla underbara Skrutt"
 
Idag har jag varit på barnloppis. Jag höll mig från att handla för mycket, det blev en Me&I Tshirt till Noomi, en Me&I body, en dress plus en tshirt i ovannämnda märke, ett par tunnare byxor och ett par baggy manchester från PoP, ett par MacKinley stövlar till Noomi och ett oöppnat Hello Kitty memory för den nätta summan av 145 kronor. Det kallar jag att fynda. Speciellt att jag hittade så mycket Me&I som jag älskar. Det mesta iaf.
 
När jag åkte hem så plockade jag upp min brors dotter som skulle vara hos oss några timmar då brorsan fått ryggskott. De bor bara typ hundra meter från oss här ute på "lander" och 
det är så roligt att vi kan ses oftare nu när båda fått barn i samma ålder. Noomi Li och Felicia har 3 månader emellan sig, och de går på samma avdelning på dagis där de oskiljaktiga. VIsst det blir lite knuff och skrik ibland när de slåss om samma saker, men de är väldigt gulliga mot varandra där det blir mycket kram, puss och hålla handen. 
 
Nu är det kväll och jag känner just nu att mitt tålamod är lika med noll, eller iaf att jag brister för det minsta. Jag har en dotter som verkligen pillar på allt och INTE lyssnar! Jag vet inte om alla föräldrar har det så, men jag blir T.O.K.I.G på att man aldrig bara kan säga till och hon slutar göra det otyg hon gör, nej hon slutar inte förrän man kommer rusande som en frustande tjur efter man har sagt till femtielva gånger och just idag så rinner mitt tålamod över. Jag orkar liksom inte tjata tjata tjata tjata hela tiden och jag vet att det är det som föräldraskap handlar om haha, jag bara hoppas att de till slut,typ runt fjorton år, börjar lyssna och gör som man säger.....???????Men det känns som inte som det.....
 
Har sagt till R på skarpen om att nu jävlar får han boka klipptid. Ska jag gå och fixa till mig, ta på mig fina kläder och klippa och fixa håret medans han inte klippt sig sen början av sommaren!! Nej det funkar inte, it works both ways baby. Iofs så skulle han tycka jag var fin hur jag än såg ut, men jag funkar inte så, jag vill att man anstränger sig lite! Så don't mess with the pregnant lady!!
 
Så nu har jag fått ur mig lite agg också, det behövs ibland när jag egentligen inte vill agga ur på personerna i fråga för det är inte deras fel att de har en hormonstinn gravidko att handskas med. De är ju hur gulliga som helst egentligen och jag är faktiskt väldigt bra på att be om ursäkt och jag försöker prata med NL så pedagogiskt jag kan efter något utbrott att mamma blir lite upprörd när du aldrig lyssnar men att det inte var meningen att höja rösten. Mitt lilla nyfikna yrväder, jag tror verkligen att mammas tålamod kommer snart haha.
 
Hoppas ni alla har en jättefin helg. Jag lägger upp lite bilder från idag.
(och jag är gladare nu för nu sitter hon så snällt bredvid mig(hela 7 min) och pillar mig i håret och man glömmer så lätt att man var smått hysterisk för ja 7 1/2 minut blir det ju;-))
 
KRAM
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela