missimone

~ljus i vårt hus~

Publicerad 2012-10-12 11:23:52 i

Trevlig fredag på er!
 
Hade tänkt blogga redan igår igen, men när jag väl satte mig ner på kvällen när lillskrutt lagt sig så var jag så tlött så tlött. Så jag tänkte att ni ska inte bli för bortskämda med inlägg varje dag, varannan räcker ju gott och väl ibland. Man har ju liksom mer och mindre saker att säga vissa dagar.
 
Idag är det som sagt fredag, och med det menas sovmorgon för mig. Darling säger att jag har sovmorgon varje dag, det är ju iofs sant för han får skutta(hasa) sig upp vid sex på morgonen och jag och Noomi går upp tidigast sju, oftast runt halv åtta,åtta..beroende på hur trött skrutt är. Men som jag säger till honom, kanske låter som sovmorgon men jag är lika trött för det när jag hör de små stegen in till vårt rum på morgonen, om hon inte redan ligger där bredvid mig och kramar min hals och säger "min mamma"(bästa uppvaknandet förresten, morgonmyset med sin lilla tjejja) Jag fattar inte hur jag kan vara så trött...därför har jag nu dragit ner filten vi hade över fönstret i somras då det var så ljust på morgnar och kvällar och hoppas lite ljus ska pigga upp mig. Får passa på medans det fortfarande är någorlunda ljust. Men som sagt idag hade jag sovmorgon, och efter jag var uppe en sväng när mina hjärtan åkte iväg så vaknade jag 9.15!!!
 
Sen låg jag ju kvar till 10 i sängen och läste lite bloggar och sånt men sen fick jag nästan panik!. Just för att det är också jag som hämtar på fredagar, vid den tidiga timmen av 13.30. Då har jag genast knappt någon tid att göra det jag vill. Som är:
       1. Blogga
2. Städa i mån det behövs
3. Duscha
4. Gå ut och gå i det vackra vädret
5. Öppna skolböckerna 
 
Men det är bara att inse att det blir prioritering. Och det jag kan prioritera bort några timmar är ju att gå ut och gå. Har ju en sambo som också slutar tidigt på fredagar och därför kan vara hemma med NL medans jag passar på att gå iväg nån timme innan det blir helt kolsvart.Så nu känner jag redan att jag är i fas med klockan igen.
 
Idag ska sambon iväg och träffa en vän. Vi trodde att de skulle vara här, men när de pratades vid så började kompisen(som vi nu inte sett sen nyår) prata om att han hade två afrikanska nya bekantskaper som skulle vara med, då bestämde genast sambon att de skulle ses istan. Och absolut inte för vi har något i mot afrikaner, eller någon annan för den delen heller, men själva grejen kändes så komisk och så olik oss på något vis haha, att ha två främmande karlar i mitt hem bara så där en fredagkväll när vi är lugna familjen kändes bara...neeej...kanske en annan dag.
 
Iaf han åker in en sväng på eftermiddagen så vi får se vad jag och NL hittar på då.
 
En annan superrolig grej är att jag och sambon bokat en helg i stockholm utan våran bästa tjej. Vi ska åka i december, i värsta julruschen haha, och bo på fint hotell på östermalm och ta tåget upp på lördagen och inte komma hem förrän söndag eftermiddag:-) Gå på julmarknaden i Gamla Stan, hitta någon mysig restaurang på Söder och sen försöka hitta lite julklappar. Bara vara vi och mysa och gå en massa och titta på allt fint och försöka inte påverkas av alla stressade människor Och jag hopppas sååå att det kommer vara snö på backen, det skulle ju göra bilden av hela grejen komplett.
Så detta längtar jag jättemycket efter!! Då är alla prov gjorda i skolan o vi får fira det lite. Visst det är vi som ska ha lite julfirande hemma i år, men jag är gravid och då brukar jag ta det som det kommer istället för att härsa upp mig som annars. Det ordnar sig:-)
 
Just det lite om graviditeten då, jo ibland kommer ju ett litet illamående. Och tyvärr har jag kommit på när det blir som värst...efter jag ätit clementin eller apelsin....Tydligen är dessa frukter inte så bra för illamående haha...Jaja som tur är så mår jag ju inte sååå illa så någon gång kan man ju unna sig, men det blir inget mera vräka i sig tre på rad. Får försöka hitta någon annan bra craving;-)
 
Sen så känner jag ju bebisen nu som jag skrev, den ligger där i sitt vatten och gör en massa kullerbyttor och det är häftigt att det kom så tidigt. Och veckorna går betydligt snabbare nu. Gick in i v. 16 igår. och nu börjar jag känna att det rullar på i ett annat tempo. Härligt!
 
Har även gjort om i mitt hem!! Är så himla supernöjd så det finns inte. Och det är inga stora grejer. När vi flyttade in så bestämde vi att vi skulle ha en turkos tapet i kök/vardagsrum(det är som ett enda stort rum och öppet till nock för er som inte vet) och iom färgvalet där så tyckte jag att limegrönt passade till. Så det blev lite såna gardiner från indiska och lite ljus och kuddfodral i vardagsrummet, tillsammans med turkost(självklart) efter ett år(vi har bott här 2 ½) så kändes det inte lika roligt längre men jag har inte tagit tag i det och jag har inte riktigt vetat vad jag letat efter heller. Men nu har jag endast köpt vita gardiner och kuddfodral i vitt och grått och bytt ut det mesta i limegrönt och tagit bort många detaljer i turkost också. Det blev som ett helt nytt, fräscht rum och jag är supernöjd. precis som jag vill ha det. Kan försöka hitta en bild på innan för er som inte varit här(för självklart glömde min gravidhjärna att ta bild på före)
 
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, måste ju bocka av resten av grejerna på min lista. Snart är det ju dags att hämta lilla skrutt.
Ha en superfin helg allihopa, så hörs vi säkert snart igen!
 
KRAM
 
Hittade ingen bra bild så fam. Anglén får vara med;-) Två och ett halvt år sedan.
 
Efter iordningställande.
 
En lampa visst tänd från imorse vid vällingdags;-) Och denna bild lite mer verklighet, med dosor i soffan, mamma praktikan ligger och skräpar och lite näsdukar kvar på bordet:-)
 
Mormor elefant lär NL spela Memo
 
 Mormors köttsoppa..muums!
 
 

Kommentarer

Postat av: JessicaW

Publicerad 2012-10-12 13:16:57

Det blev ju jättebra :) ljust o fräscht!

Svar: Tack! Ja det känns superbra:-)
missimone

Postat av: Jes

Publicerad 2012-10-12 14:49:04

Fantastiskt fint!!!! Tänk att ett rum kan ändras så mkt i känslan enbart med byte av några få saker och färger. Vårt v-rum går i vitt och svart och jag byter bara av med lite catchiga färger, precis som du. Smart och ekonomiskt!!! ;)
Tack för underbara bilder på NL också, njuter av allt!!!!! <3

Svar: Tack syster!! Jag blev väldigt nöjd:-) Ja bilder på NL kan man ju inte låta bli, hon blir ju liksom det enda man fotar;-)PUSS!
missimone

Postat av: sussie

Publicerad 2012-10-12 15:12:38

Jag är ju en färgmajja så jag gillade stilen före. Vitt är snyggt men inte hemma hos mig ;)
Erik ska bli pappa igen och om jag inte tror helt galet så är Nina oxå i v.16. :)
Puss o kram till dig och hela din familj!

Svar: Hihi..ja jag trodde jag var mer färg, men jag får ha det i små accessoarer i stället här hemma:-) Just nu är det väldigt vitt och grått(o turkost såklart) Men du är så färgglad i sig så det är klart du ska ha färg gumman!!:-) Åh hälsa Erik så mycket, ett stort GRATTIS, vad roligt!!:_D
missimone

Postat av: Gabriella

Publicerad 2012-10-13 07:33:15

Verkligen fint!Jag älskar ju vitt o hela mitt hem går i många vita toner.Mitt dröm hem är dock heeelt vitt ,vita trägolv o ljust o fräscht.Det är en väldigt helande ren färg.Noomi skruttan e bara för go <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela