missimone

~kalciumcravings~

Publicerad 2012-10-08 18:16:18 i

Jag tror jag har fått som jag läst om, kalciumcravings, men i mild skala. Jag kan bli akut sugen på lättmjölk och nu idag när jag var och veckohandlade, ost. Köpte mig en stor bit Port Salut och har redan avverkat en tio skivor. Nu får det vara nog för jag ska ju orka min lunch om någon timme.
 
Minns en vän från förr(läs 1990), hennes familj kom från Danmark och de åt alltid vitt franskbröd(alltså inte skivat utan den som ser ut som en limpa) med port salut och jordgubbssylt ovanpå. Himla gott men väldigt onyttigt;-) Samma familj brukade även göra knäckebröd med ost i ugnen, det var också en favorit.  Men det har man inte ätit på år och dagar och min lilla hälsosamma sida säger mig att jag inte ska göra det nu heller(även om det är lite lockande)
 
Idag har det suttits med skoluppgifter till Personaladministration och även då veckohandlats(som varje måndag) Ibland känner jag att "nej jag orkar inte denna måndag" men jag har fasiken ingen annan dag i veckan jag hinner åka. Snacka om att vara mer uppbokad än man tror. Det är skolan som ställer till det, för inte kan man sitta och plugga när sitt älskade lilla hjärta kommer hem från dagis, då är det ju bus och kramar som gäller. Den enda dagen jag känner att jag kan göra andra saker än att plugga och vara i skolan är fredagar. Då brukar jag boka in lite andra grejer. Men jag har faktiskt gjort ett undantag idag, vi ska åka iväg och träffa en kompis som har barn i samma ålder som Noomi(de har vuxit upp ihop) och de har precis fått en till, eller hon är väl en fyra månader snart, så jag ska hem och sniffa lite på den lilla medans barnen busar:-)
 
Så detta inlägg kommer läggas ut efter jag varit där, kan ju bli några bra bilder om jag kommer ihåg att fota. Men jag skriver nu, för som sagt, eftermiddagarna är bokade åt min lilla tjej(och matlagning förstås haha)
 
Hittade ju en mössa häromdagen som jag köpte...Jag verkligen ÄLSKAR denna mössa, det är så svårt att hitta mössor man trivs i. Jag har ett ganska stort huvud så man ser lite svampig ut, men just denna mössa var så fin ändå så jag bjuder på det. En mössa man riktigt kan burra in sig i och den kommer värma gott nu halvåret framöver. Noomi Li ville också ha min mössa så jag ska ge mig iväg och hitta en i mindre storlek och jag har ett minne av att jag såg en liknande på Name It...
 
Jo just det idag blir det ju även en gravidbild. Idag känner jag mig svullnare än svullnast och jag tycker jag är megastor. tyvärr fick jag inga bra bilder imorse, men jag hoppas ni kan se bulan iaf. Har ju inte hänt så mkt från förra veckan och när jag kollade gravidbilder från förra gången jag var gravid så började jag nog inte dokumentera förrän runt vecka 20. Nu är det vecka 15 men jag tycker magen ser ut som en 20 vecka för mig sist. Oh hujedamig, hur ska detta sluta. Vill ni se hur jag såg ut sist i slutskedet så gå in på augusti 2010 så ser ni barbamamman haha. Helt sjuuukt vad stor man var!! Ska man bli så där stor igen. Man glömmer så fort. Men jag har faktiskt saknat magen och jag ser fram emot den. Men mot slutet sist så var det tungt...very heavy indeed...
 
Annars så mår jag väl som jag förtjänar höll jag på att säga, svullen mage, ett konstant sug för jag vet inte vad(Just jäklar, skulle ju köpt clementiner, får jag göra när jag hämtar Noomi LI) ett svagt illamående stundtals, en trötthet som går åt rätt håll men ändå är  A BIG F**KING PAIN IN THE ASS. Ursäkta svordomarna, men om jag fick önska mig något så är det en sjujäkla energi!
 
Just det, Noomi Lis finger..imorse ramlade all bandage av, det klarade inte av NL besatthet av vatten. När bandaget ramlade av så såg jag att tejpen som satt för att få ihop såret även de hade lossnat, så då slet jag av allt och satte på ett "Bilar" plåster istället, och till min lättnad så såg såret riktigt bra ut. Visst jag tror nog det kan bli ett litet ärr om vi har otur, men det sitter så pass att det inte kommer synas. Såå himla skönt att allt gick som det gick:-) Lilla skrutt...
 
Nej nu tar vi och avrundar..ni ska ju orka läsa allt också. Vi hörs säkert imorgon, eller någon annan dag.
 
KRAM
 
 
Vecka 15
 
Viggo, present från sjukhuset,vårt nya husdjur:-) Noomi har döpt honom..
 
Sen självklart en glass igår för att hon varit så duktig, fina tjejen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2012-10-08 19:15:57

Oj oj oj så annorlunda du såg ut på de gamla bilderna, jag kände inte igen dig! Men vad fin mage, och vad snygg du var i blont!

Svar: Haha Tack Kajsa! Ja då var det lite ljusare och visst trivdes jag men man måste förnya sig vettu;-) Kram!
missimone

Postat av: Charlotta

Publicerad 2012-10-08 19:22:24

Hahhaha jaa du Anna känner du dig svullen nu, så vänta ett par veckor! ;-)

Svar: Haha jo jag tror dig;-)
missimone

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela