missimone

~bebistokig!!~

Publicerad 2012-10-05 15:00:00 i

Jag har kommit in i en liten bebislovin' period. VIsst jag älskar bebisar annars också, men nu ser jag dem överallt, ser magar överallt, ser barnvagnar, bilbarnsstolar och framförallt...BEBISKLÄDER!!!
 
Jag vet att det är tidigt och lite onödigt, men jag kan inte låta bli. Sen när Kappahl har haft 25% på allt man köper och jag äääälskar deras Newbie kläder så kunde jag verkligen inte hålla fingrarna borta. Men jag ska försöka hålla mig ett tag nu. Nu blir det bara barnloppisar framöver och sen ska jag försöka hålla mig till efter jul åtminstone;-)
 
Skruttan är trött då jag fick gå in och väcka henne på dagis så hon sitter och myser med "päpple" (nektarin) i soffan till Pippi för hundraelftegången. Helt otroligt att hon inte tröttnar, men nej då, det är bara "pippi langslump" som gäller. Iofs fick hon en spöketLaban film som funkar också, så det är ju skönt att vi kan variera lite;-)
 
Idag har jag varit på ansiktsbehandling hos fina Rana. Hon har startat eget och har nu lite specialpris, såååå skönt och helt underbart. Tänk att bli ompysslad så fint i över en timme. Så nu har jag lyxat till det lite, men man får unna sig lite när man är gravid, dels när man inte lägger onödiga pengar på fest och snus. Så skönt att det gick så bra att sluta snusa, samma dag jag fick besked. Men jag hoppas nu innerligt att jag kommer hålla det denna gång.
 
Eftersom jag drabbas av lite illamående fortfarande titt som tätt så är jag väldigt känslig mot lukter. Kaffe(malt) som jag älskar att sniffa på, tycker jag luktar pyton nu, kvisttomater var bland det godaste jag känt. Vitlök i grädde får magen att vända sig ut och in och svettlukt känner jag på flera mils avstånd. Det är konstigt det där, hur överkänslig man kan bli bara för att man är gravid. Men det är ju som man säger, att vara gravid nu är som att vara konstant bakfull haha;-)
 
Bion igår då, ja att få lite mystid med mamma och syster är aldrig fel och det är alltid roligt med bio. Men har man läst boken(hypnotisören) så blir man tyvärr lite besviken på filmen. Men så är det ju alltid, en bok är en bok, svår att få på film.
 
Nu inväntar vi pappa Rille, som slutar tidigare på fredagar och sen kan helgen börja. Den kommer innehålla barnloppis, badhusbus och bråk och kramar mellan Noomi Li och kusin Felicia som kommer hit för att leka imorgon:-)
 
Jag ska sätta mig ner och gosa med mitt russinmonster Noomi en stund..en oerhörd trötthet kom över mig, inte konstigt jag som har varit barnledig och fått spabehandling haha;-)
 
Sen vid lön så ska jag fundera lite om jag ska ändra design på bloggen, gå pro, nu har jag en bild på en matta liksom, skulle gärna ha lite mer personligt, och så farligt dyrt för ett år var det inte. Men denna månad är köpegränsen nådd så det är något jag får unna mig om några veckor. Ni får ha tillgodo mig och min matta ett tag till;-)
 
Lite bilder från sist lägger jag upp, inga magbilder, dessa blir just nu bara veckovis.
 
Ha en underbart fin helg allihopa, och passa på att njuta av det vackra vädret, det ska vi..ankmatning nästa:-)
 
KRAM!
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela