missimone

~skymningssaga~

Publicerad 2012-11-19 11:32:01 i

Idag väntar sista delen ur Twilight. Känns som en evighet sedan man för första gången såg Bella och Edward och blev helt fast i böcker och filmer. De senaste filmerna har man väl inte rusat till bion direkt för att se men visst vill man se dem. Har ju läst böckerna så jag vet ju också hur allt slutar, no surprises där, men det ska väl ändå bli skönt att få ett avslut på denna hysteri. Skönt för skådisarna om inte annat...
 
Men det ska iaf bli jättemysigt att träffa två fina tjejkompisar på mat och bio ikväll. Det ser jag fram emot.
 
Helgen har varit bra. Julmarknad och fika på stan har vi hunnit med. Vi fikar aldrig på stan så det kändes lite lyxigt. Dyyyrt som fan. Så jag förstår varför det inte sker så ofta. Noomi ville ju mest dricka sin Mer och leka med maten så hon var inte så imponerad. Jag fick bara en sån där myskänsla i kroppen och njöt av mat och sällskap.
 
Just det ja, jag har ju jobbat!! Torsdagen och fredagen gick jättebra och det var sååå roligt! Man kände sig helt hög efteråt och hade jag fått så hade jag kunnat jobba hur mycket som helst. Har iaf hintat om att de gärna får ringa om det krisar sig, jag kommer ju vara sååå uttråkad efter skolan och då är det skönt att ha lite att pyssla med. Och som sagt, det var kul, de gamla ICA takterna satt i och att lära sig kassan igen var a Piece of Cake.
 
Och vi var ju där och extrajobbade för resten av bemanningen var på Handelsgalan. Det blev full pott för Ica Strömmen, K blev bästa medarbetare och C blev årets ledare...Yeeey!
 
Denna vecka ser jag också fram emot, förutom att jag har en del arbeten i en kurs som ska in och jag får panik över dem. Visst om jag skulle nöja mig med ett visst betyg men jag kämpar ju för ett lite högre och då måste insatsen vara utöver det som alla klarar. Så jag får hoppas att jag får igång tanke och skrivarknölarna så jag blir nöjd.  Denna kurs jag pratar om känner jag egentligen är jätteintressant, men p g a hur jag har mått första halvan så känns det som att jag inte lagt den tiden jag borde och har liksom aldrig kommit in i det ordentligt. Men vi får se. Som sagt, egentligen är ju betyget bara en del för en själv. Arbetsgivare tittar ju oftast inte på det. Huvudsaken att jag lär mig det jag ska.
 
Så till helgen blir det IKEA. Få handla mina möbler som jag suktar efter. Kommer bli skillnad på torpet;-)
Sen lite egenmys med syster är väl inte heller fel.
 
Men veckorna rullar på. Jag måste tänka till en gång för att veta vilken vecka jag är i. Och nu är det halva vecka 21, snart 22 och om någon vecka blir det återbesök hos MVC. Då får vi höra hjärtljud och ta lite andra prover, järnet ska bli intressant att se. Som sagt, min energi nu och då går ju inte att jämföra men ändå känner jag mig lite mer off än jag borde. Vi får se.
 
Har ju börjat få min efterlängtade städmani igen, nu när energin är här. Känns så skönt att man har orken och man kan titta sig omkring här hemma och känna sig såå nöjd. (förutom dammhelvetet) Vi storstädade hela familjen igår och man gick runt efteråt och bara njöt, men sedan på kvällen när jag skulle lägga mig, vad ser jag, jooo miljoner dammkorn som redan hunnit lägga sig på nattygsborden fast de våttorkades för några timmar sedan! Vafalls!! Detta gör mig galen, damm och smutsiga skåpsluckor och fingeravtryckskladdiga vitvaror...Urk! Så det blir nog att gå och torka 24/7 för att jag inte ska bli mentalsjuk. Eller så är det det jag redan är?
 
Magen växer på, tycker jag iaf, i vissa kläder ser jag nästan färdig ut. Men jag vet ju att den ska växa sig typ 3 gånger så stor så jag kan ju passa på att njuta nu, när jag kan andas och fortfarande ta på mig skor och jag ser mina fötter någorlunda bra.
 
Krabaten lever runt i magen. Jisses vilken skillnad från Noomi..hon började ju buffa lite lätt i vecka 22 och sedan kände väl Rille i vecka 24 och sedan blev det väl lite mer rörelse. Men den här gången har jag känt sedan vecka 12 kanske att något lever runt i magen och sparkarna kom i vecka 17-18. Men det kan ju också bero på hur livmodern ligger. Jag tycker det är jättemysigt. Igår låg jag och tittade på hur magen skakade av de små sparkarna. Man kan ju inte annat än att bli nyfiken vad det är för en liten därinne?
 
Har satt klädstopp iaf. Även om jag tror starkt på en kille så kan det ju bli en tjej och nu finns det både kill och tjejkläder för nyfödda så det räcker och blir över. Och jag vet ju hur man blir, får man en tjej så vill man inte ha neutrala färger i början, då vill man sätta på rosa och lila och puttinuttigt.Och mina neutrala kläder jag köpt, de osar killkläder långa vägar. Vitt, grått,gult och turkost.
 
Nej nu ska jag runda av och försöka sätta mig med en kaffe och pluggeri. Hoppas att poletten trillar ner och allt faller på plats hur jag vill lägga upp allt.
 
Jag hoppas iaf att ni har haft en superfin helg och får en härlig vecka. Vi får se när bloggsuget kommer igen, men garanterat måndag, kanske något innan?
 
Lite bilder får avsluta som vanligt.
 
 
Inte så stor skillnad från veckorna innan ser jag nu, men den känns större:) Vecka 21 (20+4)
 
Lunchfika på Lindahls.
 
Vi bakade på pizza i helgen och Noomi hade roligt med deg och mjöl. Mamma satte sin städmani åt sidan och lät henne hållas. Hon hade jätteroligt!
 
Mamma hittade en ärvd pepparkaksgummedräkt och vi passade på att ta årets julkort(ej denna bild) Sedan vägrade Noomi Li att ta av sig dräkten och hade den resten av dagen. Hon var så söt. Och lite sorgligt att de inte har något vanligt luciafirande på dagis för då skulle ju hon vara helt bedårande. Få se om man kan trä över dräkten på overallen på deras Ljusfest utomhus?:)
 
 

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2012-11-19 12:40:55

Åh vad härligt att läsa mer!!! Jag är superdålig på att kommentera, men läser så fort du hintar skrift.
Du är underbart fin med bebismagen, tänk om jag kunde fatt behålla snyggkroppen fast jag var gravid. Blåstes liksom upp åt alla håll och kanter... Hihi!!!
Jag känner igen den lilla pepparkaksklänningen ;) Vilken fantastisk pepparkaksflicka vi har i familjen. NL är precis lika söt och god som hon ser ut. :D
Ta hand om er alla fyra :D Älskar dig!!!!!

Postat av: Jes

Publicerad 2012-11-19 12:40:55

Åh vad härligt att läsa mer!!! Jag är superdålig på att kommentera, men läser så fort du hintar skrift.
Du är underbart fin med bebismagen, tänk om jag kunde fatt behålla snyggkroppen fast jag var gravid. Blåstes liksom upp åt alla håll och kanter... Hihi!!!
Jag känner igen den lilla pepparkaksklänningen ;) Vilken fantastisk pepparkaksflicka vi har i familjen. NL är precis lika söt och god som hon ser ut. :D
Ta hand om er alla fyra :D Älskar dig!!!!!

Svar: Blir så glad att du kommenterar, har saknat lite respons och detta är ju faktiskt andra gången du kommenterar:-) Ja nu äntligen har hon vuxit i den lilla söta pepparkaksgummedräkten. Kommer ihåg när jag fick den och hon bara var några månader, då kändes det väldigt avlägset:-) Ja jag har ju halva tiden kvar så jag hinner nog blåsa upp jag med, men jag hoppas att det bara blir magen som växer, så jobbigt med nya kläder annars;-) Älskar dig och hoppas vi kan ta en fika snart!! Puss
missimone

Postat av: Katarina

Publicerad 2012-11-19 13:52:26

Anna, jag läser också alla dina inlägg du publicerar på fb, men är sämst på att kommentera. Du är verkligen jättefin som gravid, och jag lovar att de flesta växer på bra många fler ställen än bara magen, så njut, även om det känns tyngre än vad det ser ut på bild i alla fall:) Kram till hela fina familjen! /Katta (Maddes kompis)

Svar: Tack finaste Katta. Jag är också superdålig på att kommentera när jag läser bloggar(som din..) jag är mer glad när ni ger er tillkänna ibland så man vet vilka som läser:-) Roligt att du läser!! Kram till dig och din familj!
missimone

Postat av: JessicaW

Publicerad 2012-11-21 09:58:05

Ska de fira lucia utomhus!? Hon får gå med den hela dagen sen istället, jättesöt! Elton ska vara pepparkaksgubbe men hatten kastar han av sig direkt, inte hans "cup of tea" riktigt :).
Vad avundsjuk jag blir på att du ska till IKEA, vill oxå. Det är så mycket jag vill ha :).

Din kropp är fasan gjord för att vara gravid, jättefin form har du!
Mysigt med sparkar, tror jag ska bli skengravid en stund ;)

Ses imorgon! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela