missimone

~Winterwonderland~

Publicerad 2012-12-03 19:06:00 i

ÄNTLIGEN, tänker ni. Nu är det måndag och Anna ska uppdatera;-)
Jag vet att det blir lite lite uppdateringar nu, men jag kan garantera att när skolan är slut och tristessen kommer så kommer det bli desto oftare.
 
Nyss hemkommen från veckohandling. Glömde listan hemma, tur att jag har sådant bra minne(förutom att jag glömde listan) att jag kunde pricka av allt utom krossade tomater när jag kom hem.
 
Idag är det nästan femton minus grader ute, kallt med andra ord. Men det är faktiskt skönt med denna kyla, vackert också för den delen. Jag trivs faktiskt bättre med det här än med den blöta kylan som var innan snön kom. Igår var jag och skruttan ute en sväng och jag frös inte!! Anledningen ett superbraköp av termobyxor detta år. Och Lovikavantar är fan bra alltså. Så jag kommer vara ute betydligt mer detta år än föregående 15. Nu vill vi bara ha snö så vi kan leka i den också.
 
Minuset med kylan är att vårt stora vardagsrum/kök blir väldigt kallt. Det är ju öppet till nock och det känns lite som att man har glömt stänga ett fönster någonstans...eller tre.
Men det är bara att ta på sig tofflor och tröja så ordnar det sig. Noomi lider inte värst och det är ju huvudsaken.
 
Min lillasyster fick operera blindtarmen akut i helgen! Vi trodde hon hade fått den släng av magsjuka som jag och Rille hade först. Men så ont i magen som hon hade kändes inte helt rätt så hon ringde till 1177 och de rådde henne att åka upp. Tur det. Men nu förbannar hon det lite eftersom hon känner sig skruttig som en hundra åring och ont gör det. Men jag tror hon läker snabbt, eller hoppas iaf. Hon har mest panik att behöva gå hemma så länge haha. Workaholic.
 
Så hon har varit här o myst i helgen.Eller myst, hon har mest sovit och mått illa(pga morfin) men det har varit skönt att ha henne här. Ikväll åker jag hem till henne och myser lite. Men jag hann med lussebullebak trots att vi fick vara kvar på sjukan 5 timmar längre än beräknat i lördags och jag höll på att få ett smärre utbrott. Det var så MYCKET deg!! Det tog aldrig slut. Och Noomi tyckte mest det var roligt att äta degen, och det vet vi ju sen barnsben att det inte är bra. Men tillslut var mina 75 lussekatter gräddade och klara. Tyvärr ser jag att det blir ett ombak(endast en sats  dock) redan till helgen;-)
 
Julbord i fredags, på NYa Parken. Helt OK. Jag åt mest räkor, drack mitt vatten och lät sambon festa av sig lite. Vi kom hem vid kvart i tolv och det tog en stund för mig att somna eftersom jag fått i mig tre koppar kaffe. Lite roligt skulle väl jag ha också. och jag är ju så känslig mot kaffe så jag blir ju lite, ja nykterrusig.
 
Magen och allt sånt känns inte så mycket skillnad. Den lever runt mestadels, men sover mycket också. Tycker inte jag vuxit nämnvärt denna vecka heller, iaf inte på magen. De extra kilona är det nog fart på för äta det kan jag:) Vi får se hur det ser ut om en vecka på vecka 25 kontrollen hos MVC. Ska bli spännande att se om jag ligger som med Noomi eller hur det ser ut. Jag är iaf väldigt inställd på en grabb denna gång, även om jag mest kollar flickkläder. Killnamnet är så gott som klart och tjejnamnet är vi inte långa vägar klara med. Sist var det tvärtom. Så jag tror väldigt mycket på pojke. Men vad som är ju helt underbart. Är så nyfiken nu på vem det är som ligger där inne och det ska bli härligt att bli en stor familj. Konstigt men härligt.
 
Noomi Li har börjat sjunga här hemma massor. Lille Katt och Blinka Lilla låter riktigtt bra:) Lilla snigel kan komma ibland också. Imorse när jag lämnade henne på dagis kom kusin Felicia fram och såg att Noomi hade ugglor på tunikan, då började hon sjunga en ugglesång och jag tycker det låter så härligt när små små barn sjunger sånger med sina barnröster.
 
Mitt sinne har blivit mycket lugnare och mer harmoniskt sista tiden. Jag har innan dess funderat mycket och mått lite sisiodär vissa dagar. Men nu känner jag en glädje och det är skönt att slippa irritationen man gick runt med jämt ett tag. VIsst jag kan irritera mig på vissa människor eller vissa händelser, don't get me wrong.  herregud vad puckon det finns i världen, går ju inte att älska alla!!;-)
 
Det mesta tålamodet testas ju med Noomi och det går till en viss gräns och sen kan jag bli riktigt arg, less eller ledsen. Mest är det för att hon testar sådant. Hon lyssnar med andra ord inte. Ibland om man fått säga till en hel eftermiddag så blir man arg tillslut. FÖr vi säger ju inte till för att vara elaka. Vi är bara vuxna och vet bättre.
Men hon är som tur var en härlig och otroligt hjälpsam tjej som bara är väldigt nyfiken och energisk och framför allt bestämd så det blir lite fel ibland. Men hon är även så supermysig och gosig och nu är det så roligt när man kan ha en någorlunda fungerande konversation med henne. VIsst hon förstår inte allt och vi förstår inte allt som sägs men man kan ha jäkligt roligt med ett barn som lärt sig prata. De säger ju så roliga saker:)
 
Nej nu är det dags för plugg och plugg...och plugg. Prov imorgon och jag är inte superpepp. Denna kurs som hamnat lite i skymundan tyvärr. SÅ jag hoppas mest på att klara mig och få godkänt så får jag ta tag i den genom att läsa mer på egen hand sen.
 
Lite bilder som alltid.
 
Bus med farmor(det är hon som gömmer sig där under) 
 
Redo för julfest 
 
Lussekattsbak
 
Adventspynt
'
Adventspynt
 
Magen med och utan kläder v 23(22+4)
Lite snö har vi fått om än inte lika mycket som i norra och södra Sverige
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela