missimone

~ursäkta dröjsmålet~

Publicerad 2012-12-17 22:33:22 i

Två veckor sedan jag hörde av mig...det har varit väldigt mycket i skolan nu på slutspurten.
Det tar tid för mig att blogga, dels för att jag bara haft tid ungefär en gång i veckan och därför skriver så pass mycket per tillfälle och sedan för att vår dator är i det skicket just nu att jag vill slänga den i väggen riktigt hårt! Men vi ska ordna den nu när skolan är över då det inte gör något ifall vissa program tas bort för tillfället. Så hoppas jag att datorn blir som ny.
 
Iaf skolan är nu som typ slut för denna gång. Vi ska bara ses för betygsamtal och fika i veckan. Imorgon väntar PA:n, den kurs som jag inte riktigt kunnat komma in i på det sättet jag velat eftersom jag mått lite sisådär första halvan av graviditeten. Provet gick jättebra, högst poäng i klassen, även om många av oss som är lite mer ambitiösa låg runt samma poäng. Det kändes gött eftersom det behövdes för att få ett litet högre betyg. Men vi får så vad hon säger imorgon. Jag är inställd på D (som ett VG minus) Men skulle ju bli sååå glad om det blev ett C( som ett VG) Det var ju den målbilden jag hade från början, men fick ganska snart tänka att jag får vara superlycklig om det blir så. Jag har kämpat men vi får se om det räcker.
 
Desto roligare blev det med slutprovet i Redovisning 2. Det som är grundande för betyget. Det som har gjort att jag inte har hunnit blogga. Det gjorde jag i torsdags och visst det kändes bra men samtidigt så vet man aldrig om man gjort slarvfel eller fått något om bakfoten. Det hade jag inte...Fick svar från läraren på skolmailen där han grattade mig till ett A! Fick reda på detta under vår miniweekend i Stockholm och det gjorde ju våran trip desto roligare och vi hade något att fira på lördagskvällen:)
Redovisningen har också varit mitt prio 1 då det är min ambition att hålla på med just dessa saker och att det är detta jag tycker är roligt.
 
Ja vi har hunnit med en natt i Stockholm. Vi åkte i lördags förmiddag och kom hem söndag vid halv fem. Noomi har haft det härligt med sin moster och mormor här hemma. Det var en skön och rolig resa. Härligt att bo på hotell om inte annat, världens skönaste säng och världens godaste hotellfrukost. Sen hann vi med god mat i gamla stan och mycket promenader för att hitta julklappar och kolla in staden. Idag har jag träningsvärk i vaderna kan jag säga.
 
Det enda minuset om något är att det började töa i lördags..och var typ lite minisnöstorm. Så lördagen var inte så rolig att gå ut och gå då man inte såg något med all snö i ansiktet. Men söndagen var det inget fel på, annat än lite halt på vissa ställen där snön smälte. Men det är skönt och viktigt att få komma iväg på tu man hand så där. Att bara tänka på oss ett tag. Men vi båda hade stor hemlängtan timmarna innan vi åkte hem. 
 
Nu är det julförberedelser för fulla muggar. Har ju börjat handla julmaten sen någon vecka tillbaka. Så nu har jag inte så mkt kvar till nästa måndag. Lite kompletteringar, men det viktigaste är handlat. Sen blir det julgodis bakande på onsdag, jag ska prova Rocky Road, fudge och chokladkola. Sen ska jag göra en liten nyttigare variant till Noomi med russin och smält choklad. Vill inte gärna att hon ska få smak av så mycket socker så här tidigt. Så hon får eget julgodis och äta nötter och clementiner och vanliga russin så mycket hon vill. Hellre fruktsocker känner jag.
 
Julklapparna känns också bra, har kvar ett litet paket till julklappsspelet och till min syster utan barn(hon får fortfarande eftersom hon handlar till Noomi Li) Så jag började slå in de klappar jag samlat på mig och hur jag trodde jag skulle klara mig på 2 rullar med papper bara det övergår mitt förstånd. Så det blir att åka och handla nytt. Så klapparna känner jag mig också i fas med och det är så skönt för jag kan ju säga att 95 % av åren jag handlat julklappar har jag varit ute typ dagen innan och stressat runt. Men not this time I tell you!!
 
Jag har även ordnat lite julpyssel eller dekorationer kanske man säger. I kväll satte sig hela familjen och gjorde nejlikaapelsin. Jag gjorde en apelsin och sambon och Noomi Li fixade en. Vi kom på att göra hål först med en tandpetare till Noomi så att hon bara kunde trycka i nejlikorna och det var ju hur smart som helst. För man kan ju själv tycka att man får ta i så man får sår på tummarna ibland så det var faktiskt jätteroligt att se att hon kunde vara med och göra sin egen:)
 
Sen köpte jag även hyacinter idag, dessa ställde jag i två höga glasvaser som jag sedan fyllde med dekorationsstenar och det blev ju hur fint som helst. Så lite julpyssel har jag här hemma. Fyllde även upp fruktskålen med apelsin, julclementiner och Ingrid Marie och skålen med julnötter är också framme. Så nu känns och luktar det ännu mer jul här hemma.  Ja för er som inte vet så har ju granen kommit in i vårt hus, och den är så fin och ståtlig. Tyvärr glömde min kära mor och syster att vattna den och det känns som att den blev väldigt trött och ledsen efter det, för den barrar redan ganska mycket. Men bara den håller sig till julafton så får jag vara nöjd. Men lite besviken är jag, gravid med perfektionismtänk som jag har för tillfället.
 
Vad mer roligt har hänt...Jooo vi har köpt en syskonvagn. Det blev en Babytravel Dublin. Jättefint skick då den var begagnad från Blocket och jag är jättenöjd. Så nu gäller det att hålla den lika fin så att vi kan få tillbaka en del när vi säljer den vidare vartefter. Var i valet och kvalet om Noomi kommer vilja åka vagn mycket längre till, eller om det skulle räcka med en vanlig vagn och en sittbräda. Men det är klart hon kommer vilja sitta bredvid sin syster eller bror när hen väl kommit. Så denna vagn kändes absolut bäst. Har också varit i valet och kvalet angående en Phil and Tedvagn. Dessa byggs på längden istället och barnen sitter bakom varandra. Detta skulle dock inte Noomi gilla alls. Hon skulle försöka vända sig och hänga över kanten för att se sitt syskon hela tiden och för mig kändes det inte heller så bra att ha ett barn så nära marken.Sen känns syskondelen för äldre syskon lite liten. Men smaken är som baken och jag fick min vilja igenom och är supernöjd:)
 
Min graviditet då. Jo jag har ju varit hos barnmorskan igen. Allt såg jättebra ut. Följer vikten ungefär som med Noomi...några kilo under,men jag startade med mindre denna gång.Har gått upp 7 kilo sedan 31 aug. Runt 2 kilo i månaden och det får jag väl känna mig nöjd med haha. Magen är dock större när vi nu mätte om man jämför med sist. Men det har jag ju också känt. Men den brukar ju komma fram tidigare med andra barnet. Så jag känner mig i ärlighetens namn väldigt stor. Jag har fotat magen för denna vecka men den ger inte en riktigt sann bild. Såg en mamma på stan i Sthlm, eller blivande mamma rättaresagt och hennes mage var så liten fast samtidigt såg man att hon var längre gången än mig. Magen satt liksom utanpå hennes mage på något vis. Min är liksom mer ett med min kropp haha. Ställer jag mig på sidan så står magen ut flera meter känns det som. Men tittar jag ner på magen så känns den så liten och gullig haha.
 
Den filuren i magen har varit väldigt lugn i några dagar nu, eller så har jag gjort så mycket att jag inte hunnit känna efter. Så jag blev lite nervös som man kan bli ibland som väntande mor men den sover nog extra mycket nu runt juletid haha. Nu har jag känt den lite här medans jag sitter och skriver, men det är inte alls dessa karatesparkar som jag brukar bli bortskämd med.
 
Åh är så trött nu känner jag. Men min dator är ju helt flepp i huvudet, håller på att ladda över bilder från telefonen och det tar sån tiiiiiid!! Den vill inte alls nu när den säkert är sjuk med massa virus. Det är ju inte datorns fel att vi har gjort den sjuk, men man blir ju så trött när saker inte går smidigt. Så vi får se när jag får lägga mig i natt. För jag ger mig inte än på ett tag iaf. Får jag inte över alla bilder så har jag ingen plats på telefonen och det går ju inte.
 
Känner mig trots lite spyende av galla nyss väldigt lycklig och harmonisk. Eller mestadels iaf. Visst får jag mina små dippar med hormoner men jag och darling pratar faktiskt väldigt mycket och jag får ur mig mina knäppa tankar som dyker upp och sedan kan vi skratta åt det. Men det är jobbigt när värsta lilla grejen kan få min underläpp att darra och jag känner att jag måste gå ifrån en stund för att böla. Små saker kan kännas så stora. Sen är det som bortblåst och man undrar vad fan som hände??
 
Men nu känns det så bra med julen och alla förberedelser känns i fas och skolan känns bra och vi har fixat det mesta inför bebisens ankomst redan och ja det flyter på. Nu är nästa projekt som ska vara klart innan bebis en ny bil. Så det blir samtal med banken. För det blir ingen privatsåld bil denna gång...never again!! Den hemska affären lägger vi bakom oss och blickar framåt. Främst så är det att vi måste ha en bil där vagnen får plats. När sambon åkte och hämtade den förut fick han trycka in allt i baksätet på vår skruttbil som vi nu använder,,,normalt liksom. Tror den bilmodellen vi har är den enda som har ett sånt katastrofal bagageutrymme. Hur tänkte de där liksom. Tänkte inte alls på oss småbarnsföräldrar iaf. Nej en kombi med massa plats och fungerande värmefläktar på vintern önskar jag mig haha.
 
Nej min dator orkar inte mer för ikväll. Så jag fick över en fil med bilder men just de bilderna jag ville lägga upp ligger på den andra filen. Så jag får testa imorgon och se om det går snabbare. Nu skulle det ta 8 timmar och det har jag inte så stor lust med kära läsare. Så jag får lägga ut bilderna i efterhand. Men ni får ju iaf lite läsning att roa er med:)
 
Tills vi hörs igen, ha det helt fantastiskt!
 
KRAM!
.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela