missimone

~Plötslig stress!!!~

Publicerad 2011-11-23 19:48:22 i Allmänt,

Men hallå!! Vet ni alla om att det är första advent på söndag!!!! Jag fick en chock igår eller imorse eller när det nu var av att den redan är här. jag trodde det var minst två veckor kvar!! Oh gud nu kom lilla stressAnna in här och knackade mig på axeln lite små enerverande men jag viftar bort henne lite fint. Så skulle aldrig gamla Anna kunnat göra, gamla Anna skulle aldrig inte haft koll på första advent och veckor kvar till jul osv. Men nya Anna, mamma, är lugnare och mer take it as it comes. Men såklart kommer jag hinna få upp adventsljusstakar och fixa adventsljusen med lite mossa och kanske en o annan tomte. Men utan stress, förra året fick jag Rille att åka med mig o Noomi  till flera butiker genom hela stan för att hitta exakt de adventsljusstakarna till huset jag ville ha, dagen innan,samtidigt som lussebullarna självklart var gjorda tidigare under dagen o jag fick panik över tanken att ljusen inte skulle finnas där exakt på 1a advent. Men i år har äntligen mamma lugnet infunnit sig:)

Kanske har något att göra med att vi i år inte ska ha det så himla juligt i år,då vi firar i Sthlm...ingen gran som Noomi kan massakera och jag har ännu inte brytt mig om att fixa julgardiner eller andra små julsaker som jag vill ha i framtiden. Tycker den vita dekorationen som börjat komma mer o mer är så himla fin och den passar otroligt mkt bättre här hemma än den röda(var ju smarta o fixade en turkos tapet i kök/vardagsrum) Men detta år är inte så viktigt för Noomi och så länge ekonomin är som den är så får vi vänta lite med sånt. Får försöka hitta något nedsatt på rean till nästa år;)

Men självklart lite julpyssel och lussebullar blir det såklart men jag har inte bestämt ännu om det blir denna helg eller nästa vecka som jag fixar det. Julen är jätteviktig för mig och jag vill ha det riktigt julmysigt egentligen o att Noomi Li ska känna o se att nu är det jul. Men i år när hon endast är 1 år och inte riktigt förstår så känns det som vi kan dra ner lite på det, prioritera rätt. Nu kommer hon ju ändå få ett väldigt fint julfirande då vi ska vara i Sthlm där det kommer finnas både gran och tomtegardiner.:)

Jaha vad har hänt annars då, jo lilla hjärtat har nu börjat på dagis! Inskolning denna o förra veckan. Har gått kanonbra. Idag behövde jag inte ens stanna kvar utan vinkade hejdå direkt och hon har inte varit ledsen någon dag. Känns jättebra och jag trivs med fröknarna eller pedagogerna kanske man säger och jag märker att Noomi Li har det jättebra på dagis och får busa massor med sina nya kamrater plus kusinvitamin:) Så vi gjorde helt rätt som lät henne börja två månader tidigare.

Skolan är ju som sagt sökt och jag väntar på besked. Läraren jag pratade med trodde att allt skulle vara klart runt början på december så har jag inte hört något nästa vecka så kommer jag höra av mig till henne och se hur det går. Bärjar känna mig lite nervös för det, men på ett bra sätt. Statoil fick jag samtal ifrån och det blev inget, men det hade jag redan ställt in mig på och i ärlighetens namn gjorde det inget. Kändes inte rätt och jag ska nu när tid finns under dagarna söka allt jag kan tänka mig. Förhoppningsvis får jag tag i något ganska snart.

Noomi Li fick vara hemma både i fredags o måndags från inskolning då jag upptäckte några prickar på henne i fredags. Rådfrågade fröknarna och de tyckte det var bättre vi var hemma, först trodde jag det kanske skulle vara svinkoppor då det gått på dagis. Men det stämde inte riktigt in på allt man läser, jag har själv haft svinkoppor och det såg inte alls ut som det. Kliade inte heller på henne och de såg mer ut som sprickfärdiga finnar, och plus att hon fick feber under lördagen. Så höstblåsor var det med stor säkerhet. Smittsamt de också som tusan så länge de är "blöta" så efter behandling under helgen så var de nästan helt borta på måndagen så vi kunde gå igår igen.
¨
Så snuva o hosta har hon fått men det är väl bara att inställa sig på att Noomi kommer vara sjuk mkt första året. Jag hoppas bara att hon kommer slippa magsjuka, det har hon ju redan haft två gånger detta år och det är så hjärtskärande o energikrävande. Men vi håller tummarna och tar i trä.

Men vädret som vi har nu måste jag ju göra ett starkt gillatecken åt..tummen upp!! Förra årets sju månader av snö, iskallt och blött var ingen hit. Jag har gärna snö men två månader räcker gott o väl. Så i år håller jag tummarna för att snön kommer lagom till jul och försvinner i början på mars..då ska våren o all härlighet komma till oss. Då kommer man fortfarande ha energi under denna mörka del av året. Men lite snö o pulkaåkning och bus ii snön måste vi ju såklart ha:D

Nog om det och nog om allt. Kommer nog ha tid att uppdatera lite oftare...Men just nu orkar jag inte mer för idag:)

Lite bilder ska vi nog kunna ordna...


    
Kusinhäng och vi blundar varannan;-)            Hjälper till att äta:)

 


 
Bustrollet!!

   
                                    "Nej du får inte tillbaka din smörgås!!"


Gosegos med min finaste tjej!!

                               
Haha,,nyaste minen:)                  Going 60's


Tack o hej för denna gång!!! Life is GREAT!!!:) PUSS!!!

Kommentarer

Postat av: aggebagge

Publicerad 2011-11-25 00:05:41

Det är helt ofattbart hur fotomedveten hon är lilla tjejen. Nästan så att hon poserar. Tänk om jag hade haft samma teknikmöjlighet när barnen var små. Det blev fotografering vid födelsedagar, jul och lite då och då. Sen skulle filmen lämnas in för framkallning - och betalas. Nu är det bara att koppla in en sladd och tanka över bilderna till datorn. Jag gillar kortet här på dig med kameran i ansiktet. Påminner mig om vår kväll med "lustiga lådan". Kolla på min första profilbild på fb så förstår du vad jag menar. Kanske dags att lägga ut den igen? Där ser man ju också mitt fantastiska snygga beiga kök. Haha!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-11-25 18:21:12

Ja med tanke på hur många "dåliga" kort det blir av de kort man tar för att få tag i ett bra kort så är det otroligt skönt att utvecklingen har gått så långt:) Jag tycker ändå med tanke på de resurser man hade på "er" tid att korten ni lyckades ta blivit lyckade. Både du och min mamma har riktiga guldkorn och dåliga bilder är det sällan man ser från den tiden.. Lustiga lådan måste ju snart få se ljuset igen tycker jag...så att vi kan föreviga ditt nya coola kök menar jag;-)

Kram

Postat av: Elin Alenteg

Publicerad 2011-11-29 20:26:17

Hej tjejen!

Trevligt inlägg...som vanligt ;). Fina bilder oxå, och jag håller med om att er lilla skrutta vet hur man ska "ta" kameran. Hur söt som helst! Tänk att hon är en liten dagisskrutta nu, hur känns det? Jag håller oxå tummarna för att Noomi ska slippa allt vad magsjuka heter. USCH för det! Vi vill oxå för allt i världen slippa det. Vi var hemma hos ett par kompisar i lördags och i går så ringer Maria och säger att hennes son har vattenkoppor. Nu hoppas jag att Nova slipper få det redan. Hon är för liten tycker jag :/...jaja vi får se hur det blir.



Tack söta du för dina fina kommentarer! Blir så glad!

Får ta o ses snart!

Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela