missimone

~Shoppingglädje & skattevinst~

Publicerad 2011-03-21 11:24:13 i Allmänt,

Helgen har varit helt fantastisk!!:-) Jag o Darling kände oss som nykära i varandra och inga sura miner från någon av oss på hela helgen...kändes helt fantastiskt o början på veckan har börjat bra också:) Brukar ju alltid hinnas med lite smågnabb ibland, men vi vär på samma nivå o har inga onödiga tjaffs...så borde det vara hela tiden men tyvärr kan ju vem som helst vara extra trött eller irriterad ibland, men det gäller ju nu för tiden att välja sina krig.men för min del har mycket av mitt humör med att göra hur vädret är och så fort solen kommer o fåglarna kvittrar o det blir ljusare så stiger mitt humör väsentligt. Som tur är så vet darling detta o kan väl ta mina månader med mörkare humör om jag är desto gladare när jag väl är glad!!:)

Sen kom ju syster med familj hit från Sthlm på lördagen:)Det blev verkligen en supermysig helg med mycket barn o bus. God mat lyckades jag tydligen göra(sa de iaf;)) Bjöd på helstekt fläskfile, med örtmos och egengjord champinjonsås. Syster Therese o killen var också här o myste lite, de hade innan på dagen tagit med Ella till busfabriken:) åh vad jag längtar tills jag o Noomi kan åka dit:) Så härligt när man kan träffas, även om det blir en kortis så är det så efterlängtat:)

Innan på lördagen hann jag och tjejerna Challe o Zanna med en tripp ut till Krokek för att gå på klädbytardag:) Har aldrig varit på något sådant(har ju inte direkt behövt innan Noomi kom;)) o visste väl inte riktigt vad jag hade o vänta. Var ute efter lite klänningar till sommaren och vår/sommarjacka o hittade mer än jag kunnat ana innan. Handlade för 400 kronor, varav 350 till Noomi, Ella fick lite fint som jag lyckades hitta o Filip hittade jag tyvärr inget till för när jag väl kom till hans storlekar så var mkt utplockat. Men till Noomi fann jag hur mycket som helst, och det är ju lite svårt att lägga tillbaka en gullig klänning som kostar 10:- även fast man har en kasse med 15st till haha. Så det blev en hel del fina klänningar som hon kan ha nu, några till i sommar o även en del tunikor o klänningar till i höst.Två små fina kjolar, en i jeans som hon kan ha nu, en byxdress i jeans oanvänd från P&P, några grejer var oanvända o kostade liksom 10 kronor, helt sjukt!Två fina vårjackor som min vän Emma har haft till sina tvillingar, kunde inte bestämma mig vilken jag skulle ta så jag tog båda, blev liksom 70 kronor:) Hittade även en mössa som jag tänkte Noomi kanske kan ha nästa vinter, men sen när jag kom hem så såg jag att det var strlk 122-128 haha..typ om några år då kanske..men jag har så svårt med ögonmått:) Så snitt priset blev väl en 15 kronor per plagg..räknade nu o hade fått ihop 23 stycken plagg för 350 kronor.Köper man en jacka o en klänning på Lindex så går det på 350 kronor så det här Känns bra:)

Idag var det babysim o Noomis kusin Felicia o mamma Linda joinade oss då de hade en gång att ta igen, Meya var hemma idag då hon är förkyld. Lika roligt att bada som alltid och vi fick lite info om hur fotograferingen går till på söndag. De ska ju fota lilla skruttan både ovanpå vattnet o sen när hon dyker. Det är Annsofie som sköter det hela o ska då släppa ner bebisarna under vattnet, så de kommer inte dyka som vanligt. Och de blir oftast lite skrämda eftersom under vattnet så väntar ett "monster" eftersom fotografen har cyklop o kamera som blixtrar, men jag hoppas att Noomi kommer ta det bra. En mamma berättade att hennes hade varit väldigt mammig gångerna efter i badet o inte lekt på samma sätt, men det hade gått över sen. Så jag hoppas som sagt att Noomi klarar av det bra så att hon inte lider av att vi vill fotografera henne sådär.

Noomi har börjat leka indian här hemma. Darling brukar ju göra såna ljud med hjälp av hans fingrar över hennes mun när hon låter och pratar och nu har hon lärt sig att göra så själv. hon tar hjälp av den ena handen att trycka sin framsida på andra handen mot munnen och så säger hon aaaaaahhhhhhh:) Jättegulligt:) Även om man själv kommer med sina händer o gör så på henne så börjar hon direkt att låta haha..hon lär sig saker varje dag:)

Inget kryp eller hasande än, annat än att hon kan förflytta sig små bitar när hon ligger på golvet eller i soffan. Hon har börjat rulla när hon sover o vaknar, så några gånger på natten får man vända på henne, för när hon väl vaknar så så kan hon inte somna om själv på rygg. Men sover hon på rygg eller sida så går det bra att ligga så men inte som sagt om hon vaknar. Hon vill sällan ligga ner utan försöker då sätta sig upp och ligga på rygg gillas inte, då blir det direkt att försöka vända sig.Så man får vara alert nu. Hon har även fått låna en hoppgunga som hon älskar!! När hon står i våra knän så står hon sällan still utan skuttar upp o ner o då är ju den gungan perfekt. Det ser så himla roligt ut, har filmat massor när hon sitter i den o kan inte sluta skratta:) När hon sitter i den vill hon gärna ta sig framåt o det ser också roligt ut för då går hon en bit och sen dras ju gungan tillbaka o hon flyger tillbaka, men det tycker hon bara är roligt. Så visst att jag har lite ångest över att tiden går så fort o hon börjar bli stor men det är ju samtidigt så roligt nu när hon kan mer saker, sitter, leker o är tålmodig på ett annat sätt.

Sömnen på dagarna blir mer sällan också...hon kan vara vaken längre stunder och nu sover hon väl en 3 pass mellan 7-19 från förut då det blev fyra,fem. Kvällarna är också mycket bättre nu när vi lagt till ett extra mål mat, hon slipper vara extra hungrig innan läggdags då hon får en skål gröt vid 17 nu. Så det är ju jättebra för oss alla:) Speciellt skönt för darling som kommer hem vid fyra o nu slipper ha en grinig Noomi de sista timmarna:) Men jag tror inte bara det var för hon var hungrig, extra trötthet o att hon var mindre o börjar bli en stor tjej nu som orkar mer har ju också med det att göra:)

I helgen blir det nog lugnt..inga stora planer förutom en trip till IKEA o sen slänga lite skräp på returpunkten. Och så Noomis fotografering förstås. Men annars tar vi nog en lugn familjehelg, bara vi tre,,det kan vara skönt. Bara mysa o ha det skönt. Blir väl att unna sig nåt på fredag när lönen kommer, i matväg alltså, blir inte många dagar i månaden som vi skippar att laga egen mat men löningsdagen brukar vara en sådan. Så skönt att det är en fredag så man slipper tänka på matlåda:)

Jo just det, höll ju på att glömma...fick ju skattebesked igår och höll mina tummar att det skulle bli lite extra tillbaka nu, jag har ju bett fk att höja min skatt lite så lite hade jag nog tänkt det skulle bli. Men gud så paff o glad och sprallig jag blev när det visade sig att jag ska få tillbaka näsan 13000!!!! Tror ju att mycket beror på huset o att man har lån o sånt, för annars känns det lite mycket. Men gud så glad jag blev för nu slipper jag oroa mig för att det inte blir ngt soldäck byggt i år då darling fick nästan 3000 så har vi ju så det räcker en bra bit på väg:) Har ju pengar på sparkontot som skulle räcka gott o väl men jag känner att nu när man har hus så måste man ha en buffert, för mycket kan hända så helst vill jag inte röra de pengarna. Så detta blev ju jättekul!!Nu känner jag mig lugnare för ekonomin o kan njuta lite av saker. För nu när man går på mammapenning så får man oftast vända på slantarna, att bo i hus o ha barn är inte gratis o om man då samtidigt ska försöka spara ihop lite pengar så kan det bli lite trixigt. Så nu känns det som en sten lämnat mitt bröst:)SOLDÄCK HERE WE COME!!!

Nej nu ska jag gå o busa lite med min dotter, men jag försöker hinna lägga upp lite bilder innan jag uppdaterar;-) Men det får bli en liten paus först...

Så nu är jag tillbaka med lite pix..enjoy som vanligt



Mormorsbus:)
Min glada, fina, underbara lilla tjej!!
Mostersmys:)
Min lilla tuffing;-)
Bästistarna Alfred o Vilgot:)
Promenad med syster, man, barn o darling
Söndagspromenad med min fina familj i solen:)
Badankan Noomi Li
Världens sötaste känguru:)
Denna klänning hittade jag på klädbytet:)

Ha det bra allihopa tills vi hörs igen:) Puss puss!!!!

Kommentarer

Postat av: zanna

Publicerad 2011-03-22 15:39:18

ser ut som att hon tycker om hoppgungan iaf =)

Postat av: aggebagge

Publicerad 2011-03-22 17:25:23

Grattis till skattepengarna. Noomi börjar verkligen ha en massa hyss för sig redan nu. Jag fick vara med om indianropet igår. Helt fantastiskt och tidigt. Tror inte barn börjar kunna göra det själva i den åldern? Jag har ett cyklop om du vill prova för att vänja henne till på söndag. För kameran lär hon inte bli rädd för - den lilla linslusen.

Postat av: Fotograf Emma Roodla

Publicerad 2011-03-27 16:48:03

alltså din lilla tjej är såå gudomligt sööt, så himla fint när de är små o har mkt hår :)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela