missimone

~hoolabaloo~

Publicerad 2011-06-20 22:15:28 i Allmänt,

Ja min försenade 30års fest har gått av stapeln:-) En dag o kväll full av aktiviteter.Först paintball och sumobrottning som var jättekul. Tyvärr så sög jag järnet på båda haha..Paintballen kan man nog säga att jag fick flest kulor på mig och en sak ska ni veta, det gör förbenat ont. Jag fick en kula mitt över ansiktsmasken och det sprätte in äcklig fiskleverolja i munnen, inte gott. Sen blev jag bombarderad i sista matchen och fick motta säkert en 10 kulor på revben, armar o ben och fy vad det gjorde ont.Men ger man sig in i leken får man leken tåla. Men klart jag vill ha revansch..jag var lite för vinnarkåt och skulle ta mig fram till flagga o allt lite väl fort och i paintball är det inte en bra kombo haha..man ska helst hålla sig väl gömd där man kan mejja ner alla andra. Vi vann en match av tre iaf..vi tjejer:-) Man ska inte tro att killar är bättre på detta men det andra laget hade 3 grabbar o två tjejer medans vi var 4 tjejer och jag anser nog att det var lite orättvist hehe;-)

Sen blev det tillbaka till huset där festen kunde börja o snart var grillarna i full gång. Vi klarade oss från regn under middagen o några timmar till men sen kom en rejäl skur på kvällen.Men det gick bra ändå:-) Hade också ordnat en tipspromenad tillsammans med svärmor om min musiksmak från 5 års ålder till 20.Hade med lite roliga kort från varje år.Tyvärr så kunde ingen något om min musiksmak och det lag som vann hade 21 rätt av 52 möjliga haha..så nästa gång ska jag göra frågorna lite mer barnvänliga;-)

Lite dans och prat på det och sen blev det så att jag somnade redan klockan 00.30(!!!!!) Låg inne i sovrummet o pratade med syster o hennes kille o så hade jag slocknat mitt i en mening..Ja det tär på krafterna att anordna stor fest, haha:D Sen hade väl intaget av alkohol under en hel dag sin del i det även om man inte drack så mkt med tanke på att det var så utdraget. Men jag börjar bli gammal märks det haha;-)

Men glad för det var jag dagen efter då jag mådde som en liten prinsessa. Dock ej när jag vaknade första gången vid halv åtta..gick upp för att ta mig ett glas vatten och synen som mötte mig...ja det kan beskrivas som ett världskrig..som utspelats i vårat kök/vardagsrum:-) Jag kunde inte med att gå o lägga mig igen utan att röja undan.Så timmen framåt så fick jag undan det mesta inomhus och torkade av lite bord. Jag vågade inte ens titta ut på långbordet och golven inne ska vi inte tala om. Regnrusk ute i kombination med att 20 pers går in o ut med skor, dansar och spiller ut dricka och annat fint som ostbågar o chips på golven var riktigt rolig(not) :))

Sov vidare sen till halv elva då jag o syster tog tag i resten av städningen. Tänkte ju bara att Noomi skulle komma hem och hon fick verkligen inte mötas av denna förödelse haha..o hon måste ju kunna krypa på golvet utan att klistra fast eller sätta en ostkrok i halsen:-) Vid ett kom så äntligen farmor med mitt finaste lilla hjärta:-) Gud vad glad jag blev av att ha henne hemma. och så glad att allt hade gått som en dans hemma hos farmor(säger hon iaf hihi) Inget gnäll på hela de 24 timmarna:-) Då blir man glad...o stolt:-) Så tack farmor för det:-)

Men vi har redan börjat planera en till fest i sommar..en kräftskiva i slutet av sommaren. Nu när vi har en altan att utnyttja så vill man ju använda den. Sen måste jag få revansch i att inte somna klockan 00.30 på min egen fest...får ju åtminstone hålla mig vaken till folket åker härifrån.Mindre stress, alkohol och senarelagd startdatum gör nog susen. Men det tar vi då.Nu har vi en härlig sommar framför oss med massa sol och bad och kramkalas med nära och kära:-) Darling går nog på semester v 28, så snart börjar nedräkningen.Men vädret får gärna bli lite bättre nu snart...regn regn och åter regn.15 plusgrader i slutet av juni, ja man blir ju trött. Men blommorna behöver ju sitt vatten så man får väl tänka så...men snart vill jag att solen kommer fram ordentligt igen så Noomi kan använda sin lilla pool o jag kan sitta på soldäcket med en bra bok:-)

Midsommar om några dagar. Vi har bestämt oss för att åka upp till Kopparhult och kramas med farfar(Rilles) och kusiner o respektive. Blir mys och lugnt o skönt. Äta gott, skratta, sjunga och visa Noomi den vackra naturen. Ska se om vi kan få henne till ett litet dopp, men är det som det brukar vara vid midsommar en 15 grader i vattnet där bara så får hon nog bara doppa tårna:-) Hon kommer nog visa ganska rejält om det är för kallt..fötterna upp i ett V där rumpan hänger ner haha. Så det ser vi fram emot:-) Skönt att komma iväg. Syster Therese drar ju iväg med Sheila till Turkiet en vecka dagen efter midsommar..fy vad skönt..en vecka i sol o värme o bara vara. Sån där impulsgrej vill jag också kunna göra. Men först måste man ha ett jobb och sen måste Noomi bli större.Nu skulle jag dö om jag skulle vara utan henne en vecka haha:-)

Noomi Li då..ja hon har börjat klättra på allt o alla. Hon tar sig runt vardagsrumsbordet, klättrar upp på tv bänken och bankar på tvn(vi får ju utbytt vår tjocktv till en 52 tums helgen efter midsommar, TACK svärfar) Hon ställer sig mot stolar,barstolar, gåstolen(som jag försökt lära henne rullar iväg då, men hon räds inget)upp mot dörrar,mot kökslådorna.Ja hon är överallt nu och klättrar.Handlade en lära gå vagn idag och den tycker hon är jätteroligt.Tyvärr har hon inte förstått att hon faktiskt inte kan stå själv än så man måste verkligen vara med för när hon väl får upp farten så stannar hon inte o så går det för fort och hon ramlar haha..men så länge vi är där och tar emot henne så är det ju lugnt men hon ger sig ju inte. Ramlar ihop o upp o hoppa o på´t igen:-)

Lägger man henne för att sova o hon inte är riktigt trött så när man kommer in nästa gång så står hon i sängen och går runt och smilar mot en o pratar en massa goja.Då kan man itne hålla sig för skratt.Låter henne hållas en stund och sen blir det att visa att nu är det dags att sova o ligga ner.

Krypställning har hon börjat gå upp i men inte börjat krypa, utan när hon ska ta sig någonstans så är det krålning som gäller..det går ju fortast.Men det är nog bara en tidsfråga. Härmar en med alla ljud o grejer man har för sig. Pruttljud o olika tillrop är populärast. Men härligast är ju att hon skrattar åt en nu..man behöver inte kittla eller göra sig till utan hon börjar skratta bara sådär. Man känner sig otroligt uppskattad som artist när man har barn:-)

Allting känns ännu lättare med Noomi..hon sover hela nätterna och somnar om själv om hon vaknar på natten. Så hon har en sovtid mellan 19-7,8 på morgonen. Sover två gånger på dagen och än så länge fungerar det, men jag börjar märka att ibland är hon inte lika trött så då blir det bara en vila på dagen men då lägger vi henne redan klockan 18. Hon är social och framåt och väldigt nyfiken. Visst att hon kan vara lite återhållsam om hon träffar någon ny eller någon hon inte träffat på länge de första minuterna men sen är det full rulle. Är inte alls mammig längre annat än ibland på kvällar precis innan välling. Men hon vill gärna veta var jag är o kollar då på mig. Men samtidigt när jag har lämnat henne några gånger hos farmor när jag har haft ärenden så har hon inte ens märkt att jag gått. Så det är ju skönt också.

På onsdag blir det bvc igen...10 månaders koll..blir nog bara mätning och vägning..jag gissar på runt 9100 gram och 69 cm...vi får se hur nära jag är.

Två födelsedagsbarn har vi också haft eller ska ha om några dagar.Fina kusin Felicia fyllde 1 år för en vecka sedan och vi firade henne i söndags..gud vad tiden gått fort.Kommer ihåg så väl första gången jag träffade henne..fasters lilla skrutt som var bland det minsta jag sett o nu är hon en söt liten donna på hela 81 cm och nästan 13 kg...Noomi ligger lite i lä där.Men hon har ju oss att brås på o då blir man inte så lång;)
Sen har vi ju Alfred som fyller år på tordag..den lilla plutten har också vuxit till sig. Man blir ju lite tårögd av de små liven.Nu är de små minimänniskor hihi:-)

Nej nu ska jag ta o avrunda,börjar få träsmak i arslet.Avslutar som vanligt med lite pics. Enjoy!!


Baksidan så gott som klar:-)


    
Titta vad jag klättrar..ligga på bordet kan man ju också..men det är ju inte rätt;-)


    
Napp upp o ner                     


Älskar att bada och skvätta med vatten

 
Mumsar jordgubbe,supergott:-)

  
Före                             Efter

 
Alfred gåååår!!:-)       Kompisarna

   
Barnvakt åt kusin Felicia...ensam med två små..


 
Delar lika hehe  

 
Jag är nog inte trött....Jooo det var jag visst

      
Klätterapan.....Middag ute på altan

     
Farfar kom o busade med mig!!!


    
Firade fina kusinen:-)

     
Besöka bästa tjejkompisen Meya.En suddig liten puss hann vi med:-)


Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2011-06-21 07:09:30

Hahahaha,men du Anna nu är du väl lite orättvis iaf va,tänk om det var min å Therese förtjänst att vi vann Paintballen då? Då va det ju tjejer mot tjejer! Hahahahaha ;) Jag tyckte iaf att vi gjorde ett bra jobb! =)

Postat av: aggebagge

Publicerad 2011-06-21 11:34:11

Det gick faktiskt bra för hon är glad, men busig och lite vild. Lite trött blev jag förstås, eftersom jag hela tiden var tvungen att hålla koll på vad hon gjorde. Det var bara att plocka fram "mammaögonen" igen d.v.s. inte släppa henne med blicken många sekunder. Sen är inte mina knän vana vid att sitta på golvet i två dar. Hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela