missimone

~världens galej!!~

Publicerad 2011-01-31 13:48:35 i Allmänt,

Jahopp nu har systers 25 års fest gått av stapeln...(hmm heter det så..well well ni fattar, den har varit iaf  ;-))

Jag kan beskriva den med ett ord: SUCCÉ!!

Så himla roligt har jag inte haft på år och dagar, helt ärligt och att man var lite trött igår var värt det hundra gånger om, inte ofta man säger så, men nu är det sant!!

För det första blev det lyckad mat, jättegott med massa plock och goda smaker bla heta kycklingvingar, jättegoda mini pajer med ruccola,kantareller o västerbottenost, små thai vårrullar, mina hummus o baba ganoushröror med libanesiskt bröd, friterade kikärtsbollar, salsa, guacamole o nachochips,oliver m.m m.m...en meny som jag ångrade att jag inte åt mer av när jag vaknade dagen efter...så gott!!

Sen folket som kom var ju så roligt att träffa, alla ens fina vänner var där och plus några till som man fick lära känna lite bättre.Sen att bror, plus de äldre systrarna kom var ju helt underbart!
Så mycket som jag dansade den kvällen var det länge sen man gjorde, superbra musik och härlig allsång;-) Så jag o alla andra tror jag hade verkligen roligt o det var lite tråkigt när vi var tvungna att lämna lägenheten för att gå ut någonstans. Kunde gärna fortsatt däruppe men bor man i lägenhet måste man respektera sina grannar och hade vi inte gått ut kanske vi hade kommit hem jättesent. Nu tog vi taxi hem vid halv ett för det var såna köer ute och det kändes helt ok. Man ska avsluta när man ligger på topp(va är detta nya, mogna Anna som talar;-))

Hemma i huset hade mamma o Noomi Li mysstund och det hade gått jättebra:-) Nu med de nya rutinerna så har vi en glad tjej som sover som hon ska. Hon hade somnat klockan sju och sen vaknat till tre ggr o somnat om direkt.Och sen sov hon till 7.10. Tror säkert att mamma kunde fått henne att somna om igen där om hon velat men hon hade gått upp 6.40 så då spelade det ju ingen roll. Jag vaknade då men gick in o la mig igen o försökte sova till 9, sen gick jag upp o försökte piggna till. Mådde inte dåligt alls men var väldigt trött. Men när man har en liten så blir man genast lite piggare. Vi tog även en promenad i det vackra vädret o följde mamma till bussen, det var sååå skönt med frisk luft. Innan när man varit bakis har man ju mest legat i soffan o tyckt synd om sig själv, men det är ju bättre att upp o röra på sig så känns det genast bättre:-)

Var ju även på förmiddan innan festen o klippte mig och fick en proffssminkning på Makeupstore. Jag tog steget o klippte lugg!!Har varit sugen sen jag klippte mig sist att göra något annorlunda och nu vågade jag. Och det blev jättebra om man får säga det själv:-) Sen ser man ju aldrig så bra ut som man gör när man går ifrån frisören men jag tror det går att fixa håret ganska så enkelt. Så när jag kom hem efter klipp o sminkning så kände inte Noomi Li igen mig..aahh kändes jättejobbigt. Hon brukar alltid le när hon ser mig o jag pratar till henne men nu ignorerade hon mig totalt o vägrade titta på mig. Men jag förstod att det skulle bli så..jag var ju ganska hårt sminkad. Nu är det inga problem o hon rycker o drar i mitt ömma hår hela tiden igen:-)

Om Noomi Li då..ja förutom att sövning på dagar o kvällar går hur bra som helst o man får sova bättre o längre o slipper springa som en galning så lunkar det på. Jag ser inte om hon har vuxit något, så det ska bli spännande att se imorgon. Hon pratar mer och skrattar mer och säger till så bra när hon är trött eller hungrig. Oftast så hinner hon inte för jag är steget före så det blir inte mycket gnäll här hemma, men ibland är ju såklart en bebis extra hungrig eller trött o då blir det livat:-) Hon har sina saker som hon älskar att pilla,bita,suga slänga med och just nu är jag glad för vi har hittat en gåstol till henne som en vän ska hämta idag. 300 kronor bara och jag känner att hon behöver lite mer att sysselsätta sig med nu när hon inte tycker om gymmet i så långa stunder o matstolen händer det ju inte så mycket i,,kul med lite fart o fläng(säger jag nu, kommer väl bli tokig vartefter;-))

Så inget bad imorgon utan det blir sprutor för lilla damen istället..känns inget roligt, men är ett nödvändigt ont. Sen är det nog mormorsmys o mostersmys två av dagarna och i helgen åker vi ju upp till sthlm för att träffa kusinerna och moster. Ser jag fram emot:-)

Syster fick ju i present av mig o darling att gå på antingen Thomas di leva eller håkan hellström med mig o nu har hon valt håkan. Roligt att hon valde honom för han är ju sjukt bra live:-) Di leva också såklart, men det var sittkonsert o det har jag lite svårt för, man vill ju dansa o sjunga med:-)Så då är den 16 april bokad för lite kalas också, skönt då också att man har Rille hemma med Noomi Li så han kan vara pigg dagen efter:-)Hade hon valt di leva så var det samma dag som darling ska med sin bror o se Tony Hawk i linköping o sen gå ut o äta o så o nu är det bättre att jag är hemma med Noomi den kvällen så att jag är pigg:-)

Ja ja nog babblat..lägger upp lite bilder från veckan som varit.


    

Min randiga fina lilla polkagris<3
   



Med moster på Hageby o handlar inför festen:-)


Strike a pose

   


   


   
Lite blandade partybilder...sååå roligt hade jag!!!




Matdags med mormor


     
Mys med mamma i soffan:-)


Hoppas ni haft en bra vecka!!!

Puss o kram!! Anna

Kommentarer

Postat av: Sussie

Publicerad 2011-01-31 16:20:47

Åhh Anna du blev skitfin i lugg! Passar dig som handen i handsken!

Roligt med fest oxå o som alltid blir jag varm i magen när jag ser tvillingarna ler o lång halm...

Noomi Li är oxå söt som socker och verkar trivas med livet...



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela