missimone

~Plaskanka & Bah bah bah~

Publicerad 2011-02-08 13:39:24 i Allmänt,

Idag har vi äntligen varit iväg o simmat igen..denna gång utan lärare men lika roligt ändå:-) Lilla hjärtat fick ligga mycket i simringen och hon plaskade omkring och såg riktigt proffsig ut:-) Hon börjar få ut mer av simmet, innan har hon ju gillat det o legat och smilat men mest hängt med o legat o tittat på saker.Nu var hon med med både armar o ben o skvätte vatten på alla runt omkring sig inkl. sin mamma:-) Nu är hon helt slut efter mat o sim så hon slocknade så fint i sin säng. Låg o jollrade en stund men hon somnade in själv utan buff från mamma..då är man trött:-) Så då passar jag på att uppdatera lite även om jag känner att jag också blev lite trött efter simmet;-)

I helgen har vi varit i sthlm o hälsat på kusiner o moster o Roger. Mycket trevligt o barnen skötte sig exemplariskt..lilla Ellisen hade råkat ut för en släng av ngn magsjuka så hon var lite trött men glad ändå. Ville vara nära Noomi hela tiden och gärna hålla henne..sprang o tvättade händerna hela tiden så att hon inte skulle smitta Noomi..gullunge..så ansvarsfull:-) Filip blev också begeistrad i Noomi och ville gärna kramas. Vi blev bjudna på jättegod o ny mat för min del. Lammfärsrulle med örter och chevre, till det tzatziki och ugnsrostade rotfrukter..smarrigt va?? Tyckte det var jättegott även om det är en viss smak i lamm som man har lite svårt för så blev det inte så farligt nu. Så tack Roger!!(o Madde) Melodifestivalen med snacks och efterrätt och jag o Madde pratade lite mkt så jag missade nog vilka som gick vidare. Har lovat darling att vi inte behöver se festivalen nu förrän finalen..för det innan känns lite långtradigt nu...men i brist på annat lär det nog åka på;-)
Så tack för en fin helg och så skönt att komma iväg lite och mysa med sina nära o kära.

Noomi har börjat prata mer nu..inget språk vi förstår såklart;-) men hon säger Bah bah bah bap bap bap så ibland låter det som hon säger pappa hihi. Hon jollrar mer och när hon sitter i sin gåstol så kommer det lyckliga små skrik o prat hela tiden. Pratar man till henne i stolen så ler hon mest hela tiden och jag är så glad att hon är en sån lycklig och nöjd bebis:-)

Det blir inte mycket ledset här hemma och när vi var iväg så tror jag inte hon var ledsen eller gnällig en enda gång så Madde blev helt förundrad..men hemma kan det vara lite mer gnäll såklart.Men hon är så underbar nu och så rolig att jag riktigt saknar henne på nätterna o längtar tills vi vaknar o går upp o man får träffa denna härliga lilla tjej. Men fasta rutiner tror jag är A&O..därför hinner hon inte bli gnällig för hon är så trygg i att hon oftast hinner få mat innan hungern blir för stor och hon får sova direkt när hon blir trött. Mat kan diffa en halvtimme fram eller bak o sovtiderna blir oftast samma varje dag om vi inte är iväg under dagen. Känns nog skönt för henne och skönt för oss. Man vet ju därför direkt varför hon är gnällig. Nätterna går jättebra fortfarande, hon somnar 19 varje kväll och vaknar igen nästa gång vid 5-6 o då får hon nappen och somnar om till 8-9. Så om jag är trött när jag vaknar så är det oftast för att jag sovit för länge;-)

Har lite filmer jag skulle vilja lägga upp på bloggen så om ngn vet hur man gör så kommentera gärna:-)

Nu kommer våren med stormsteg hehe..jag inbillar mig det eftersom man hör vårfåglarna kvittra, solen lyser mer och mycket av snön är borta...men jag är bara optimist..innerst inne är jag realist o förstår att vi nog kommer få ett eller flera bakslag innan det är dags. Men så länge det nu är varmare så ska jag försöka komma ut o gå mer med Noomi i sin vagn..innan har jag tyckt det varit för kallt, sen blåsigt och sen har jag bara varit bekväm av mig. Nu vill jag komma ut o röra på mig och jag vet att Noomi får ut mer av en promenad nu med frisk luft o så mycket att titta på. Så det ska bli stor ändring på promenaderna..för även om vi gör oftast ngt 4 av 5 dagar i veckan så är det ju inte samma sak som en promenad.

Fick en massa kläder av Madde o hennes svägerska när vi var där nu..en hel ikea kasse med massa fint. Mycket från 74-92 men även en del som hon snart kan ha stlk 68. Så det blev att tvätta allt o rensa i byrån. Har gett en kasse till Meya med stlk 62 som man aldrig hinna använda..mycket fint men man får ju lite sina favoriter o så får man lite dåligt samvete att man inte använder allt. Så då hoppas jag att Meya kan ha användning för en del. Jag har ju än så länge lite svårt att skiljas från kläder som Noomi haft som hon vuxit ur, dels är det ju minnen i kläderna och kanske om något år man kan börja ge bort, men om ni skulle se min garderob så skulle ni förstå att jag har svårt att skiljas från kläder...även om de aldrig används så kan jag inte slänga dem...men nu när vi ska fixa klart garderoben så jag får fler hyllor o förvaring så måste jag sålla bort.Då blir det Röda Korset o att göra en god gärning istället. För korta toppar o linne som nästan visar magen vet jag till 100% att jag ALDRIG mer kommer använda haha:-)

På torsdag fyller finaste Zanna 30 år och på fredag blir det tjejfest hemma hos henne med mat, spel och en massa snack. Ska bli riktigt roligt!! Darling kommer åka till Fredrik o Mira med Noomi o vara där under kvällen. Sen åker jag med dem hem runt halv tolv när tjejerna ska ut. Lite spännande att se hur det går att ha Noomi borta när det är läggdags, tror det kommer gå jättebra det ärju bara synd att man måste väcka henne för att åka hem. Men då har vi sagt att han gör kvällsrutinerna som vanligt och klär henne i pyjamas o så åker hon hem i overallen bara. Så kan vi lägga henne direkt när vi kommit hem igen. Man ska ju inte känna sig tvingad att vara hemma 19 varje kväll bara för att Noomi ska sova då, utan hon sover ju lika bra någon annanstans så länge:-) Så tjejfest ser jag fram emot:-)

En annan superduperrolig nyhet är att min själssyster Gabriella kommer på snabbvisit på fredag innan hon drar till Indien.Hon har ännu inte träffat Noomi och jag är så spänd på att hon ska få träffa mitt lilla underverk;-) Som jag har längtat efter henne...vi har inte setts sen jag var där i början på juli, men jag har haft mitt med Noomi o hon har ju sina katter o kattungar hemma o ta hand om. Så mycket roligt som händer denna vecka:-)

Nej nu ska jag nog ta o avrunda lite o det gör jag ju som vanligt med bilder...Enjoy:-)

     
I favvostolen                    Kusin fick låna..sötnos:-)


  
Inspektion av kusinerna

  
Kan nog ha mycket kul i framtiden:-)


Glädjetjut o säkert ngt roligt på tv

   
På väg mot stockholm!!

     
Fina kusinerna..Ellamys:-)


Fille ville kramas:-)


Myser lite med bäste Filip:-)

   
Alla ville mysa med Noomi Li

   
Stänger av tjattret;-)    Stooor familj               Fille blev lite svartsjuk


    
Promenad innan avgång


I bilen hem..hade ont i magen o fick tröst av napp

   
Hemma fanns ju gåstolen..då blev det glädje!!

    
Mys med pappa, bad och den fina mössan från Moster

    
Här spenderar jag mycket tid..så roligt!!!

Puss o kram nu ska jag gå o busa med min lilla tjej!!

Anna

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2011-02-08 14:25:10

Oh så mycket fina bilder, kan inte göra annat än skratta åt smulans garvande. Fina kort på kusinerna oxå. Puss mormor

Postat av: madde

Publicerad 2011-02-08 22:01:09

Alltid så fina kort och jag blir så glad att se lilla smulan!:) Fina kort på mina pluttisar oxå!:)förrutom det med dig och Fille,vet inte riktigt vad som hände där hihi ;)Kul att Noomi kan ha mössan nu!:)pusselipuss

Postat av: madde

Publicerad 2011-02-08 22:01:37

Alltid så fina kort och jag blir så glad att se lilla smulan!:) Fina kort på mina pluttisar oxå!:)förrutom det med dig och Fille,vet inte riktigt vad som hände där hihi ;)Kul att Noomi kan ha mössan nu!:)pusselipuss

Postat av: therese

Publicerad 2011-02-09 09:18:28

åh vilken fin mössa! fick du den av madde? vart hade hon hittat den? Noomi Li är ju inget vanligt namn direkt så ..? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela