missimone

~släpp fångarna loss det är vår!!~

Publicerad 2011-04-04 13:53:31 i Allmänt,

Eller något sånt heter väl en film haha:) Jag känner vår i luften och visst det kan komma något mer bakslag men nu är temperaturen ute så behaglig och små blommor tittar upp.Igår gick familjen ut på en lång promenad och vi hittade Noomi Lis första tussilago:) Hon fick hålla o titta på den och såklart så for handen upp till munnen direkt o hon skulle äta på den. Tussilagos har jag hört är giftiga så den fick sen ligga på en säker plats. Så häftigt när man tänker att det mesta för lilla hjärtat är ju nytt för henne. Nu när hon kan sitta i affärsvagnen så kan hon sitta o fastna på vad som helst, vänder o vrider sitt huvud åt alla håll och att leka med ett nät med citroner kan roa henne hur länge som helst:)

Lärde mig en läxa idag då hon fick handlingslappen att leka med när vi nästan var klara och den smälte ju typ i munnen när hon satt o sög på den så när hon kräktes till lite så vaknade jag till liv och bara shit shit shit och fick gräva ut lite vitt klegg ur munnen. Så ibland är man inte smart, men det var ingen fara så, det var så lite, men jag har inte tänkt så långt innan. Men nu blir det att leka med papper under uppsikt. Visst när hon sitter o prasslar med saker, men hon ska ju smaka på allt. I helgen fick hon ännu en gång smaka på citron, gav henne en halv citron som hon fick sitta o leka med. Slickade och hade sig och varje gång hon kom till den sura sidan så blev det värsta grimaserna men inte för att hon lärde sig för det utan hon fortsatte hihi:)

I helgen har jag varit in till stan på mys med syster, hon bjöd på jättegod köttfärspaj och sallad o till det fick vi ner lite dricka:) satt o spelade musik o blev jättesugna på att åka på Peace & love i sommar, så himla bra artister i år och en del av mig vill så gärna, men så kommer bekväma Anna fram och det känns för jobbigt. Orkar inte bo i tält t.ex, sen är det en 5 dagars festival och det känns lite väl långt också. Men jag ser mig själv sittandes på en gräsmatta med en öl i handen lyssnandes till bra musik i solen och det är ju inte fy skam. Men allt annat runt omkring, fylla, lerigt och stök lockar inte så mycket. Sen vill jag ju även att man blir några stycken som åker. Så vi får väl se hur det blir. Ska prata mer med syster i veckan. Annars drar hon till Hultsfred som har återuppstått.

Tillbaka till lördagen, den avslutades med en jättebra show med Mia Skäringer!! Ibland så satt skrattet i halsen då hon tar upp jobbiga saker o gör de roliga, men jätteunderhållande är hon och en jävel på att sjunga(som vi inte hade en aning om) Tanken kom ju in på innan showen att vi skulle fortsätta ut en sväng efter, men som tur va så blev både ja o syster väldigt trötta efteråt och jag tog bussen hem vid elva. Så skönt dagen efter att vara pigg o utvilad o inte känna att man var bakis. Jag sparar krafterna till Håkan H som jag tror blir lite mer party!!:)
Darling hade det supermys med Noomi, och hade sett fram emot länge att få vara lite själv med henne och det kan man ju förstå.Däckat som en klubbad säl klockan 21 på soffan haha..

Så igår, söndag, var en mys dag för oss. Vi gick ut o gick som sagt och när vi kom hem så sov först Noomi lite utomhus och darling fixade iordning grillen, sen fick Noomi Li äta sin lunch ute i det fria och vi hann precis grilla korven innan regnet kom. Så en toppen helg blev det:)

Jo vi var ju på BVC idag och Noomi hade vuxit en hel centimeter(!) hihi så nu är hon 67 cm lång och väger 8450g. Man ser ju inte själv hur hon växer för man är ju med henne varje dag, men jag hade vägt oss en gång här hemma på vågen o då visade den ungefär 8,5 kg så det stämde ju ungefär:) Min lilla tjej som börjar bli stor, o då menar jag inte bara kroppsligt. Hon är som en egen liten person nu, väldigt energisk, nyfiken och pratglad. Väldigt glad måste jag säga, vi brukar köra arga leken hon o jag och även om det är jag som börjar skratta först så är det för att hon fyrar av värsta smilet och då kan man ju inte annat än att skratta. Hon är så himla go´:) Visst det är mitt barn och jag skulle ju tycka hon var underbar hur hon än var.

Men jag kan inte gnälla på mycket..lite smågnällig ibland men hon blir lätt uttråkad och det enda stället hon kan sitta och vara nöjd o superglad i långa perioder är i sin gåstol. Vi har ju hittat en ny på blocket för 80 kronor som är lättare att köra och som kan snurra åt alla möjliga håll så den far hon runt med nu som ett yrväder:) O då utforskar hon alla möjliga saker. En dag så fastnade hon säkert en 20 minuter framför bokhyllan o kollade in allt som fanns däri. Satt alldeles tyst o bara tittade:) Så roligt för ställer man sig på huk en bit ifrån henne när hon sitter i gåstolen och säger "Noomi, en puss tack" Då smilar hon upp sig och kommer farande med öppen mun och slänger sig runt halsen:) Jag o Darling kör ju med sen länge att vi så ofta vi kan ska säga Puss varje gång hon får en puss så att hon lär sig tidigt:)

I veckan blir det nog som vanligt, babysim, träffa tjejerna o bästa killkompisarna, mormorsmys, mostersmys, träffa Tina och sen en lugn helg:) Sen ska vi ta igen en babysims dag på onsdag o då ska Darling följa med:) Sen har jag en dag till o ta igen o jag tänkte se hur det ser ut på torsdagar,för då skulle ju systeryster kunna följa med. Mormor vill också komma en dag, kanske nästa vecka??

Nej nu avslutar jag med lite bilder...Enjoy!!

Träffade kusinvitamin en dag:)


Mys med Sofie o sen en sväng till Challe o Affe. Nya Doors tröjan:)


I love Hello Kitty(eller mamma iaf;))





Puss pappa!!:)


Glad o busig liten tjej vi fått:)





Vårpromenad o smakprovade Tussilago:)


Puss o kram, Anna

Kommentarer

Postat av: aggebagge

Publicerad 2011-04-06 18:18:35

Så gullig med nyklippta luggen. Texten på bloggen blev mycket bättre utan "bold".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela