missimone

~Sooooorry!!~

Publicerad 2010-10-25 17:09:19 i Allmänt,


Ja ibland går det tid mellan gångerna och det ber jag om ursäkt för...igen:-)

Lilla hjärtat växer så det knakar..nu i hennes sjunde vecka är hon uppe på 4520 gram och 55 centimeter.Så vikten ökar sakta men säkert, mycket tack vare ersättningen 3ggr om dagen. Men amningen fungerar också bra och det är jätteskönt. Tycker verkligen om att amma samtidigt som jag är glad att det finns ersättning ifall man ska iväg, eller för att lägga till om man märker att hon är mer hungrig. Så vi är nöjda både jag och Noomi Li.

Hon och jag pratar och skrattar varje dag också..sååå roligt. Vi har jätteroligt när vi sitter i soffan och pratar o pratar och pruttar(Mest Noomi Li hihi) Hon är en sån rolig liten person min Noomi, hon har sina små saker för sig och man blir så lycklig. Jag älskar att vara med henne och nu när jag lärt henne att somna själv i sin säng om dagarna så är allting mycket lättare.Jag lägger ner henne med nappen i munnen och klappar henne på baken och visar att jag finns där..pratar lite lugnt med henne. Först så protesterar hon högljutt(men det gjorde hon på bröstet med)men det är ungefär 1-2 minuter och sen börjar ögonen falla och skriket blir mer gnäll o stötvis hihi, sen så sover hon så sött. Vaknar ibland till när hon tappar nappen och inte riktigt sover men då går jag bara in och stoppar in nappen och klappar henne lite. Förut så gick vi ju o skumpade med henne och så fick hon somna på bröstet och man kände sig lite låst då..för även om jag tyckte det var supermysigt så blev man lite stressad över att inte kunna göra saker som småstäd o plock hemma, blogga, göra sig iordning..utan dessa saker fick man stress göra när man väl lyckades lägga ner henne i vagnen utan att hon vaknade igen.Sen hann man ju med lite när hon var nymatad o nöjd och hon kunde sitta i sittern och vara med mig i köket, duschen eller annat, men hon blev uttråkad ganska fort. Så nu är det jätteskönt att hon sover själv, för hon sover bättre o längre också. Jag får gå och väcka henne oftast för att hon sover för mycket..(eller för att jag saknar henne för mycket hihi) Så detta känns jätteroligt!!:-) Snart så blir hon väl så van vid denna sövning att hon somnar själv så fort hon ser sin säng(förhoppningsvis)

Men hon får fortsätta att sova natt mellan oss ett tag till. Det är en vana som inte bara Noomi Li ska vänjas av med utan även jag haha..och jag tycker jag sover så bra o lilla skruttan också.Vaknar i regel en gång på natten(vd tre) och tar ena bröstet o somnar om och sen vaknar hon efter sex och tar det andra så myser vi ihop igen till halv nio-nio.(om vi inte ska iväg tidigt, då går vi upp vid åtta) Så jag tycker vi har fått en jättesnäll bebis nu när man har kommit på lite knep och kommit in i saker o ting. Vi får sova om nätterna och när hon är vaken är hon en mycket glad och nöjd bebis. Lite skrik när maten inte kommer fort nog hehe. Så det är verkligen synd att klaga..kunde inte bli bättre:-)

Vad mer har hänt. Jo Jenny och Torda har äntligen fått sin lilla skatt..blev en liten Meya:-) Och när jag säger liten så menar jag liten hihi..såååå söt. Har ju glömt bort hur små de är när de kommer och alla dessa nyfödd miner och saker de har för sig. Den lilla tungan som åker in o ut..den lilla näsan och ögonen alldeles kolsvarta och liksom suddiga på något vis. Och hur de absolut inte väger någonting..Åh jag blev helt kär i henne:-) Visst att jag tycker jag har en liten plutt hemma, men jämfört med Meya så var hon riktigt stor. Att man kan glömma så fort. Men Meya kommer nog i fatt om något år hihi,,,så sjukt att det är en sån skillnad nu, trots att det bara är ungefär 1 1/2 månad mellan dem o sen om ett år så kommer det inte märkas alls. Ska bli roligt att följa dem ihop, hoppas att de blir bästisar hihi:-) Sen har ju Noomi Li turen att hon fått många bästisar detta år..hon har ju sina vapendragare Alfred(23/6) och Vilgot(4/10) också som säkert kommer hitta på massa bus ihop. Och så får vi ju inte glömma kusse Felica(14/6) som enligt Rille eftersom hon säkert kommer bli en stalltjej kommer hitta på mest bus...( Rille säger att stalltjejer är mer busiga än man tror) Jaja..jag hoppas ju mer att Flisan o Noomi Li kanske startar ett coolt rockband ihop eller börjar med friidrott, handboll, tennis eller fotboll eller något sånt..så jag kan hänga med bak i kulisserna:-) Hästar o framförallt iskalla stall har aldrig varit my cup of tea..men sen har jag ju oddsen emot mig lite då vi bor precis vid ett haha:-)

Jocke o Frigges 30års fest blev jättelyckad och mormor som barnvakt var en tiopoängare:-) det gick så bra och jag älskar att se mormor och smulan(mormors smeknamn på henne) ihop..de trivs så bra och mamma är världsbäst på att söva henne..nu kommer det bli ännu lättare när mamma slipper gå o bära henne en stund på hennes värkande armar. Så alla vinner på vårat nya sövsystem:-)

Vi har fixat iordning klädkammaren(rättaresagt Darling) och varit på IKEA..framkallat kort så nu ska THE LOVEWALL bli ännu mer full med kärleksfulla kort. Vi har även fixat till sovrummet med kort på våran finaste mest underbara skatt:-) Så håller jag på med fotoalbumet från BB till nu..

Har fått prova på Linas matkasse denna vecka då vi är hundrastare/matare under denna vecka åt grannarna som är iväg till Turkiet. De har Linas och vi fick kassen denna vecka som tack för hjälpen. Igår var det fisk och idag blir det Ungersk Gulasch..ska bli spännande, har aldrig ätit det. Recepten är lätta o det går relativt snabbt.Synd att det är så dyrt, annars skulle man ju ha detta varannan vecka, men som det är nu så tjänar vi mer på att handla själva..kanske man kan låna recepten av grannen veckan efter de haft sina o handla själva hihi.Blir ju billigare iaf men det är alltid roligt med nya recept. Ska höra med dem iaf:-)

Känns som livet inte kunde bli mer perfekt just nu..man har ju aldrig varit så social som man är nu när man är hemma med barn iaf. Träffar kompisar hit och dit och mamma o syster ser man mycket oftare också. Darling och jag hittar på saker på helgerna(om han inte jobbar med huset) och man studsar liksom upp om morgnarna(liten överdrift eftersom man gärna sover till minst halv nio hi hi) men man ser fram emot dagarna på ett annat sätt. De är fulla med en underbar liten bebis, en underbar darling underbar familj och underbara vänner...Har nog fått en stor dos med härliga lyckohormoner för detta år har varit en enda stor röra av vackra ord och känslor haha:-) Men jag lovar att skriva av mig så fort jag känner något annorlunda också...för vissa kanske blir trötta på denna optimism??:-P

Nej nu lägger jag upp lite bilder o sen blir det matlagning på schemat haha...


Min och darlings underbart söta isbjörn:-)


    
Lilla schimpansen



Underbar höstpromenad med syster:-)

           
~Älskar hösten~

                        
Zanna & Vilgot                      Challe o sin Alfred



Tripp~Trapp~Trull



Mys med moster



Lilla chokladbruna Meya(hon fick också gulsot) Så lik sin storebror

         
Vår egna lilla fotomodell

         
Qualitytime med pappa:-)  TAAADAAAA!!:-)

        
Från klarvaken till sleeping beauty....

         
KÄRLEK                          Vår lilla SÖTNOS


Kvällsmys och dans innan sovdags


Andra dagen i sin egna säng..(dock endast dagtid hihi)

   
 Jag charmar mamma och har så mkt hår så jag får sätta upp det:-)


Fick ni lite att bita i:-)

Nu är det dags för matlagning..tjing tjing!!

Puss o kram!!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2010-10-27 19:15:52

aaaaawhhh, vilka fiina kort! <3

Postat av: mammii

Publicerad 2010-10-27 19:39:49

Gud så glad jag blir när du redan börjat vänja smulan i sin säng. Halleluleja!!!

Gråter nästan för att du är så duktig!!

Många pussar från mormor

Postat av: madde

Publicerad 2010-10-28 06:36:23

Åh så mycket fina kort!! :) vad fint det blev i klädkammaren!! Jätteskönt att hon somnar i sin egen säng nu,får hoppas det fortsätter så så inte lilla damen tänker ändra på rutinen! Men det är ju sån fördel när de tar napp,jätteskönt!Idag är jag ju glad att ella och filip aldrig gjorde det för har ju sluppit vänja dem av med den,men när de var sådär små hade jag gjort allt för att de skulle tagit den!!! Ni får ha en supermysig dag vad ni nu ska hitta på! själv ska jag snart åka iväg till jobbet,men vi kanske kan höras i eftermiddag puss puss <3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela