missimone

~Sun sun sun..sunday ~

Publicerad 2010-05-16 18:19:16 i Allmänt,

 Madde o familjen åkte hem i förmiddags och som vanligt blir det lugnt men samtidigt väldigt tomt efter dem. Satte igång o städade som vanligt och fastnade i soplådan..tvättade alla hinkar och skurade ur lådorna..blir riktigt äckligt, gamla lökskal och utspillt diskmedel och annat gojsigt hehe. Sorterade påsar och slängde allt som inte kan kallas soppåsar(dvs Ica och willys påsar) o sparade några matlådspåsar(systemet) Har tagit några pauser i mitt städande men blev nu klar med golven. Tänkte uppdatera lite nu annars vet man aldrig när det blir av.

I veckan har vi haft besök som jag berättat och det har varit himla mysigt. Har ju tyvärr jobbat kväll hela tiden men vi har ju haft dagarna på oss iaf. I lördags blev det Blacka Reggae och det var så himla härligt att vädret ännu en gång inte svek oss på Bob Marleys minnesdag. Tror det var publikrekord(även om vi inte såg några vi kände typ, annars brukar det vara hur många som helst) Ett stort minus var att gräsmattan var typ dyngsur så det var ju lite svårt att hitta ngnstans att sitta, filtarna blev ju också dyngsura, men skam den som ger sig. Sofie och Challe kom också ut och sen var mami med vilket var himla trevligt. Blev kvar i till fyra iaf och sen åkte vi hemåt och mot grillningen. Blev en riktigt trevlig grill med familjen och det var jättegott, Therese tog med sig Singstar..tyvärr fanns det inte så stort utbud på låtar man kunde, men det var ändå roligt. Ska också köpa på mig några spel i framtiden som man kan använda. Kan ju bli riktigt roligt.:D Kvällen slutade tidigt, redan vid elva men har man gått upp vid halv sju flera dagar i rad så är man rätt så slut,,bara att vänja sig inför bebisen. Det var en mkt trevlig lördag iaf:D

Nu tycker jag verkligen magen har växt, Sofie tyckte jag såg klar ut för leverans, men huja, långt kvar. Men den känns mer och det är nästan så man börjat vagga haha. Therese fick sin första spark i lördags och började nästan gråta, hon längtar jättemycket efter ÄB..vilket är jätteroligt. Hon får öva lite på min innan det är dags för sin egna:)

Men nu väntar vi alltså på svar från Rogers intervju..*hoppas hoppas* och sen om lägenheten blir deras..men jobbet måste ju fås innan man kan ta en lägenhet så jag hoppas de väljer fort och att det blir åt vår fördel.:)
Men inte tänka för mkt på det nu så man blir besviken..blir det inte av nu så är det bara att ta nya tag. men vi orkar inte vänta längre..det är dags att komma hit nu.

             
Ella gör konster            Bästa kompisarna                 Sötnosar


           
Ellas hotell:)                          Fille o Rille busar            Filip kan stå nu




         
Ella fixar salladen                   Syskonkärlek




          
Picknick i parken                   Mums                               Hungriga..:P

          
Challe o Sofie kom oxå      Grönt o skönt men blött     Mamma diggar musiken:) 


          
Sötisar<3<3<3<3             The Grillmaster                Coolisar vill inte vara med på bild


    
Svårt men roligt:D           Filip o Rille busar som vanligt:D




            
Magen vecka 25+4 (v26)


Nu kommer darling hem så nu ska vi bara mysa resten av söndagen..:D Hoppas ni alla haft en bra helg!! Puss o kram Anna



Kommentarer

Postat av: lillasyster T

Publicerad 2010-05-16 18:57:20

ååh längtar tills jag får känna nästa spark :DDD hihi. och tack för en jättemysig lördag! får ta en grillning snart igen tycker jag :) puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela