missimone

~Que~

Publicerad 2010-05-19 10:12:24 i Allmänt,

Idag går jag in i vecka 27..(26+0) tycker veckorna rusar fram nuförtiden..man blandar ihop helger och när man gjort saker, något man gjorde för tre veckor sen känns som förra veckan. Skumt, men roligt också. Jag ser ju fram emot så mkt framöver..nu först bror och Lindas 70 års kalas. Träffa bror o tjej lite och bli bjudna på god mat(antar jag:P), sen längtar jag efter att få komma iväg till Ullared den 3 juni. Jag är så sugen på att handla lite babykläder så jag dör snart..har ju ingenting och bara att få köpa några par strumpor och några gulliga bodys känns underbart. Har ju inte varit där på 20 år så det ska bli kul att se vad de har för något. En liten roadtrip med lillasyster och mami. Sen är det ju en del bebisar som ska se ljuset..Charlottas och Lindas små alster och jag längtar så mycket. Speciellt efter brorsans så man kan gå över ofta och träna hihi:D

Träffade Zanna och Challe igår på en fika hos Z efter jobbet och minsann Zanna har också fått sig en liten gullig kula..inte i närheten av min och Challes men på god väg..såå fint:D Satt och pratade gravid och bebissnack i tre timmar och det är nog ingen annan än gravida som pallar med hehe..men det var roligt att träffa dem, se hur de upplever graviditeten, förlossningstankar, uppfostransdrömmar(som aldrig blir som man velat hehe) o allt annat. Skönt att man har lite bollplank.

ÄB rör sig som aldrig förr..igår låg vi i soffan och såg hur kulan hade sitt egna liv. Darling bara "den där måste ha känts!!",  hela magen skakade haha.:D Men det är härligt nu att man känner den mest hela tiden och gör jag det inte så sover den så gott..viktigt att tänka så så man inte blir nervös, den kan ju liksom inte vara vaken hela tiden..utan den sover nog mer än man tror bara att den rör sig o visar att den finns ändå. Fortsätter drömma livliga o konstiga drömmar, men som jag sa till darling, det är ganska spännande att gå o lägga sig och inte veta vad för film som ska visas denna natt. Inga jobbiga drömmar än så länge..bara skumma liksom.

Just nu känns det som det är en liten pojke som bor därinne..har drömt om det också..brukar bli så efter filip har varit här. så det ändras från vecka till vecka. Det sköna är att det absolut inte spelar ngn roll längre vad som kommer, "bara det är friskt". Förut var jag verkligen FLICKtokig och kunde inte se ngt annat, men man mognar i de tankarna också antar jag. Är bara så nyfiken på vad det är jag går o bär på. Den är ju rätt så stor nu iaf..runt 1 kilo och 34 cm lång. Hujeda mig..kan fortfarande inte förstå hur den kan få plats utan att den gör MER liv av sig. Men jag hoppas den mår bra därinne..Men mamma längtar...

Vilket väder vi har..ser ut som att vara 4 plusgrader och blåst men det är hela 19 grader ute..dags att hoppa i walkingskorna och ge sig ut. Börjar jobba vartefter, men är så sugen på att röra på mig. Ska nog gå en lång promenad idag..minst 1 timme, om kroppen orkar med vill säga. Men det är ju så skönt.Nej inte sitta här mer och förslappa mig..schhhhaaaas!!;D

Ha en bra dag!! Puss & Kram Anna

 

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-05-19 11:52:28

Det märks verkligen att denna vinter har varit en innesittarvinter...folk har inte haft nåt bättre för sig än att rumla runt i sänghalmen och alstrat bebisar...hehe!!! Jag har också flera i min vänkrets som ska ha barn framöver...mysigt!!!



Jag är så glad att allt går bra för dig och att du ser fram så mycket emot vad som komma skall...Visst är det spännande??

Jag blir såååå sugen själv...hihi



Det hade varit mysigt att följa med till Ullared, men det får bli nästa gång...Jag har faktiskt ALDRIG varit dr, så nån gång måste ju bli det första.



Älskar dig!!!

Puss på magen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela