missimone

~one way road~

Publicerad 2010-05-28 13:36:27 i Allmänt,

Ja den här vägen går bara åt ett håll och det är framåt...
Mycket som händer nu framöver och det gör lilla Annas kropp o själ alldeles lycklig och pirrig:D
Sommaren är ju på gång..denna vecka lite bakslag men har hört att till nästa helg blir det riktig sommar..den som lever får se. Denna helg börjar med jobb ikväll..stängning med Anchit..toppen, världens bästa att stänga med!!:D Sen blir det helg och lite planer inför den har man väl men inte mega mycket, hoppas att kunna få ner Rilles gamla möbler från uthuset så vi kan fota och lägga ut på blocket, bättre att prova om någon vill ha dem annars åker de på soptippen. Lite städning inför nästa helg ska också hinnas med..slipper jag stresstäda på fredagkväll. Blir ju så dammigt i ett nytt hus fort och jag vet inte om det är för att man bryr sig och ser allt lättare eller om byggdammet ligger kvar i luften fortfarande. Jobbigt är det iaf. Har också tänkt på en sak varför dammet är ljust på mörka möbler och typ svart på toastol, lister,kontaktuttag och handfat??Vet någon?? Skumt tycker jag iaf.

På lördagkväll nu när vi inte är med i schlagerfinalen(helt ok att slippa behöva genomlida skiten för några ynka poäng som vanligt ändå) så har jag ringt o bokat bowling och mat till mig o darling på Hugos. Gott ska det bli och roligt att försöka slå Darling i bowling, får väl försöka supa ner honom för då brukar det inte gå lika bra. Jag är usel på att bowla när jag är full så jag kanske gör rätt bra ifrån mig nu om inte magen är ivägen hehe:D

Har idag även beställt oavbokningsbara biljetter ner till malmö mån-torsdag vecka 26:D:D Ska hälsa på syster Gabbi och jag är så förväntansfull!! har inte varit därnere sen sommaren 2006 så det är ju verkligen på tiden..usch vad tiden går. Ska bli så mysigt att umgås med henne och förhoppningsvis kan vi ta en trip till köpenhamn också, kanske bada i havet lite också om vädret tillåter:D Så det längtar jag verkligen efter. Darling ska ju iväg på sin solotrip ut i "djungeln" den veckan, så det passar ju bra att resa iväg så jag slipper ligga hemma och sakna min finaste. Nu kan jag krama om syster istället:)

Annars har jag ju en resa till Ullared om mindre än en vecka framför mig..åh ser fram emot att handla lite babysaker så jag dööör. Sen en toarulle hållare som kan stå på golvet..kombinerad toaborste/rullhållare är det minsann så vi slipper ha sönder kaklet. Kanske det finns någon billigare än här hemma. Annars är det babygrejer som står på agendan. Täcken, kuddar, bodys, strumpor, filtar till vagn och golv, våtservetter o annat smått o gott. Kanske om det finns något fint att inreda babyrummet med. Jag försöker förtränga allt folk o bara fokusera på det positiva men jag har en känsla av att både jag och Therese kommer få krupp..joo mammi också för den delen. Men det blir ett litet äventyr iaf.

Har nu 2 1/2 vecka kvar på jobbet, känns skönt faktiskt..men lite sorgligt om man tänker att chansen inte är så stor att jag kommer tillbaka..Men det är sånt man får oroa sig över framöver, nu är det bara glada tankar som får finnas. Finns många jag kommer sakna, men Ica strömmen försvinner ju inte, det går ju att hälsa på.

Nedräkningen till Lindas och Charlottas bebisar har börjat men jag tror ju att de kommer gå över tiden..man får ställa in sig på det iaf..större chans att det blir så än tvärtom. Men Sandy på jobbet gick ju bara över en dag o det kan man ju ta..toppen!!

Just det lite om ÄB då..vi har gått in i vecka 28 nu..känns som tiden bara rusar fram.. Jag tycker inte jag växer så mycket längre..har nog en liten utjämningsperiod..eller så är man bara van vid magen nu:) Hade en trött liten ÄB i lördags när den knappt rörde sig men nu lever den omkring varje dag..LOVE IT!!:D Igår låg vi i soffan och Darling läste byggnadsarbetaren o höll handen på magen och fick små sparkar hela tiden..riktiga som han verkligen känner och när jag ser hur det lyser upp i hans ansikte då så blir hela jag alldeles varm. Innan har han ju känt men inte lika starkt alltid, nu känns de ju verkligen och då blir det mer påtagligt för darling också. Det är en magisk känsla...
Har problem med att gå o göra number 2 om ni ursäktar att jag blubbar ur mig det..men man kanske kan få lite feedback av exgravida.. måste påminna mig själv att gå på toa typ var fjärde, femte dag o då är det för att magen känns hundra gånger större och jag har svårt att gå och röra mig haha. Men sen är det ju inte en dans på rosor att gå på toan, man får ju ta i som om det gällde liv o död o ibland känns det som man spräcker ett revben eller något haha. Känns ju inget vidare inför förlossning om man inte ens är bra på att få ut värsta lilla korven haha:D Nej nog pratat om det, jag är alldeles för öppenhjärtlig här känner jag..även om jag aldrig haft problem att prata om sånt så vill jag skydda mina få men underbara bloggläsare...:)

Går ut o går så ofta jag hinner men jag känner nu att efter 30 minuter så börjar det göra ganska ont..eller det blir inte skönt att gå..så jag får nog korta ner mina promenader lite, men huvudsaken att jag kommer ut så länge jag kan.

Nej nu ska jag sluta babbla..här kan jag sitta hur länge som helst känner jag..spara lite till nästa gång.

Ha nu en underbar helg så hoppas ja att jag orkar uppdatera på söndag igen om hur helgen varit..:D

          
På väg till mamma i onsdags,,gravid,yes:D


     
Torsdag vecka 28(27+1) Provar mina nya mammatrosor:)

Puss o kram!! Anna

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-05-28 19:18:13

Underbart att höra av dig igen!LIVET VERKAR VARA REJÄLT I RULLNING FÖR DIG OCH DET ÄR JU SÅ KUL ATT HA SAKER ATT SE FRAM EMOT. (Oj capslock var visst på, orkar inte ändra)...



Ja du bajseriproblem som gravid har jag haft OFTA kan jag säga...Vill du ha en kortsiktig lösning så är MICROLAX kanon...snabblaxerande som liksom frigör pluggen...hehe...det var jag missbrukare av...hehe...

Annars så köpte jag receptbelagda fibrer på påse som min bm skrev ut till mig...mer långsiktig lösning. Skitsnuskigt att dricka/äta men det var ju bara att bita ihop...Allt för barnet du vet...en gravids eviga paroll...

Lycka till!!

Puss på magen

Postat av: mammi

Publicerad 2010-05-29 08:51:54

Godmorgon.

När jag läser din blogg blir jag oxå pirrig o lycklig. Agneta sa att jag fick första tjing på ÄB men jag tycker det finns rum för oss båda lika mycket. Vet ju hur eländigt det brukar vara att bli farmor så jag vill inte att hon ska känna sig utanför. Det börjar Ullareds pirra i mig oxå, länge sen jag gjorde någon resa över huvudtaget. Pussa magen som Jes sa, Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela