missimone

~MVC~

Publicerad 2010-05-13 09:22:19 i Allmänt,

Jaha då har man varit på sitt andra mvc besök och det var skönt. Som jag har sagt innan var jag ju lite orolig att jag skulle gått upp för mycket..ska inte prata så mkt om det mer..kan vara lite tröttsamt men jag ville bara säga att jag blev glad när vågen visade +1,5 kg sen sist den 29 mars. Så nu är min viktökning 7,5 kg exakt och det kändes lättande att det verkar stabilisera sig lite nu. Barnmorskan sa det att vissa lägger på sig mkt i början och andra i slutet. Men allt annat såg helt normalt ut..lite lågt blodsocker, så hon frågade om jag äter som jag ska..pffft, vilket skämt hehe..det behöver de inte oroa sig för. Magkurvan med livmodern mätte 20 cm på ena sidan o 22 på andra..den kunde luta lite:) Hjärtljuden var regelbundna och slog 147 slag i minuten och man blev helt pirrig inombords när man fick höra ljudet av sin ÄB:s hjärta:)

Darling fick förhinder i jobbet så han kunde inte följa med, men jag kände sen att dessa besök kanske inte han behöver vara med på..även fast han jättegärna vill så berättar jag ju allt sen. Det enda han missar är ju hjärtljuden, men vi får se, någon gång kanske han kommer med. Nu är alla datum fram till 31 augusti inplanerade, o det känns skönt.Känns inte alls lång tid kvar och hoppas jag får vara ganska rörlig hela sommaren så att man kan hitta på mycket saker och resa runt lite o träffa folk. Men nu ska jag ha en skön sommar och längtar till den 16 juni då sista arbetspasset är.

Annars hoppas vi på lite sol till helgen..Madde & Co är ju här och det är så mysigt..de vet inte än när de åker hem, men hoppas de stannar över helgen. På lördag ska ju vi till Blacka på Bob marley minneskonsert om vädret tillåter och på kvällen blir det grill med söta lilla syster yster och Rikard och det skulle ju vara roligt om de också var kvar. Men det får vi se.. Nu återstår 2 kvällspass..idag är det ju röddag så det blir ju extra i kassan, o det kommer nog gå fort. Ska följa med o titta på en lägenhet till dom innan o sen lite mys på stan. Men vädret kunde ju varit lite roligare..regn regn regn..vilken maj månad..men förhoppningsvis blir sommaren bättre då??

Nej nu ska jag ta och ta en dusch och göra mig lite vacker;)

Hör av mig snart igen, då med lite bilder också:)

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela