missimone

~måndag..~

Publicerad 2010-05-24 17:33:25 i Allmänt,

Min fantasi för rubrik idag känns väldigt långt borta..lite bomull som vanligt;P

Känns som det är väldigt länge sen jag uppdaterade men enligt bloggen typ 3 1/2 dag sedan..helt ok. Har haft en toppen helg, och mycket tack vare det underbara vädret(minus söndagens storm/regn/kyla) I fredags fick ju undertecknad sluta redan 15.oo..KORS I TAKET säger jag..min arbetstid de flesta fredagar..typ 9 av 10 är ju 15-22 så ni kan ju ana min glädje och hur jag fullkomligt studsade upp ur sängen klockan sex i fredags:) Vädret var ju toppen och jag fick ha hand om mjölkkylen(syrrans territorium) så jag kände mig riktigt viktig på jobbet och hade kul när det blir lite stressat och saker som ska fixas. Visst kände att det var lite tungt att bära mjölkpallar och yoghurt kartonger, det slet lite i magen men jag tror jag gjorde ett bra jobb för jag sopade golvet och ställde iordning på kartonger som inte gick upp,  för det är klart man vill att syrran ska tycka man tagit hand om hennes bebis;P

Fredag klockan tre fixade jag iordning mig på jobbet och sen brummade jag iväg och handlade ett vitt trädgårdsset med fyra stolar till tomten för 500 kronor på rum interiör..rabatt 800 kronor..som hittat!! Eftersom tomten ser ut som den gör och altanen kan börjas snickras på tidigast vår 2011 så vill man ju iaf ha något mysigt att sitta vid somriga dagar och förhoppningsvis äta vid också. Våran tomt är väldigt ojämn(ska ordnas o förberedas i sommar) men möblerna försökte jag ställa lite snyggt vid vårat bigaråträd där det fanns lite fina blå blommor. men det kan bli en fara för folk att sätta sig i dem om man inte justerar stolarna innan man sätter sig..himla tomt alltså..men darling o jag ska ta tag i det i veckan och jämna ut det lite..för just nu är det för obekvämt att sitta o äta, men en kaffe o samtal går bra.Sen blev det att handla lite inför lördagens grillning, plus det sista till stefan o linda och sen åkte jag faktiskt in till stan o sprang in på indiska för att handla lite grejer till den nya trädgårdsmöbeln, såsom fina underlägg o ljuslyktor. Och en sak kom jag underfund med denna eftermiddag, då jag i mitt svaga sinne tänkte att jag skulle åka till Coop Forum o handla eftersom systemet låg där(skumpa till bror) att jag kommer ALDRIG mer åka till detta ställe när det finns fler folk än 50 där på samma gång. Dels är priserna på Coop helt förskräckliga,,värre än vår lilla butik..och sen tog det mig säkert en halvtimme bara att komma ut från parkeringen..så ni kan ju tänka er hur gravidkossan satt o svor i sin varma lilla skruttgolf:)

Iaf Nog om fredagen som avslutades med tacos och mys med darling. Vaknade till en ny härlig morgon och skuttade upp för att börja med lite städning eftersom darlings bror och pappa skulle komma på eftermiddagen..sen var det ju present som skulle slås in och viktigast av allt..få iordning på mig själv inför brors o lindas kalas hehe. Darling höll på med tomten och skjutsade grejer till returpunkten i östra husby och man förundras ju över hans diciplin..men nu är tomten så gott som tom på skräp..idag körde han in all metall som han kan sälja, så lite pengar för mödan får han ju iaf:) Iaf hämtade syster o mor i stan och sen knatade vi alla iväg till min bror som bor 2 minuter bort från oss..en härlig promenad när vädret var som det var. Träffade en till bror med familj och fick mat och fikabröd. Tyckte jag åt en massa för jag blev mätt fort men det är väl bebisen och sen värmen som gör det. Var iaf himla trevligt där och jag tycker att de har fått iordning på sin övervåning himla fint. Man blir ju lite sugen att börja fixa klart våran..men kommer bara listerna upp och vi kan röja i uthuset så allt så alla grejer vi ställt upp i huset kan tas dit då kan det nog bli bra..men allt har sin tid..Men lite kli i fingrarna fick man efter det besöket:)

Linda såg sprickfärdig ut nu så hon har vuxit mkt sista tiden, så fin..men jag förstår att hon vill att den ska komma ut nu..nu är den ju typ klar liksom. Bror såg inte en dag äldre ut än 32 som vanligt och jag kan knappt tro att han blev 40 år.

Kom hem efter skjuts av syster o mor och då hade darlings pappa kommit så vi satt ute i solen i nya möblerna och pratade o drack lite öl(jag en carlsberg non alcoholic, men gud sååå gott!!) Brände mig t.o.m lite på ryggen. Darlings bror kom också en stund. Vi pratade så mycket att grillningen drog ut på tiden men vid 20.15 var allt klart och vi hann precis äta innan CL finalen. Tyckte dagen var den bästa på länge och även om jag bara mäktade med en halvlek innan läggdags så gladde det mig att Inter vann..vet ej varför då jag inte direkt är ngn fotbollsfantast men Italien över Tyskland i alla lägen.

Söndagen behöver jag inte ens kommentera så tråkig var den egentligen..lite sockerkaksbakning, tv tittning, datortid, diskning, städning, sen in till stan med darling och vi fick med oss pizza hem, åt upp den och sen blev det lite film. Sen vid läggdags började det krypa i mina ben som det kan göra nu för tiden(vet ej om ni som varit gravida eller är har någon erfarenhet av detta men jag blir tokig!!!) Kliar som i skelettet o det så dant att jag inte vet var jag ska ta vägen..svårt att förklara men det tog mig säkert 2 timmar att somna igår för jag låg o vred mig och slog på benen. Men men det går väl över när bebisen kommit hoppas jag. Men jobbigt är det iaf!!

Och ÄB var typ lugnast i stan i lördags..rörde sig knappt något så jag blev lite nervös och satte mig ner och försökte få liv i'n , fick väl något mesigt till svar ibland men det kändes inte alls bra att den var så lugn. På söndagen tog den igen det kan jag säga för då levde den runt hela dagen och jag gick o smålog mest hela dan..buff buff och hela magen skakade..så som det ska vara!! Hellre det just nu och jag vet att jag inte kommer tycka att det är så kul om någon månad när det gör ont när den rör sig men just nu är det bara myspys att känna den.:D

Så det var min helg det..liten summering. Kommer roligare inlägg i veckan..mindre resumé och fler tankar o känslor. Men det får bli så här ibland.:)

Hoppas ni alla också haft en toppen helg!!

        
Hihi så fint o stadigt:)        Bror o Lindas present     Mami och Therese innan avgång


         
Huvudkliaren blev poppis     Bror till höger
  


          
Njuter i solen:)                 

       
Äntligen mat!!                   Så oförskämt gott!!:P


Puss o kram Anna


   

Kommentarer

Postat av: lillasyster

Publicerad 2010-05-24 17:54:51

Ja du hade gjort så fint i mjölkkylen så :)) hihi. jag är inte lika mycket "mjölk hitler" som jag var förut.. då morrade jag såfort nån närmade sig kylen :P nu tycker jag bara det är skönt att slippa den ibland :D



vi får ta en grillning snart igen :D puss pusss

Postat av: madde

Publicerad 2010-05-24 19:24:44

Jättekul att se alla bilder!:) Utemöblerna var jättefina tycker jag,hoppas vi kan sitta där mycket i sommar och grilla...:P puss puss<3

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-05-25 16:04:20

Mmmm. Härliga färger på bordstabletterna. Men hur tusan fick ni möblerna att stå så rakt? Cement? För det finns väl några säckar kvar på tomten efter husbygget?

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-25 17:49:33

Ha ha svärmor..att det ser ut som de står rakt är nog fotografhemlighet, för inte är det speciellt rakt tyvärr..men det kan bli..:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela