missimone

~Life is good, great, the best~

Publicerad 2010-05-31 21:14:12 i Allmänt,

Jaaa ni kanske förstår på min överskrift att jag mår rätt så bra:) Har haft en sån bra helg så ni anar inte..Trodde inte det, alltså inte att jag trodde den skulle bli dålig utan bara att den skulle vara som vilken vanlig helg som helst. Darling får dock se upp med lite humörsvängningar från min sida nu igen..har ännu en gång läst(ja jag vet att jag läser på mycket, men det är ju intressant) att det är normalt att man kan få tillbaka lite av det nu när kroppen blir större o tyngre. Inga hysteriska utbrott mer att man känner sig lite påhoppad och känslig för kommentarer eller annat. Om jag pratar med Darling om vad jag tycker är viktiga saker(som helgmat, diskning eller annat skoj haha) och han inte svarar mig på en gång, då tror jag han ignorerar mig, skämt mellan två grabbar om tjejer har jag himla svårt att förstå, osv osv.Såna där saker som känns JÄÄÄÄÄTTESTORA just för sekunden men 15 sekunder senare bara är något vi kan skratta åt. Så inga bråk men ett litet bi som bufflar upp sig i någon sekund och sen går det över. hehe..Darling bara skrattar och skakar på huvudet och ärligt så ber jag faktiskt om ursäkt när de små miniutbrotten kommer, men det är som man inte kan styra sig själv. Vi tjaffsar liksom med glimten i ögat, inga långa sura miner som tur är.

Iaf i lördags var det ju inte superväder på förmiddagen, lite sol emellanåt men sen började det regna o ha sig. Vi drog in till Bauhaus området redan vid tio och köpte tapeter till barnrummet, 79 kronor rullen, som hittat, blir ju ändå att måla om om några år så varför slänga ut en massa pengar på det. Sen gick vi till babyland där jag fick köpa ett storpack med våtservetter för 5 kronor, fick hem en kupong i veckan, o det var jag ju bara tvungen att handla hehe, sen lite annat smått o gott. Jooo just det min brassestol hittade jag på RUsta,,så himla skön att ha i sommar nu på stranden, eftersom jag inte kan ligga på mage. Sen åkte vi ner på stan och gick där en stund, kors i taket då det inte är ofta som darling kommer med det förslaget.

Gick även förbi bibblan och hämtade "att möta förlossningssmärtan" en bok som jag tror kommer vara bra för mig. Visst jag kommer aldrig att kunna föreställa mig denna ohyggliga smärta jag ska utsättas för men jag hoppas att jag kan hitta styrka att jobba med den istället för mot den. Att inte spänna sig, att tänka positivt och framförallt att inte få panik!! Jag är lite rädd för att jag kommer drabbas av panik och tro att jag ska dö och sen bara stänga av liksom. Jag vill kunna veta alla faser i en förlossning och veta att varje steg är viktigt för att få fram sin bebis. Sen kan ju förlossningen bli skit ändå. Kanske den går alldeles för fort så man inte hänger med och allt bara blir pannkaka eller så drar det ut alldeles på tiden och man inte orkar eller vad som helst. Men jag vill inte ligga där o inte veta någonting iaf. Darling ska också läsa den och han vill gå lite kurser o sånt och han vill också vara lite mer förberedd. Antar att många vill det första gången. Sen går det som det går ändå..men jag vill känna att jag känner mig lite mer redo. Fast jag vet att allt kommer komma som en stor fet chock ändå när man väl är där, men viktigast för mig är att jag kan hålla mig lugn och inte FREAKA UT!!

Nog om det, det kan vi ta lite längre fram. Har ju 3 härliga månader kvar hehe.

Lördagskväll drog vi in till stan igen, till Hugos och bowling och mat. Darling klådde mig ganska överlägset..iaf de två första, den sista omgången ledde jag tills sista kastet eller vad fan det heter. Så då blev jag lite besviken men vi hade så trevligt och roligt så det gjorde inget. Tog mig en runda att hitta ett klot som inte var för tungt och inte var för lätt. Men det hjälpte visst inte för ont i kroppen hade jag när jag vaknade igår iaf. Snacka om otränad haha:D
Sen blev det supergod planka och massa prat..är så himla mysigt att gå ut sådär bara vi två och prata om framtiden och samtiden:) Sen hörde syster av sig så vi gick en sväng till JollyRockets och blev bjudna på en öl o alkoholfridryck av syster..det var också trevligt o prata med dem lite. De hade varit duktiga o hållt på o målat om i nya lägenheten hela dagen(dock med sällskap av både vin o öl visade det sig haha) Kom hem innan elva och såg klart det sista av eurofestivalen, o jag tycker faktiskt att rätt låt vann. Hon var häftig den tjejen och låten var nog mer en sån jag skulle kunna fastna för än all annan skit. Så det vart ju bra tillslut ändå.

Vaknade med tuppen på söndagen igen och darling kom tätt efter. En strålande fin dag som vi startade ute i trädgården med kaffe,chokladboll o varsin läsning.(Jag en av Harlan Coben o darling med JULA katalogen haha)Så mysigt och vi båda fick massa färg på bara någon timme, jag mer röd och darling brun som vanligt. Vid halv tolv blev vi rastlösa och vädret höll ju i sig så vi tog bilen o åkte först o kramade Agneta på mors dag och sen vidare till Gottsten och Titti och Jocke. Skickade iväg ett mess ifall, men de svarade ju såklart inte de på då de låg hemma lite småbakis o sov haha. Vi var lite rädda för det men de tackade oss sen att vi fått upp dem i det vackra vädret. Såå roligt att träffa dem igen,blir alldeles för sällan och det blev mycket skratt och sen en runda bland alla gulliga djur de har. De sötaste kattungar jag sett på länge..alldeles runda o grå och sen lammbebisar och de otroligt fula kalkon ungarna haha. Nu när det är sommar så kan man verkligen njuta av landet och jag kände lite att jag o Darling nog bor lite för tätt bland folk. Som Titti och Jocke ska man ju ha det nu..så HÄRLIGT!!

Kvällen avslutades med mer solning i min nya brassestol medans Darling skötte grillen. Blev en toppenmiddag med revbensspjäll, potatis o morotsknyten och grekisk sallad.:P Så jag o ÄB var mätta o belåtna den dagen iaf:) Jo just det fick även massage och killning av darling på kvällen, kors i taket och det var så skönt. Är ju så öm som jag sa efter bowlingen, haltar runt som en annan pensionär haha.

Så en toppen helg med en toppen kille!! I love him soooooo:D
Så nu väntar en kort vecka på jobbet, jippie och sen drar vi iväg till Ullared på torsdag, Ska bli sååå roligt!! Men vädret ska ju hålla i sig och det gör ju sitt för humöret:D Nej nu kommer darling in med det nygrillade köttet, så nu är det fodringsdax hihi:D


Puss och kram,

              
Vinnaren..:D                       Klotet o magen lika stora..minst


                      
                                         Darling hugger in..hungriga nu!


     
Träffade systerSöt och Tina o Rikard



     
En härlig söndag..            De fulsöta kalkonerna(som tydligen har öron)


    
Sååå söta, jag dör!          Bä bä vita lamm...


              
My grillmaster..              Jag bara latar mig        Fixade sallad och tzatziki iaf:D

Bye bye!!

Kommentarer

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-06-01 19:59:18

Försök att inte vara så orolig för förlossningen. Visst är det bra att vara påläst, men man kan ändå inte föreställa sig hur det blir. Som jag sagt tidigare: Det är bara skönt när det är över. Själv fick jag två olika scenarior, som jag definitivt inte hade räknat med. Hade ju räknat med att ligga minst 6 timmar. Och vad blev det? Ett kejsarsnitt (och hur kul var det?) och en som ville ut alldeles för fort. Ut skulle han ju i vilket fall som helst och det är klart det tog lite tid. Jag tror det gjorde ont, men kände det inte då. Tyckte det var lätt, men Bert talade om efteråt att han fick torka min svettiga panna hur mycket som helst. Jag kommer inte ihåg. Man är så inne i jobbet –ut ska dom – att man inte är medveten om nåt annat. Varför har man då profylax? (heter det så idag?) Jo, det är jättebra. Kanon att koncentrera sig på andningen. Och tänk på en sak – en jätteviktig! När du ligger där, har du all uppmärksamhet på dej. Alla ställer upp för att du ska må bra. Hjälper till att andas och kämpar tillsammans med dej. Och då pratar jag inte bara om familjen utan den underbara personal, som finns på förlossningen. Dom är helt suveräna och kommer att göra allt för dej.

Tänk att mitt rum blev barnkammare. Hoppas jag kommer att trivas med tapeterna! Och att det är ordentligt slipat så man inte ser några skarvar. Hihi.

Säg till när ni ska flytta ut på landet så jag får vara med att bygga upp det nya huset. Behöver ju gå ner några kilon igen. Haha.

Jag är glad att du älskar min son, för det gör jag också.

Kram från Svärmor



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela