missimone

~Klumpedump~

Publicerad 2010-05-02 12:23:54 i Allmänt,

Så känner jag mig just idag..alltså inte på ett helt hemskt sätt men jävlar vad jag växer!!! Tog ju fram mina sommarklänningar och kjolar då det är mkt av vad jag kommer bära i sommar och det ser liiiite tight ut haha. Visst det ska det ju göra, men som kvinna har man nog lite svårt att acceptera att det växer o blir stort från alla håll o kanter..iaf jag..mina höfter, my ass, mina lår och magen och boobisarna såklart..Jag pendlar mkt i lugn och panik över detta faktum,,måste ju bli av med kilona också.Jag önskar att jag hade en mer lugn känsla över detta faktum.Förstå mig rätt..jag älskar gravidmagar o min gravidmage, men varför ska allt annat bli stort också?? Ja vi får väl se var slutnotan hamnar men det ser inte lovande ut haha:) Det är ju tur att man har en karl som älskar sin gravida, vackra o sexiga(pffft..yeah right) tjej och inte ser det jag ser när jag kollar mig i spegeln. Men men nog klagat på det..bara att face the facts och njuuuuuuta:D

Madeleine med familj har varit här över helgen..vi har busat med barnen och haft det jättemys. Madde kom ju redan i tisdags o har bott hos mami och hon har tittat på lite lägenheter..tyvärr bara skit men skam den som ger sig. I måndags var jag hos tandläkaren och blev 900 kronor fattigare och nu är tungpiercingen borta..pallar inte o den fyller ingen som helst funktion o det är ingen jäkel som ser den..så efter 6 år så har den gjort sitt känner jag:)

Iaf jobbat hela veckan, men det känns bra att jobba så mycket man kan fram till jag går på mammaledighet 16 juni..Sen är man iofs arbetslös och har det hängande över sig, men man ska ju få en ny roll i livet..som mamma:)

Har som sagt haft en jättemysig helg..full rulle och jag blir så glad av att se att darling har en sån bra hand med barnen..liten som stort barn och han funkar..han är en riktig lekfarbror och jag kan bli lite nervös för mig själv att jag inte har det i mig på samma sätt..men det blir väl annorlunda med sitt eget barn och det är väl något man växer i. Vi har ätit gott och bara varit..på lördagen tog vi en trip till folkets park och ella fick åka lite karuseller och sen roade vi oss med lite kasta boll(ingen vann såklart)Sen åkte vi hem ganska snart då det blåste lite kallt och stannar man så är ju risken att de tar ifrån en alla ens pengar haha.

Till middag invigde vi den nya grillen med starka korvar och egengjord potatissallad..mums och sen blev det lite kvarteret skatan på tv. En soft helg men väldigt mysig:)

Nu har jag iaf städat efter helgen och tvättat både disk och tvättmaskin och kände en oerhörd trötthet komma över mig. Måste ju komma ut och gå i det vackra vädret o är rädd om jag skjuter på det så blir vädret sämre och jag kommer inte ut alls:( Så jag får trotsa de trötta ögonen o ge mig ut..vet ju hur skönt jag tycker det är. Darling är iväg o fixar i stan o kommer inte än på många timmar. Jag har en extra aktiv ÄB i magen just nu och det är härligt..magen är stenhård och man känner sig lite sjösjuk som jag beskrivit innan:)

Lägger upp lite bilder från helgen och någon på den något större magen..



Fille Ville Sötnos!!



      
Ella hoppgurka



     
Madde livrädd:P            Ingen av oss lyckades, men Darling närmast med 1 kvar.


     
                                                                             Mera karusell..


            
Vecka 23+4..Min överdel o underdel har smält ihop till en o samma:D

Kram på er och hoppas ni haft en toppen helg!! Nu ska jag ut i det vackra vårvädret:D:D:D:D

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-05-02 16:16:35

Underbara du!!! Tack för att du förgyllde en stund av mitt liv mellan köttfärslimpelagande och tvättmaskinsladdande...jag har väntat på dig ska du veta!!!



Sorgen i mitt hjärta svider när jag ser er från Folkets park, jag ville vara där, men vi ses snart. Jag kollade mitt schema och som det ser ut nu är jag ledig på fredag. Skulle vi kunna ses då kanske??? Jobbar du sent pass då?



Tack snälla för din kommentar om Joakim förresten...jag menar det su skrev om att du inte ser några likheter ALLS mellan honom och hans far...det värmde djupt i mitt hjärta...hehehe!!!! Han har blivit så stor...sonen min alltså...herregud, ungen är runt 170 cm redan. Nu får jag kolla UPP på honom och kan inte längre klappa hans hjässa med auktoritet...hehe...



Jag hoppas du njöt av din promenad. Du är så himla duktig på att motionera, det kommer du ha mkt nytta av senare kan jag lova. Själv låg jag bara som en fet padda på soffan, nåja något överdrivet kanske, men jag var inte direkt den som LÄNGTADE ut i friska luften som du gör.



Kolla upp hur du har det på fredag. Tjejerna har skolan till 11.20, så kanske kan vi ses efter det i sånna fall. Jag kommer gärna till dig om jag kan tigga till mig att du hämtar oss med bilen första gången... ;D



Puss på magen!!!!

Postat av: lillasyster

Publicerad 2010-05-03 11:51:33

wooaah magen har ju växt massor sen sist :DD jag älskar den och det gör du nog också fast det känns lite jobbigt förstår jag. men du är så fin :)



håll tummarna att jag snart blir frisk så vi kan ses på jobbet snart.

Postat av: madde

Publicerad 2010-05-05 09:28:25

Jättefina bilder!!:D Speciellt det på Filip blev jättefint,det ska jag nog sno från dig!(om jag bara listar ut hur man gör.. :P Ha en bra dag! Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela