missimone

~ grönt=skönt~

Publicerad 2010-05-11 17:34:34 i Allmänt,

Nu jäklar är det dags att uppdatera!! Har ni saknat mig..hehe vågar man ens fråga det..men nu är jag iaf här. Sitter vid min dator..mumsar äpple och lyssnar på H.Hellströms första skiva. Jag är en av de som ÄLSKAR Håkan..antingen älskar man eller så hatar man honom. Hela han osar charm och glädje och har man någon gång haft lyckan o se honom live så vet man vad jag pratar om. visst han kanske inte har världens tonsäkraste röst(största problemet hos de flesta icketyckare) men HUUUR kul är det egentligen..på vilken skala är Charlotte Perelli eller Marie Picasso särskilt intressanta?? Nej alla som inte gillar Håkan, gå o se honom LIve så lovar jag att ni ändrar er. Nog om Håkan:)....

Helgen gick bra..fick ingen vidare panik..hade ju iaf lördagsförmiddagen uppbokad hos SötJenny o lille Mille..blev bjuden på både räksmörgås och tårta..så gott!! 3 minuter efter jag kommit fick jag en till fin present, eller vad man ska kalla det.... Jenny och Torda ska ha barn igen!!!:D:D:D:D:D Råkade fastna lite extra på hennes mage som jag inte tyckte var lika platt som vanligt och se där, där inne frodas det en liten bebis. Blev så himla glad!! Kommer bli jätteroligt att ha Jenny med sig som mammaledig. Mycket promenader,fikor och skratt:) Så i slutet av oktober förhoppningsvis, två månader efter mig..då hinner jag komma in i mitt lite..Jenny har ju redan vanan:)

Så nu blir det 2 bebisar i Juni, 1 i Augusti, 1 i september och nu Jennys i Oktober. BABYBOOOOOOM!!:D

Var ute och gick nu efter jobbet, är ju så vackert väder idag och vad jag förstår så kommer vädret bli lite tristare ons-fre. Men min ork alltså.... Känner mig så tung och får ont lite varstans, känner mig ganska skruttig och jag kan se hur pensionärerna med sina rullatorer lätt skulle kunna traska om mig om de hade chansen. Så sakta känns det ibland. Inte för att jag inte försöker ta i och gå fortare, men det är som att 4 och 5ans växel liksom har pajjat. Dö jobbigt, men huvudsaken att jag vallar ÄB ibland..gör ju mitt bästa. Har inte kommit igång med simningen än,1 gång har jag varit där haha..om jag ska erkänna så har jag inte velat visa mig på badhuset innan gravidmagen kan identifieras på en gång..det ska liksom inte vara något tvivel i betraktarens öga att jag är gravid..fåfäng, you bet..men lite sån är jag. Så snart kan jag gå och bada utan panik.

På tal om sånt..vi ska ju till barnmorskan på vårat andra besök imorgon..har verkligen längtat men det är med lite skräckblandad förtjusning jag går dit, o mest beror det på den grej som kallas våg. Jag vet att jag är larvig och dum som känner så, men för mig är det oerhört jobbigt att gå upp i vikt. Magen får gärna växa och bli hur stor som helst, men att siffrorna på vågen kommer närma sig 80 kilo när jag är färdig gör mig lite skräckslagen. Så vi får väl se hur det ser ut imorgon..för 1 1/2 månad sedan var det + 6kg..kanske det har jämnat ut sig lite nu..det värsta kanske var första tiden med illamående och nikotinabstinens..eller så kommer det fortsätta så här. Bara att gilla läget liksom, JAG VET SOM SAGT ATT JAG ÄR LARVIG men jag står ju för det iaf.

Annars mår jag jättebra..bättre humör..har inte blivit sjuk än och jag är himla lättroad fortfarande. Igår roade min bror mig med en av hans och Mats gamla filmer från 02, har glömt hur rolig min bror faktiskt är och en riktig duktig humorskådespelare haha, bara dialekten är ju klockren(sorry bror vet att du pratar så där, men lite roligt låter det hihi)..börjar skratta bara jag tänker på den filmen. Så jädrans härligt att vara gravid..vad mycket roligare man har egentligen. Som min stora syster säger till mig så kommer man mycket närmare sig själv som gravid, o på mig stämmer det verkligen. Har inte kunnat skratta så här förut på väldigt många år..högt och hjärtligt och helt plötsligt och det är en härlig känsla. Jag har lättare för att stå på mig för vad jag tycker o hur jag känner,,lättare att prata känslor och bara ett stort lugn finns nästan hela tiden. Downsidan är väl att det kan peka rakt åt andra hållet ibland också haha..som tur va inte lika ofta, men jag kan bli för överkänslig, mucka gräl, gråta åt konstiga saker på tv, och vara otrevlig mot kunder..:D Men men, 90% av tiden är livet lätt som en pannkaka och det är toppen att vara i detta tillstånd. Kommer iaf sakna den här stunden sen när man tänker tillbaka, o jag kan bara hoppas att nästa gång blir lika underbar.

Nej nu ska jag ta och fortsätta sjunga med till Håkan innan darling kommer..vilka minnen..vilken tid och fan vad tiden har gått. Men nya tider, nya erfarenheter och god fortsättning på resten:D

Förresten systeryster o familj kommer imorgon..jippie!

Hör av mig snart igen!!!



Darling är så rolig..köpte ett tält på macken för några år sedan för typ 19
kronor. Skulle pröva sätta upp det inför sin vandring i sommar och
det visade sig vara ett barntält hihi:D

Puss o hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela