missimone

~cykel i mitt hjärta~

Publicerad 2010-05-20 11:38:32 i Allmänt,

Längtar efter att få cykla så jag döööör!! Blir så där att det spritter i benen när jag kommer åkandes i min risiga golf på södra promenaden och ser alla med cykel..ser så jäkla skönt ut. Har ju en cykel inne i stan som syster använder ibland, men det känns dumt att ta ut den för in till stan skulle jag nog inte orka cykla nu..eller jag kanske ska pröva.Jag kan ju faktiskt ställa den i stan sen igen och få skjuts av darling hem någon dag?? Svårt att förklara, men jag gillar egentligen inte att under vår, sommar och höst använda bilen för jag cyklade jämt förut.Dels är det bra för motionen och sen är det ju så skönt nu när vädret är så här. Nästa år ska jag fan cykla mer för vi har ju fått en cykelväg ända in till stan men just nu känner jag mig inte i toppform precis:P Jaja nog om min kärlek till cykeln, men jag har fan i mig abstinens tror jag.

Idag skiner solen, tvättmaskinen är kördoch ÄB bråkar omkring i magen..känns härligt att verkligen komma upp när klockan ringde klockan åtta och inte snooza till typ tjugo i nio..vi har ju börjat sätta för fönstret i sovrummet så det är ju mörkt nu och då lurar man sig själv rätt mkt. Man liksom känner sig verkligen som Kalle Anka på julafton när man slänger benen över sängkanten och gnuggar gruset ur ögonen. Sen dessa livliga drömmar gör ju säkert sitt till bomullen i skallen. Men jag ska inte klaga, livet leker och det känns ibland som man borde be om ursäkt att man är så lycklig. Visst bara ÄB och familjen Carnklev/Ohlsson ville komma så skulle lyckan vara ännu större, men allt tar sin tid:D

Läste tidningen igår och hittade ett inslag om Linda Rosing..brukar väl inte bry mig så mkt om henne men hon hade tydligen gått upp 40(!!!) kg när hon väntade barn sist..OH my GOD!! Nu hade hon lyckats gå ner 36 av dem på typ lite mer än ett halvår med hjälp av strikt diet och promenader. (och amning är viktigt att poängtera)Så man vet vad man har att vänta..inga långa bullfikor med tjejerna här inte..:P

Paus..

Har tagit min promenad nu och jävlar vad trött, varm, blöt o röd jag är. Men det är ju skönt efteråt..o oftast under tiden men idag blev jag igen kissnödig efter fem minuter så den där timman ute var inte så skön..magen spände, kissblåsan spände och benen hängde inte riktigt med. Men jag ska vara glad så länge jag orkar röra mig. Allt är så vackert här ute nu..grönt och fåglarna kvittrar och det är miljoner maskrosor överallt..gult o härligt. Nu är sommaren äntligen här!!

Så nu har man fixat sig lite inför träffen med lillasyster, vi ska brumma iväg och bl.a hitta något bra och väl igenomtänkt till bror o hans tjej till deras födelsedagsfirande. Vill verkligen hitta ngt riktigt bra och uppskattat..vi får se vad det blir. Skönt att kunna klä sig lite somrigt och roligt iaf. Har tänkt på det där med vissa gravida som bara säckar ihop och inte bryr sig..visst jag har väl tur(beror på hur man ser det) att jag kan vara gravid på sommaren, lite roligare kläder att hitta då. Jag känner nog mer att jag bryr mig om vad jag har på mig när jag visar mig bland folk, jag vill ju framhäva magen och inte gömma mig i säckiga kläder o sen känner jag mig ju (inte alltid ska påpekas) väldigt fin som gravid.jag gillar att magen växer och jag tycker alla som är gravida är jättefina(oftast) Jag har köpt lite kläder till sommaren och vill liksom göra mig fin ibland. Hemma går jag ju ofta o skrotar i sköna mysbrallor och linne, o på jobbet har man ju sin fula uniform, men när jag ska in till stan,träffa kompisar eller bara handla på hageby efter jobbet, då vill jag känna mig fin.

jaja nog babblat för idag..blev ett långt inlägg och jag har säkert glömt hälften som jag ville prata om..well det får bli en annan dag.

      
Kan dölja magen lite om man vill..men mest var linnet optimalt skön för värmen. Har dock en gravidgördel
under för stöd hehe:D


ha en bra dag!! puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: Jes

Publicerad 2010-05-20 11:53:26

JAG ÄLSKAR DINA UPPDATERINGAR! Du har talets/skriftens gåva och jag njuter.



Dock måste jag sätta ner foten. Herregud, kvinna, ge dig inte ut på någon lång cykeltur!!! Du kanske blir liggandes vid dikeskanten, helt slut, skrikandes efter Rille...hehe...nog för att det är bra att motionera när man är gravid, men man måste ju dra gränsen nånstans...hihi...



Du blir bara vackrare och vackrare och min avund blir bara större och större...hihi...magen är jättefin och DU är jättefin och ser supersund ut. Jag längtar också efter ÄB nu och jag känner på mig att du kommer få en liten grabb som blir lika rastlös som sina föräldrar...hihi...nästa sommar har ni en knodd som sitter i gröngräset och provsmakar mask och drar förbipasserande katter i svansen...hihi,,,längtar



Ha en underbar stund med lillsis nu och kom ihåg att bigsis svämmar över av kärlek!.Puss på megen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela