missimone

~blåsigt och hostigt~

Publicerad 2010-05-07 09:34:47 i Allmänt,

Ute blåser det storm verkar det som och inne har jag en darling som hostar lungorna ur sig( tycker synd om honom, meeen det låter ju så äckligt..brrr) Har vetat hela veckan att veckans vackra väder skulle, plopp, försvinna till helgen så det är jag inställd på, men man blir ändå lite besviken när man drar undan gardinen och man inte ser någon sol:(

Idag är det sista kvällspasset för denna vecka..tre stycken har det blivit , lite trist men jag har ju iofs fått hela dagarna hemma, men jag tycker ju att det är lite jobbigt att bara gå att vänta. Speciellt de där två sista timmarna..Innan känner man ju att man har tid till det mesta, ,men sen är det bara en stor himla nedräkning:P Nästa vecka ser likadan ut för mig,,mån-tisdag sköna dagar, ons-fre jobbar kväll. Den enda skillnaden kommer vara att darling inte är hemma o sjuk och Madde, Roger och barnen har kommit hit istället:D Fast darling är ju hemma tors-fre i vilket fall, för det är ju helg då. Jag jobbar som sagt, men det betyder pengar i kassan och det kan behövas när man ska ha 1 1/2 års mammapenning hehe.Och på onsdag är det barnmorskan igen..vad jag har väntat!!!! Har börjat min nedräkning lite smått också..5 1/2 vecka kvar till ledighet!! Jag hoppas att jag inte är för stor på sommaren så jag orkar med lite grejer..har ju en del resor inplanerade och saker jag vill göra. Men jag kommer väl ligga på en madrass i Mariehovssjön och inte orka röra en fena, skvätta upp lite vatten då och då och hoppas jag inte flyter alltförlångt bort:D Trixet är ju att ta mig ut till Marihovssjön, det är ju liksom en liten bit att gå och genom skog och stig också..Darling tyckte vi skulle köpa den där fyrhjulingen han pratat om i några år..men jag tycker nog hellre man kan lägga pengarna på en riktig bil istället:P

Magen växer som vanligt, även om jag tycker själv..inte lätt att se kanske, att den stannat upp lite, eller så är det bara önsketänkande hehe..såg iaf en himla massa sprickfärdiga mammor igår på jobbet och jag tänkte bara "oh shit, jag har en bit kvar" Men det är så vackert så det gör mig ingenting, men man kommer ju få allvarliga problem i rygg och knän efter att bära på en sån stor mage hehe. Mitt humör var på topp igår hela dagen på jobbet"klapp på axeln" Två kunder bara som fick onda ögat, men det skulle de nog fått av vem som helst. Annars var det stort leende och HEJ och TACK och HA EN BRA DAG och hela fadderullan.:D

ÄB lever runt mer än någonsin..speciellt kvällar och nätter, ligger och känner och myser innan jag somnar o pratar med den lite tyst.Vaknar sen några gånger på nätterna,har börjat sova mer o mer på rygg, så vilar jag händerna på kulmagen och buff buff buff hela tiden:D. Jag har ju än så länge kvar lyxen att jag kan ligga på mage utan att det känns konstigt..min favvosov position men jag märker hur jag mer o mer kan sova bra på sida och rygg, anpassningsförmåga liksom. Hoppas bara inte det är farligt att sova på mage för bebisen..kanske ska gå in o läsa om det haha:D

Helgen blir lugn..Darling sjuk, men jag åker till SötJenny och Mille på fika och skratt, längtar, och sen om darling känner sig bättre och regnet inte vräker ner kanske vi kan grilla lite o ha det myspys. Söndagen måste jag också inplanera aktiviteter för jag riktigt känner att jag kommer få panik annars..hmm vem skulle man kunna våldgästa hehe.. Längtar till nästa vecka då syster m familj kommer och sen är det ju Blacka på lördagen..om vädret tillåter.Men nästa vecka blir en bra en, det har jag bestämt.:D

Trevlig helg!!


                
Inte så stor skillnad från förra veckan..(24+2) (Suddiga bilder pga av 
jag inte kan ha blixt.)

Puss & Kram    

Kommentarer

Postat av: lillasyster T

Publicerad 2010-05-07 21:12:55

Hihi jag är först med att kommentera :D

jag jobbar ju till 15 på söndag, annars hade du fått våldgästa mig.. men det blir väl lite sent efter det kanske?

magen har växt tycker jag :D puss

Postat av: MIO

Publicerad 2010-05-10 22:23:19

hihih du har ju en liiiten magge en ju! =) men det känns säkert mycket mera en vad man ser =) undra vem som ligger där inne ? hihi <3 Måste ses snart!!! hoppas vi ses i juni, börjar inte pom pom då? PUSS MIIOOO!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela