missimone

~i'm back...again:)~

Publicerad 2010-03-29 07:58:20 i Allmänt,

Har äntligen fått internet in i vårat fina nya hus och kan börja blogga igen..

Har ju hänt lite sen sist..både Thailandsresa och inflytt i RiAnnalund :D Nävars vi kallar inte huset det,,något jag kom på nu..har ju inte ens någon rolig adress Tingstad Halltorp 6 liksom..men kanske man kan byta i framtiden..något med lund eller något vanligare och lantligare.

Den största grejen som har hänt är ju att jag och Rikard ska bli föräldrar!! Är skitglad och även om vi(hrm mest jag) velat vänta så blev jag så jävla lycklig när det visade sig att mina misstankar stämde. Det blev en liten Thailandsgjord bebis..Det är dags nu och ibland kan man aldrig känna sig säker eller redo förrän man står där med plusset i handen.

Vill så gärna skriva av mig av denna resa för de som bryr sig o står mig nära och jag hoppas jag kan få igång ett bloggande som inte stannar av. 

Snart idag är det ultraljud nummer två..har längtat ända sen jag gick ur ultraljuds rummet sist för åtta veckor sedan..och om två och en halv timme är det alltså dags igen. Att få se den där på skärmen är nog det underbaraste man kan vara med om nu fram till födseln..och när jag väl känner den sparka..som inte inträffat än dock:( Är ju bara i vecka 20 snart så det kommer väl framöver..Vissa säger att man ska känna lite fjärilsvingar och fisksprattel innan men jag blir osäker på vad det är som känns ibland..kan ju lika gärna vara gaser liksom:P

Rille är lika glad som jag om inte gladare( om det går) Jag är fortfarande världens vackraste och mest underbara sexiga men gravida flickvän och det värmer i hjärtat. Man har haft lite ångest för viktökningen, men nu börjar jag bli bekväm i det och glädjas och förstå att det är bebisen som tar plats..(plus livmoder och fostervatten och annat gojs:))

Åh nu tror jag minsann jag kände något som måste vara något annat..gud vad sjukt och vilken annorlunda känsla i magen. Var tvungen att skriva till darling och berätta..det var på tiden att man får känna av att den lever där inne..åhhh lyckliga jag!!:D

Till påsk kommer syster Madde och söta familjen hit..längtar verkligen och de ska få se och bo i huset för första gången!! och på påskafton blir det kalas med hela släkten typ..mamma,svärmor, systrar, bröder, sambor och barn..ser jag också fram emot att få träffa. Blir bara enkel buffe med påskmat, men det är ju gott så det gör inte mig något. Ska visst bli solsken också så det ser vi fram emot efter en vecka av rugg rugg.

Nehej lägger upp lite tjockisbilder..enjoy..blev visst bara en, kameran dog för mig:(

 
Något frodas därinne..v 18+4( gravidvecka 19)

Nej nu ska man ta och städa iordning innan man brummar iväg till KK. Får inte glömma att ta ut pengar till korten heller:)

Ha en bra dag och lägger upp kort på älsklingsbebisen så fort jag kan.

Puss & Kram, Anna
            

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-03-29 08:12:50

Åh vad kul att du börjat blogga igen!!:Dså kul att se en liten bilde på bebismagen oxå,hihi världens sötaste! :) ser fram mot fler bilder sen! Spännande med ultra idag vi får höras i em så jag får höra hur det gick!ha en bra dag nu så hörs vi sen igen,älskar dig!!Puss puss

Postat av: Jes

Publicerad 2010-03-29 08:32:37

JAG HAR VÄNTAT OCH LÄNGTAT!!!!

Skönt och kul att du kan komma igen och berika oss med dina alster, alltid lika kul att läsa om vad som försiggår i mina älskade systrars liv. Nu kanske du kan få Thes att börja blogga också....host TVINGA HENNE host



Jag är så himla lycklig för er skull och för min skull, jag får äntligen bli moster igen och det är alltid lika kul. Nu kommer vi systrar ha ploppat ut totalt 8 kids här framöver och det är ju underbart!!!! Fler vill jag se...Thes och Richard kanske kommer också så småningom.



Underbar magbild, fler sånna, jag suger i mig allt. Märks det att jag är bebissugen själv eller ? ;) Nävars, men det är så fint att få följa med lite grann på vägen.



Ge Rille en stor puss och grattiskram från mig här och ta vara på varandra, "Pyret" och huset.



PS: Ni måste ha ett magnamn på bebisen, h*n kan inte heta DET Anna!!! DS ;D

Postat av: Lillasyster A

Publicerad 2010-03-29 08:37:39

Tack för era ord..blir så glad:D Ska verkligen hålla i det här nu med bloggeriet..känns roligt igen. Och Jessica jag ska ta ett finare namn än "det" haha..älsklingsbebisen och sen hmmm piggelin kanske..för glass är det enda jag har dille på..jämt sugen på det hihi.:D

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-03-29 18:07:15

Magen ser så brun ut. Har man kvar solbrännan när man blir med barn i Thailand? Gick själv förbi spegeln. Usch! Men går ju in i månad 4 snart. April, april! Jag och Jansson kommer på lördag.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-03-29 19:16:04

Ååååååååååh fiiina maageeen :D Jag är så lycklig över den lilla! Pussa Rille från mig med, ser honom ju aldrig typ :( ska bli kul på lördag :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela