missimone

~en liten baby och en stor jädra snopp!!~

Publicerad 2010-03-30 21:52:41 i Allmänt,

Haha..inte så snuskigt som det låter..ni kommer få se. Var på Ultraljud igår och fick se att den lilla lever och frodas..*happy* Jädrans vad den växt sen sist..tyckte man såg sämre nu men kan ha varit för den rörde sig så förbenat. Huvudet växte som det skulle..likaså lårben..hjärtat hade fyra kammare(??) och skiljeväggar...likaså en skiljevägg mellan lungor och mage..lät bra.

Har av min storasyster Jessica fått uppmaningen att ha ett inne-i-magen namn på älsklingsbebisen..frågade darling igår vad han tyckte och han valde "lilla knytet" Så det får det bli..(fast jag kallar den ÄlsklingsBebisen i hemlighet:))

Älsklingsbebisen rör på sig därinne och jag känner det flera gånger om dagen..är så glad för det.Börjar mer o mer förstå att det faktiskt är våran son/dotter som växer i min mage. Börjar få en mer harmonisk känsla i kroppen och det känns jättebra.

Imorgon går jag in i vecka 20 och är alltså halvvägs på väg..ÄB är inte så stor än..bara 16 cm mellan huvud och stjärt och väger endast 275 gram..en liten flugskit helt enkelt. Men tydligen så kommer magen börja växa i rasande fart nu framöver..det ser jag också fram emot..få en ännu tydligare gravidmage:D

Har varit och handlat inför påskhelgen idag..skönt att ta det ganska tidigt. Mycket mat blev det..dels ska ju hela familjen komma på lördag och sen ska ju Madde och familj sova här hela helgen så då måste det ju finnas mat tillhanda. Tyckte allt blev lite dyrt när jag handlade först på Willys, men betalade o såg glad ut. Kom hem och kollade igenom kvittot lite och fick se att jag tydligen handlat Naturgodis för 392 kronor!! Nästan fyra kilo!! Jag bara eehhh nae..hittade inte min potatis ngnstans på kvittot så jag fattade direkt att den trötta kassörskan slagit in fel nr..ringde till butikschefen och klarade upp allt..skönt..lite billigare iaf. dessa jäkla PLU..

Nu är det bara lite storstädning kvar innan lördag och lite påskdekorationer...(ytterst få), tvätta lite och sen är man nog fit for fight för gäster:) Ska bli sååå roligt att träffa alla!!:D

Nehej..lägger upp våra bilder på våran bebis..och ni kan tydligt se på det ena kortet att bebisen har en snopp istället för ben haha

                     
12+1 gammal                     Ligger lite konstigt men det är vårat lilla knyte hihi





Ja se och skåda..tänkte inte på det när vi tog bilden..ville bara få med dens ben
Men det såg liiiite ut som något annat:D..o det är inte bara min fantasi..ALLA håller med haha

Orkade inte scanna in bilderna så jag hoppas ni ser någorlunda bra..det är alltid svårt att urskilja alla andras ultraljudsbilder medans ens egna är så självklara hehe.

Puss och godnatt till er..nu blir det sängen.

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2010-03-30 22:50:12

ÅHHHH vad mysigt att se "Lilla knytet" :) Blir alldelles gråtmild,sån härlig känsla när man ser sin lilla bebis på kort eller hur,blir så verkligt då!Längtar tills man får gosa med pluttisen! :) Längtar till lördag,ska bli så underbart att ses!!! puss till dig och Rille <3

Postat av: Jes

Publicerad 2010-03-30 23:57:30

Snuskfia där!! ;P

Skämt åsida, tack för att du börjat blogga igen, tack för att du är så fin, tack för bilderna och tack för att du gör mig till moster igen...och tack för att du är en underbar syster...



Jag är så positivt avundssjuk på dig nu så du kan inte tro det. Jag genomgår mina egna graviditeter utifrån det du skriver och kan verkligen få tillbaka de där underbara känslorna. Just de där livstecknen som du skriver om gör ju att hela grejen liksom blir "riktigt", if you know what I mean. DU/ni har en underbar tid framför er oh många herrans år framåt. Kanske inte alltid UNDERBART men underbart ändå. Ta vara på allt du går igenom nu, tillåt dig att känna, be proud och för guds skull, känn dig snygg och sexig hur stor magen än blir för det finns inget attraktivare än en gravid kvinna som bärsitt huvud högt och skiner.



Jag är så stolt över dig, ja över alla mina systrar.



Take care och krama om Rikard från mig här.

Hm...Lilla knytet...smakar på namnet...Godkänt! ;D

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-03-31 12:55:46

Sorry gumman, men det är nog svansen. För jag tror ni får en liten trollunge. Oavsett kön.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela