missimone

~Working 9 to 5,nanananananana~

Publicerad 2010-06-20 20:19:06 i Allmänt,

Ja nu jobbade jag ju halv tolv till sju på kvällen...ja inte på Ica minsann utan med att tapetsera och inreda  ÄB´s lilla krypin:D Är lite grejer som ska fixas men det gör jag i veckan. Blev supernöjd och tycker jag har fått till ett Unisexigt babyrum med mycket kärlek och hjärta. Är ju lite svårt när man inte vet könet, vill inte gärna ha massa rosa kuddar eller babyblå gosedjur förrän jag vet kön(och inte ens då om jag ska vara ärlig). . Så rummet går i grått och vitt..o sen smyckar jag ut med Lila små touches. Inga rosa prinsessbårdar eller blå lastbilar här inte på väggarna.. blir väl att man får ge med sig när barnet blir större, för det är ju faktiskt viktigt att barnet trivs i sitt rum även om mamma inte gillar såna rum:P

Så jag känner mig jätteduktig och har legat nu i soffan och krävt komplimanger av Darling "visst har jag varit duktig, visst blev rummet fint, visst har du aldrig varit med om sån energi..(från mig)" :D

Så en härlig helg med mycket energi har jag haft. Promenader fre, lör, sön. Storstädning, tapetsering och inredning. Och på det har jag hunnit med att hälsa på lilla Flizan. Det var lika mysigt att träffa henne igen, roligt att prata med Linda och Stefan också och få lite insider tips på förlossning och annat smått o gott. De verkar uppskatta att jag kommer för de säger jag får komma förbi när jag vill. Man är ju lite osäker då man vet att det är en stor omställning, men jag får ta dem på deras ord och gå över då o då.:D Tyvärr har ju min energi fått min mat- och matlagningslust att stå lite åt sidan så darling fixade korv med bröd både lördag och söndag haha..men huvudsaken att vi blev mätta och korv är fan gott. Fast hur darling får i sig 7 korv med bröd när han äter gör mig förundrad..han borde fan vara med i en tävling eller nåt:)

Ikväll blir det fotbollsmys och sockerkaka. Jag o darling fick ett ryck o började baka nu halv åtta på kvällen, men det är roligt med lite spontanitet haha. Annars lär man väl somna gott. Igår fick jag härlig massage av darling med olja och blev så nöjd att jag gick och la mig 20.30 haha. Idag skulle jag vilja ha lite knådning av fötter eftersom jag stått sen klockan halv nio då jag gick iväg imorse, men vi får se om jag vågar fråga;P

Lite uppdatering om helgen som varit helt underbar. Nu väntar en rolig vecka med IKEA, Madde med familj kommer och sen blir det midsommarfirande hos bror och Stefan, Linda och Felicia kommer också. SKa bli jättekul faktiskt!Hoppas bara vädret blir bra och att jordgubbarna hinner mogna!!

Så jag uppdaterar lite mer i veckan..

Hoppas ni alla haft en toppenhelg!!




Rummet ska få in en vit hög byrå som ska inhandlas på IKEA i veckan
Och sen en vit fårullsmatta till golvet och mera tavlor ska upp.
Så det blir en ny bild i veckan..men Almost done:D


Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-06-20 20:24:51

ååååh vad fiint det blir i rummet :D

ses imorgon! puss

Postat av: madde

Publicerad 2010-06-20 20:59:39

Vad duktig du varit! Blev jättefint!:) gillar den där skylten med "Lycka" vart har du hittat den? Fint att du ställde sängen lite snett oxå!Superfint allting!Ja snart ses vi,lääängtar!! puss puss

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-20 21:15:09

Tack så mycket, vad kul att ni också gillar det..ja lite kvar att göra och ställa in men det blev precis så som jag tänkt och jag är glad att det inte känns för trångt med att ha gästsängen därinne:) Skylten är köpt på Ullared..så lite svårt att få tag i, men kanske den säljs någon annanstans?? Jag längtar också till ni kommer!!:D

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-06-21 09:55:40

Ni är så duktiga båda två. Tror Rille är ensam om att få i sig 7 korv med bröd haha. Kram mammi

Postat av: aggebagge

Publicerad 2010-06-21 14:23:07

Jättegulligt! Du kan verkligen det där med inredning och detaljer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela