missimone

~Ullared~

Publicerad 2010-06-04 08:18:14 i Allmänt,

Torsdagen spenderades 8 1/2 timme i bil och 3 1/2 timme på Gekås. Resan började vid 5 från Norrköping och man kände sig lite trött redan då eftersom min bebis och kliet inne i mina ben höll mig vaken från 3. Men solen kom fram och vägarna var i princip tomma så allt kändes jättebra. En snabb fika i Ödeshög blev det klockan sex på morgonen. Vägen till Ullared var väl inte den roligaste efter Jönköping,men halv tio kom vi in till parkeringen på Gekås. Våran resa tog lite längre tid än beräknat, men det blev ju lite stopp längst vägen, sen körde mamma sista biten och hon har blivit lite rädd för gaspedalen hehe. Inte mycket folk när vi kom dit..vi slapp stå i kö och man kunde röra sig där inne iaf. Vi visste verkligen inte var vi skulle börja och i vilken ordning butiken går så man försökte väl strukturera upp på vilket sätt vi skulle gå.

För att göra en lång historia kort så slutade min nota på 2900 kronor..över hälften blev babygrejor. Köpte ju täcken och kuddar till både säng och vagn, påslakanset till båda, nappar, flaska, borste, filt, bodys, strumpor, mössor, pyjamas, haklappar, kläder, amningsbehåar, utsmyckning till babyrum, gosedjur, hygienartiklar som duschcreme, salva, olja, våtservetter....Ja en hel del grejer. Mycket får vi ju av Madde o Roger som tur är för annars är det ju dyrt att skaffa barn hihi. Lite mer som ska kompletteras, men det kan jag göra i stan..ska åka till babyland och babyproffsen o kolla lite..även kolla nätet. Det är ju ett tag kvar som sagt.

Sen blev det grejer till hemmet bla mina första blomkrukor som passar här hemma..vita stora såklart o så två stora blommor till, kommer ej ihåg dess namn nu, men jättefina bladiga växter med fina blommor(mamma vad hette de??) Handdukar 2 små, en mellan och en mega,,skitbilligt, lakan, tapasskålar(i turkost) sax, fotoramar i massor till min fotovägg, snygga byxor som sporre till efter bebisen kommer(fick ej igen dem nu haha) strumpor, städmedel, godis, hårfärg, lotion, dusch schampoo och balsam, böcker, kökshanddukar,köksprylar, mat, ja en hel del grejer, har säkert glömt hälften. Men det var ju tur att man kunde stoppa shoppingdjävulen som kommer efter ett tag. Men darling tyckte iaf att jag hade köpt bra grejer och de mesta av pengarna tog jag ju från min lön så jag behöver ju inte röra sparkontot heller:D

Ska bli roligt att åka dit nästa år när man vet vad det är för kön..nu kunde man ju inte handla för mycket kläder o sånt. Men som det lät på mami och syrran så får jag nog försöka åka med svägerskan Linda hehe. Deras handling blev inte lika saftig men sen ska de ju inte ha bebis heller:) Fast det var roligt att komma iväg även om jag hellre skulle valt att spendera dagen i solen o åkt en regnig dag haha. Inte kul att sitta i en bil så länge. Plus på hemvägen när vi hade värsta flytet..110/120 vägar och vi skulle klarat att komma hem en timme tidigare än beräknat så blev det ju SÅKLART totalstopp precis utanför Linköping...vi riktigt såg att vi var hemma inom en tjugo minuter o så bara STOPP..blev helt galen..dåligt med sömn o mat fick mitt humör att brisera haha..så vi stod still typ 30 minuter..sen började det sakta rulla på i 40km i timmen. O det är en härlig känsla när man åker in i Norrköping igen när man varit borta,,man får liksom kärlekskänslor o blir helt euforisk hehe..speciellt när man åkt så långt. Sen var det ju så vackert väder och man såg alla fina människor och våra fina Promenader då blir man ju lycklig. Sverige är verkligen vackert, det sa jag hela tiden i bilen, även om öppna Östergötland var finare än skogarna i småland/halland.

Nog om det, hoppas ni orkat läst. Idag är jag ledig igen,,HÄRLIGT!! Så idag väntar en promenad nu och sen ska jag sätta mig på tomten med en bok och lite tilltugg och sola magen:D Sen blir det att åka in till stan o träffa Sofie på hennes jobb o kramas lite(länge sen nu) o sen hem och städa lite inför besöket av Robert o Lisa imorgon, sen om mitt sug är kvar så vill jag åka in till sörping och äta glass!! Och en grill måste ju det bli idag..men inget avancerat..chorizo eller något..

Så min dag är fullsmockad och jag är sååå glad!!:D ÄB växer också..min mage är nog större och jag är verkligen större..jag tror minst på ett-två kilo till när jag ska till barnmorskan på onsdag..till och med så jag skulle kunna säga 2 1/2 för att inte bli besviken..så kanske 10 kilo totalt. Vi får se..men det känns som det eller så har jag bara en period där jagkänner mig väldigt mycket större. Men men växa ska man ju o jag ligger ju iaf inte över några kurvor än så länge...(vänta ni bara hihi)

ÄB rör sig iaf mer än någonsin..igår kväll när jag kom hem kunde jag ligga i soffan o riktigt känna benen eller armbågarna(vet ju inte vilket) o nästan så man kunde ta tag i den och man blir ju så knäsvag.Hela ansiktet blir ett enda stort leende o man känner sig lugn. Åh jag verkligen längtar efter den lilla krabaten...VEM ÄR DU??:D Darling låg på kvällen i sängen o höll om mig och han blev bufflad hela tiden på armen o låg o fnissade hihi. Sätter igång med färdigställandet av babyrum efter den 16e..ska vara klart innan midsommar. (tapetsering alltså) sen får man gå o pula lite vartefter. Det kommer bli så bra så...

Ja ja nu ska jag inte babbla sönder er..blir lätt så..

Ha en underbar helg..för det ska jag!!!:D

Puss o kram!!Anna 

Kommentarer

Postat av: mammi

Publicerad 2010-06-04 08:46:12

Godmorgon!

Tack för igår. Du var jätteduktig att du orkade köra hela vägen nästan, ja jag är mycket fegare nu än vad jag varit men det var typ 2 år sen jag körde. Blev övernervös när du jagade varenda bil för att köra om, du gillar inte att se baklyktor förstod jag. haha Och blommorna heter Flamingom goggla för att se hur de ska skötas, har aldrig ägt någon själv. Många kramar och ha en skön helg,

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-04 10:02:33

Hihi..bilar som inte håller flytet i trafiken vill jag helst inte ligga bakom nej:) men bara för ett år sedan var jag som du..bromsade in så fort en bil dök upp, nu tycker jag det flöt riktigt bra. Och jag tror som du säger att du har förlorat lite ditt självförtroende i bilkörningen, bara det kommer tillbaka så känns nog allt bättre.Men det gick ju jättebra igår!!Tack själv!!



Åh just det Flamingo..vad bra..vattnade lite igår, nu står de i mitt burspråk och jag känner mig riktigt vuxen:D Ska genast in o kolla hur jag sköter om den, jag har ju en tendens att döda mina växter:( PUss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela