missimone

~så förbannat onödigt kan tyckas!!~

Publicerad 2010-06-14 08:38:19 i Allmänt,

Denna helg blev tillslut inte alls bra..fick reda på att en väns pappa gått bort i en hjärtattack, endast 50 år gammal..Mitt sinne är nere på tomt nu.Känns så himla onödigt, orättvist och bara helt fördjävligt!! Vad är det för mening med det?? 50 år gammal, en ungdom i mina ögon, en underbar pappa och en kärleksfull man. Herregud mina bröder är båda över 40, vad menas med sånt, ska livet nu börja ta slut efter halva tiden?? Mina tankar går till min vän och hennes syskon och speciellt hennes mamma som levt med den här mannen, kärleken i hela sitt vuxna liv och har säkert sett sig själv med honom till sen ålderdom och så bara...tomt..

Detta har hänt en gång innan för en annan av mina vänner, som förlorade sin mamma tidigt och det känns precis lika hemskt och meningslöst nu. Gråter precis lika mycket och mina tankar ligger hos de här personerna som kommer ha det så jobbigt o hemskt och ha en sån smärta nu här framöver. Känns som ett sånt slöseri med underbart liv, och jag märker att jag är skonad från sån här smärta för jag kan inte riktigt förstå varför den måste komma till vissa av oss ibland..Det gör ont fastän jag inte känner personen som gick bort så väl utan mer då jag tänker på dem han lämnat bakom sig..
Tänker då på vilken härlig familj de är o vilka underbara vänner de har och jag känner mig lite lugnare..man sätter sig o reflekterar över sin egen familj och sina egna vänner och man blir genast att man vill krama dem lite hårdare..säga till dem lite oftare att man älskar dem, bara uppskatta dem mer. Det är sjukt att man inte gör det oftare i detta stressade kokong samhälle...


Blir ingen annan uppdatering om helgen..känns inte rätt..kanske i veckan..

Vill bara sända varma tankar o kärlek till min vän och faktiskt till er alla!!

Anna

Kommentarer

Postat av: Bigsis J

Publicerad 2010-06-14 09:53:50

Usch...jag blir ledsen också när jag läser det du skriver: Livet är så himla fruktansvärt orättvist ibland.



Det finns egentligen inga ord somgår att sättas på sånna situationer...det blir bara konstigt om det blir fel, men jag håller med dig sååå i dina tankar. 50 år är ingen ålder och det är så himla tragiskt. I mitt jobb möter jag mycket sorg osv, men de jag jobbar med faller ju ifrån oss av mer "naturliga" anledningar...vi har ju alla vår tid...men när det hnder en person som är i de bästa åren i sitt liv så blir det så fel.



Jag hoppas att din vän får komma igenom denna sorg på ett för henne "bra" sätt...hon har ju er( hennes vänner) som stöd. Du är en fin människa medhjärtat på rätt ställe, Anna!!!!



Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-14 19:57:27

mmm nickes mamma förlora sin stora kärlek också ju =( nicke sin pappa.. vänner förlora sin vän..jag min svärfar.. hatar när det händer... cancer ä det värsta jag vet iallfall... hemskt...otroligt hemskt när en hjärtingfarkt kommer, för det händer ju bara så där fort =( usch... hoppas dem mår bättre snart <3 Och DU =/ puss mio

Postat av: Emma

Publicerad 2010-08-03 11:56:50

Tack Anna hjärtat, för dina ord. Många kramar från mig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela