missimone

~Härliga sol~

Publicerad 2010-06-07 18:18:37 i Allmänt,

Har haft minst sagt en underbar fyra dagars ledighet. Vädret har ju varit kanon och både jag och magen har fått sig en fin färg. Hade kunnat jobba lite i helgen då syster flyttade men det känns inte riktigt lockande när vädret är som det har varit och sen har vi haft fullt upp hela helgen också.

Fredagen blev ganska lugn med lite städning, solning, promenad och en fika med Sofie på hennes jobb. Sen när darling slutade så åkte vi till Hageby och handlade lite till lördagen och sen blev det hem och grilla lite. En tidig kväll då jag somnade nio på soffan, man vet aldrig med mig.

På lördagen vaknade jag och Darling tidigt som vanligt(07.15) och båda studsade upp och satte på lite musik, kokade kaffe och öppnade upp dörrarna till våran härliga(både ironisk o inte)trädgård och satt i solen en stund o njöt av vädret. Plockade undan lite inför kvällen, gjorde egen glass och sen vid nio så brummade vi iväg till CityGross som värsta pensionärerna för att handla fisk över disk till kvällen och sen en härlig frallfrukost som vi ville överraska bror och Linda med. Gick över till bror o då var klockan tio..hade skickat iväg ett litet förvarningsmess men de två kan ju sova som stockar så de hade ju inte sett någonting hehe..Knackade på i vad som kändes som en evighet och ingen täckning på mobilerna hade de och jag vägrade ge mig(De ska fasiken gå upp nu!!, jag tänker inte ge mig förrän jag sitter på deras altan!!) Efter sju minuter kanske öppnade en nyvaken bror men de var inte arga utan tyckte det var mycket roligt att vi kom som tur va. Så det blev en himla trevlig lördagsfrukost uppe på deras berg. Linda hade sovit dåligt pga sammandragningar o annat och det är så spännande att det faktiskt kan hända att bebisen kommer närsom:D

Efter det blev det hemåt o mera solning i trädgården, skagenröra tillagning inför kvällen..livet kändes så underbart..sen dusch och packa in för att åka en sväng till pompom. var roligt att se lite folk, men tyvärr lite skuggigt pga alla träden så solen kom fram lagom tills vi fick åka hem igen. Nu var det ju dags för Darlings bror och tjej som skulle komma på middag o sova över:) Förberedde det sista och sen satte sig jag och darling i trädgården med varsin öl(min utan pirr i benen hihi)

Hade en supermysig kväll med mycket prat och som tur var uppskattad mat..*Toast Skagen med egen skagenröra * grillad smörfisk med färska kryddor och ugnsbakade färskpotatisar med skirat smör och sedan hemmagjord hallon o blåbärsglass..Lisa är ju vegetarian(äter fisk) men jag kände att jag är jättesugen på fisk nuförtiden och grillad smörfisk var det godaste jag ätit på länge så till nästa helg ska vi prova att grilla lax..mmm. Så kvällen blev mycket prat o skratt och kors i taket så höll jag mig vaken till halv tolv o då gick faktiskt alla o la sig.

Vaknade igen tidigt fast inte lika..kvart i åtta på söndagen och alla studsade upp till ännu en vacker dag. Blev en mysfrukost vid körsbärsträdet o lite mera prat innan de brummade iväg vid tio..Jag o darling hängde i trädgården igen,spelade lite kort o annat och sen fick vi ett roligt mess av Jenny som ville komma ut med Mille en sväng:D Blev jätteglad och det var så roligt att träffa dem båda(även om Mille hellre ville leka bilchaufför o inte sitta med oss tråkiga vuxna haha.) Så roligt med barns små personligheter..små minimänniskor liksom. Han är så söt:) Så tack Jenny för det spontana besöket..sååå roligt!! De ska ju också ha barn igen, i slutet på oktober men hennes mage är obefintlig än så länge..jag tyckte jag var jättestor runt vecka 20 hihi..Ska bli roligt att ha henne som sällskap o stöd i höst/vinter sen:D

Sen ville vi in till stan och handla lakritsremmar på marknaden som jag trodde de alltid hade runt 6e juni..men det var ingen marknad när vi kom ner på stan..så det blev en hamburgare med darling på MAX istället(fick ju en gratis GI burgare av tidningen Amelia) o sen hem för att kolla Tennisen och Robin Söderling. Nadal var lite för överlägsen igår och vi somnade på soffan båda två efter ett o ett halvt set(denna sol tar musten ur en)..men jag var så stolt över Robin ändå att han tagit sig till final mot de två största i tennis två år i rad så jag blev inte besviken. Sen blev det söndagsmys med darling och vi avslutade kvällen med att titta på Sherlock Holmes, en film som jag tyckte var jättebra!! Jag är ju lite kräsen sen graviditeten så jag var lite osäker först men skådisarna och filmen var underhållande. Så se den om ni inte gjort det...

Nu väntar min sista 1 1/2 vecka på jobbet..skönt!! Lite vemodigt eftersom jag inte kommer tillbaka till Ica men det tänker jag inte tänka på nu. Så jag jobbar hela veckan nu o har både föräldrastödskurs med darling på tisdag o sen barnmorskan på onsdag. Sen får vi väl se vad vi lyckas hitta på till helgen..något skojsigt måste det ju bli iaf..rastlös som jag är haha.

Så detta blev en liten uppdatering av helgen..tankarna kanske kommer i veckan. Men tills vi hörs igen hoppas jag ni får det helt underbart!!

Lite bilder innan jag säger hejdå...


            
Härlig lördagsfrukost på deras altan:)                   MacTheCat jagar skinka(observera tungan)


         
Solar fläsket..såå skönt:)  Våran härliga och ogrästäta trädgård haha..
                                      Vänta något år så kommer den vara tiptop:D

     
Kortspel o mys med världens bästa darling!!

       
Vi hängde någon timme i parken..Härligt väder och jag fick min mjukglass:D

       
Darling njuter                   Jag o CherryTheCat(o magen)

         
Lisa o Rob..:D                 Underbara Jenny och goa killen Milton kom och svettades ett tag:D

Puss o kram Anna

Kommentarer

Postat av: Bigsis J

Publicerad 2010-06-07 19:39:22

Jag säger bara en sak; UNDERBART!!!!

Underbart att du är så lycklig!

Underbart att Rille är så harmonisk och står ut med graviditetshormonerna HAHAHA!!!

Underbart att ni har det så bra!

Underbart att Stefan ärlycklig och ska bli pappa (det var på tiden ;) )

Underbart att du är min syrra, du gör mig så stolt!!

Underbart att du ser fram emot ledigheten och har en sån relaxed tanke kring framtiden!

Underbart att du bloggar!!

UNDERBART;UNDERBART!!!!



Puss

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-06-07 20:44:37

Hahaha, men tack så mycket för att du publicerar så bra bilder, man kan ju skymta den "roliga" chauffören i bakgrunden;) Snacka om att solen tog, blev ju helt röd som en kräfta under den stund som vi satt och myste:) Ser också fram emot hösten och våra komma tillbaks till hur vi såg ut innan vi blev med barn kroppar hahaha!! En och annan fika måste det bli också:)) Det får bli fler spontanbesök i sommar räkna med det....

Kram och puss söta Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela