missimone

~En toppen torsdag..~

Publicerad 2010-06-18 09:33:23 i Allmänt,

Jaa det var en sån fullspäckad o rolig torsdag och början på min ledighet så det inte var klokt. Dagen började tidigt, gick upp med Darling vid sex, kunde som vanligt inte somna om när man har en ÄB som far runt o vrider o vänder sig. Men vad gjorde väl det, vädret var ju toppen och man fick ju energi bara av det:D Började titta lite på New Moon men kände mig lite för rastlös så det blev att plocka lite hemma och surfa runt bland facebook vännerna istället.

Tog min promenad strax efter åtta och hann prata med Challe o konstatera att hennes bebis inte kommit än, sen pratade jag med Lillasyster och vi bestämde då att skynda oss med dusch o annat så vi kunde ses i stan så fort som möjligt. Träffade henne nere på stan och vi rusade runt lite i butiker för att hitta lite presenter till vår bror och hans nya sötnos Felicia. Hittade en sån urgullig dress på Lindex(nästan så jag hoppas lite extra på att ÄB är en tjej så vi kan ärva den sen:)) Det var en ljust sommargul klänning i sent 60 tals snitt..i lite tjockare tyg med broderade giraffer i fina färger på och vit och ljusgulrandiga leggins. Kanske inte låter så rolig men ååhh vi föll direkt:D Sen lite blommor till de nya föräldrarna.

In till banken och Clas Ohlsson där syster och jag handlade två stycken brassestolar för 149:-. Glömde ju min hemma men det blev ju bra för nu fick syster en också. Vi konstaterade när vi kommit till Folkparken att detta var det bästa köpet någonsin. Så himla skönt. Vi fixade iordning våran lilla plätt på gräsmattan och dukade fram potatissallad, grillad kyckling, baguetter, ostar och svenska jordgubbar och började trycka i oss. Så himla underbart att sitta o äta under klarblå himmel.:) Satte på musik och satt o pratade om allt o inget på våran filt:) Sen blev det att steka lite i brassestolarna och jag varvade mycket både filt och stol för att inte magen ska bli för varm. Men man vill ju vara fin nu i sommar och jag vet ju att ÄB inte lider annat än att dens lilla krypin blir lite ljusare. Spelade kort och köpte mjukglass i kiosken och hade det så himla mysigt jag och syster. Detta är verkligen livet:D

Sen vid fyra blev det hämtning av mami och brummade iväg hem där vi tog hand om våra brännskador. Jag trodde faktiskt inte jag skulle kunna bränna mig så mycket för jag hade en ganska bra grund bränna men tji fick jag..magen var typ det enda jag smörjde in haha. Therese som inte varit i solen någonting smörjde bara ansiktet och resten av kroppen smörjde hon när hon suttit i solen typ 2 1/2 timme..ahhaha såna smartskal vi är!!! Therese kunde knappt röra sig och hade de konstigaste röda märkena över kroppen man sett..tuttarna var värst, men de står ju ut mest också. Men bara det lägger sig(om det inte flagnar av) så blir det nog så bra så. Men nu ser hon ut som en rosa liten gris hehe(en gullig o smal gris hihi)

Strax innan sex gick vi över till bror och Linda. Åh var så nyfiken på att få träffa Lilla Felicia(Flizan)
Har ju tyckt att hon ser lite stor ut på vissa bilder..o visst hon var ganska stor när hon föddes, nästan 4200gram och 52 centimeter lång, men det var det minsta jag sett på länge som låg där i Lindas famn..en liten plutt med en stor mörkbrun kalufs. Vi gick laget runt med den lilla(jag fick hålla längst hihi) För jag kunde inte släppa ögonen från henne, alla mina moderskänslor bara spratt till och jag kände att jag skulle kunnat sitta med henne hela kvällen. Tog på hennes mjuka hår, hennes små fingrar och fötter och klappade de små runda söta kinderna. Åh Gud jag är käääär:D

Undrar hur det ska bli när ÄB väl tittar ut..hujeda mig. Är ju fortfarande lite nervös för bebisars nackar o sånt..jag måste ha blivit skrämd av någon när jag var mindre för jag vill oftast ha hjälp och lyfta över o sånt, men igår kändes det lite bättre när mamma och stefan förklarade att det inte är så farligt, bara man håller sina fingrar som stöd..det behövs inte mkt. Alla andra var så naturliga,o Darling blev jag så himla imponerad av för han var så lugn och flyttade runt henne och bara var så självklar liksom. (Blev lite extra kär där hihi) Felicia ville inte vara vaken under denna tid trots att hon blev kringflyttad massa gånger så rörde hon knappt en min typ..hon pruttade och bajsade lite när hon låg hos Rille(hon hade väl hittat en pruttallierad haha) Så sen tyckte Stefan att jag skulle byta på henne och då vaknade hon till liv och man fick se hennes små ögon..Åhhh så söt. Lite vindögd som barn är i början och de inte riktigt kan fästa blicken, utan de mest lyssnar på ljud. Åhh hon vägde ju ingenting heller..som mamma sa 4 kilo potatis är ju rätt tungt men en liten bebis väger ju ingenting. Att byta blöja på en sån där plutt har jag aldrig gjort men det var lika roligt som att byta på en större,,mysigt är det ju.Sen var Linda och Stefan så lugna och självklara i sin roll som nyblivna föräldrar och det gjorde mig så stolt och glad. De har verkligen kommit in i allt superbra och ger varandra redan egentid för det är klart att det är en omställning. Kändes så härligt att se:)

Så nu blev Filip genast lite större i mina ögon..även fast han är mosters lilla plutt, så har jag fått en fasters lilla plutt nu. Förstår att Madde längtar till nästa vecka då hon också får träffa det lilla underverket. Åh är nästan sugen att gå o knacka på idag igen under min promenadrunda. Får se hur jag gör..vill ju inte bli föööör jobbig hihi. Men är bilen där så knackar jag säkert på;P

Sen blev det hem och vi gjorde supergod mat till oss alla fyra med färsk potatis, syrrans lax och romsås..mums,,äter lax eller fisk för den delen alldeles för sällan och jag känner verkligen hur min kropp behöver det. Nu på sommaren är ju perfekt för jag gillar bäst fisk som den är och inte med massa såser i ugn o sånt utan á natural:D Skjutsade hem familjen och sen när jag kom hem vid 21.20 så somnade jag till på darlings arm i soffan under ljudet av fotbollsvm:D

Idag är det mulet väder men det gör mig ingenting..ska börja fixa och spackla i babyrummet..måste bara komma på var man ska ha datorn. Tänkte ju först på klädkammaren men det känns lite trångt. Får se hur jag gör. När bebisen kommer då vill jag ju iaf inte ha den i babyrummet, men den kanske får vara här inne så länge?? Sen blir det bara att softa och ta det lugnt. Förhoppningsvis kommer darling hem med massa smörgåstårta som blivit över på jobbet.Han pantade ju massa skrot igår på hans bygge och han bjuder ju alltid sina män på smörgåstårta då(han är så omtänksam min darling)Men det brukar alltid bli över då..så jag sitter redan o hoppas..gud så gott!!:P
Annars blir det en helg med tapetsering och annat och då är det extra skönt att det ska bli lite sämre väder:) Nästa vecka sen så kan det skärpa till sig igen tycker jag.

Lite bilder får avsluta o jag hoppas systrarna är nöjda av min uppdatering:)


     
Mums med picknick

        
Stekning och kortspel:D



Äntligen fick vi träffa dig lilla Felica:D



Hon sov så sött i allas famnar:D


         
Kärlek i första ögonkastet för oss alla..


Farmor är stolt:D


En till stolt faster:)



Min fina darling..längtar efter att sin egna ska komma:)

      
Hon var lugn i allas famnar utom pappas hehe. Närå, pappa stolt som en tupp:D


Pappa hade botemedlet på skriket..en fingernapp. Såå gulligt!!

Så tack alla som gjorde min torsdag så underbar!! och tack lilla Flizan för att du kom till oss!!:D

Puss o kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

missimone

Nu kommer såklart min andra graviditet dokumenteras flitigt, precis så som jag gjorde med den första:-) Så den kommer handla om mitt liv som mamma till Noomi Li, gravid med vårt andra barn, studier, vänner och samboskap. Livet helt enkelt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela